Divrei Shmuel schreef:Aragorn schreef:Die vergelijking is uiteraard bedoeld om aan te geven dat het argument van 'vrijwillig vertrekken' totale onzin is en dient niet verder doorgetrokken te worden. Het verschil is namelijk dat Tibetanen niet met geweld terugvechten en Palestijnen soms wel. Dat maakt China er overigens niet slechter (of Israël beter) op.
Het dagelijks afschieten van raketten van de zijde van Hamas kan ik toch echt niet rekenen tot "soms wel terugvechten. Trouwens, het is geen terugvechten. Ze richten zich meestal op burgers en niet op militairen. Dat kan maar 1 ding betekenen: racistische minachting voor een Joods leven.
Nou, Hamas is natuurlijk niet 'alle Palestijnen', vandaar mijn 'soms'. En dat ze daarbij hun wapens richten op burgers is vanuit hun optiek wel terugvechten (zei het op een verwerpelijke en laaghartige manier): het is het enige wat ze kunnen doen want tegen militairen verliezen ze het altijd. Ik zou niet weten waarom dat automatisch racistische minachting voor een Joods leven zou betekenen. Wanhoop kan ook veel met mensen doen.