Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 feb 2008 18:52

Goed bezig allemaal....!

Tja je moet ook lekker in je vel zitten. En ik vind die bmi van 19 tot 25 ook wel heel breed. Als ik van mijn bmi van 24.9 zou uitgaan (zo van dan zit ik nog safe). Zou ik me 1 niet goed voelen en 2 veeeeeeeeeeel dikker!!

Kwebbel ik zou wat meer afwisselen in broodbeleg als ik jou was, want je mag 1 plak jonge kaas per dag. En dan het liefst 30+.
Probeer eens wat magere vleeswaren uit als ham, kipfilet, rosbief, rookvlees etc....!

Probeer bij trek nog wat meer groente te eten. Dat mag echt 200gram zijn....!

Succes ermee, lekker blijven bewegen en lekker veel drinken dan voer je het goed af..!!

@Bloempie goed bezig joh met 4,6 eraf
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 21 feb 2008 03:45

Sinds twee weken met mijn echtgenoot aan het meelijnen, ter ondersteuning en omdat mijn uniformbroeken steeds moeilijker dichtgaan, zo ook verschillende rokjes...

We hebben besloten om te gaan modifasten, minder eten, niet snoepen etc. houdt mijn teerbeminde stevigerd gewoon niet vol, hij vindt alles veel te lekker en voor hij het weet eet`ie zich vol. Dus `s morgens en `s avonds zo`n control/intensive maaltijd, `s middags gewoon eten. Anders houd ik het geen dag vol, dan zijn het echt te weinig calorieen, als je er gewoon bij moet werken.

Help, ik wist niet dat lijnen zo zwaar was, als ik alleen al bedenk dat ik vanavond weer zo`n vieze pudding moet eten ipv een lekkere zelfbereide maaltijd heb ik al honger... ik bedenk me opeens allerlei lekkere dingen die ik nu niet mag etc.

Petje af voor iedereen die dit kan volhouden.
Maar na twee weken toch al 1,5 kilo kwijt!
Bij 5 stop ik, anders wordt het teveel (ik heb altijd ondergewicht gehad, tot we trouwden...)
A smile costs nothing, but gives much

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 feb 2008 10:01

André schreef:- 7 kg vanmorgen. :D

Hoe staan de zaken ervoor André?

Goed bezig hansenmirjam, succes!

Hier nog niets er af, sja, ik had die friet en schnitzel gister niet moeten nemen :mrgreen:

Dat hele Sonja gebeuren kan me niet meer motiveren. Ik doe geloof ik al voor de zesde keer week 1 en dat komt mn neus uit.. 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2008 11:22

Dat Sonja gedoe kan me ook niet echt meer boeien idd ;) Ik heb lang niet altijd alles in huis, of dan eet ik weer op mijn werk en eten ze heel anders.
Dus ik eet sinds maandag maar weer wat minder. Koekjes en snoepjes at ik sowieso al niet of zelden door de weeks, wel in het weekend. Dat moet ik volgens mij ook ff minderen (al gaan we dit weekend op vakantie, dus dan ist wel lastig). En veel meer water drinken, en lekker sporten. Dus ben benieuwd of het uberhaupt iets gaat helpen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 21 feb 2008 17:20

-8! :mrgreen:
En wel mét Sonja.. 6e week ben ik nu..
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 feb 2008 17:49

Je kan zelf ook heel gezond en mager, slank eten/koken hoor.
Daar heb je Sonja niet voor nodig :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 feb 2008 19:47

maar tis wel handig als richtlijn vind ik!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 21 feb 2008 20:23

trijntjejohanna schreef:maar tis wel handig als richtlijn vind ik!

Tis idd ideaal idd om een beetje inzicht te krijgen van wat voor tussendoortjes 'gezond' zijn.
En je leert veel van haar afwisseling..!
Dan x crackers 's morgens, dan gewoon brood, dan een krentenbol, dan yoghurt.
Ik doe dat ook, alleen dan niet in die minimale magere proporties van haar...!
Maar afwisseling is ook enorm belangrijk om op gewicht te blijven....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 feb 2008 08:59

ben 6 februari begonnen met het broodwisseldieet.. en sinds zaterdag met sonja bakker en ben tot nu toe 5 kilo afgevallen :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 feb 2008 20:55

Gerdien B. schreef:Ik vraag mij echt af of je te veel weegt. Al is je BMI uitgerekend?
Persoonlijk ben ik 1.61 lang en weeg 67-68 kilo.
Vind het prima zo!!
ik ben niet te zwaar :oops: mijn BMI is 22 dus op zich heel keurig. Ik vind mijzelf te zwaar geworden (ik denk dat het ook door de pil komt, mijn huisarts had daardoor al gewaarschuwd dat ik aan zou kunnen komen) ik probeer de chips te laten staan maar het is zoooo moeilijk :oops: ik heb nu extra fruit gehaald en ik drink mij klem aan het water maar tot nu toe weinig resultaat. *Zucht* maar even geduld hebben dan!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 feb 2008 22:03

trijntjejohanna schreef:ben 6 februari begonnen met het broodwisseldieet.. en sinds zaterdag met sonja bakker en ben tot nu toe 5 kilo afgevallen :D

5 kilo in minder dan 3 weken?? Er is ook nog iets als te snel afvallen hoor. Ik ben uiteraard blij dat het goed gaat, maar ik hoop dat je het er ook af weet te houden zodra je stopt met je dieet.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 feb 2008 22:06

MrSokkie schreef:
trijntjejohanna schreef:ben 6 februari begonnen met het broodwisseldieet.. en sinds zaterdag met sonja bakker en ben tot nu toe 5 kilo afgevallen :D

5 kilo in minder dan 3 weken?? Er is ook nog iets als te snel afvallen hoor. Ik ben uiteraard blij dat het goed gaat, maar ik hoop dat je het er ook af weet te houden zodra je stopt met je dieet.

Als je heel veel overgewicht hebt dan gaan de eerste kilo's er heel snel af, later gaat dat minder snel. Bij mij gingen er de eerste week ook 2 tegelijk af. Dit is ook een berg vocht moet je niet vergeten.

O, TJ, ik weet natuurlijk niet of jij veel overgewicht heb, ik doel dus niet meteen op jou post, meer in het algemeen. :wink:

André

Berichtdoor André » 24 feb 2008 22:13

jamillah schreef:
André schreef:- 7 kg vanmorgen. :D

Hoe staan de zaken ervoor André?
Het blijft zo tussen de -6 en -7.
Ik vind het wel weer even goed zo, BMI is weer 28 nu. :)

Dat hele Sonja gebeuren kan me niet meer motiveren. Ik doe geloof ik al voor de zesde keer week 1 en dat komt mn neus uit.. 8)
LOL, meestal weet je ook wel zonder dat boek wat je vooral niet moet eten, enzo.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 25 feb 2008 05:24

Gewoon SASSEN joh! :)
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 25 feb 2008 07:25

Ik zat vanmorgen op -9..
Heerlijk zeg!
Gaan vol goede moed verder met week 7 van Sonja!! :D
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Terug naar “Archief”