Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 05 mei 2012 09:41

Wat naar Evelien :( Lastig als je kindje nog niet aan kan geven wat er is he?
vpk, geen ervaring met een slaapwekker, maar ik heb net wel een tijdklok gekocht voor in het stopcontact. En een 15 watt lampje, zodat we die op 7 uur in kunnen stellen. Het wordt hier met de dag vroeger, en hij wordt met de dag eerder moe, dus dit is geen doen (ook niet voor onszelf ;) ). Dus hopelijk gaat dat hier wel werken, dat als het lampje brandt hij pas hij bed mag komen.

Jannoek, wat heerlijk zeg!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 mei 2012 11:41

krijgt hij geen tanden evelien?, abel is daar ook best ziek van geweest , en hij wilde ook niet eten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2012 12:11

@ vpk ij hebben de wekker van Nijntje, werkt super. Op werkdagen staat de wekker op 6.15 en in het weekend op 6.45 uur. Zij blijven in bed en komen niet eerder. NOg steeds roepen ze dolenthousiast 'Nijntje is ook wakker' en 's avonds moet Nijntje ook een nachtzoen van beiden.

@ evelien Het onrustige kan best komen door het snot. Hier liep J helemaal vol als hij lag en raakte dan in paniek. Ophoesten lukt nog niet en hij was niet benauwd als wij hem omhoog hielden. Nu door de pufjes en het doorspuiten van zijn neus met 5cc Nacl helpt goed.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 mei 2012 12:16

maar dan gaat er ook een wekker/muziekje af? want dat wil ik juist liever niet.
als ze om 7 uur wakker is mag ze er van mij uit, maar ze kan soms (helemaal als ze 's nachts aan het spoken is geweest) best slapen tot half 9 en dan vind ik het jammer als ze om 7 uur wakker wordt van de wekker..
kan die nijntje ook zonder muziekje? dat alleen z'n ogen op een bepaalde tijd open gaan? als zij dan wakker is en nijntje is het ook dat ze daaraan kan zien dat ze eruit mag.

een lampje op een tijdklok is ook nog een idee ja!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 mei 2012 12:18

vpk: ik denk dat het voor jou dan handiger is om gewoon een lampje met tijdklok aan te zetten, want op die Nijntje slaaptrainer zit idd een muziekje wat af gaat.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2012 12:19

@ vpk Geen flauw idee eigenlijk. Mijn kinderen slapen nooit tot half 9. Ik ben al blij als ze half 7 halen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2012 13:07

Volgens mij is die Nijntjelamp ook een stukje duurder dan een tijdklok ;) Maar ik heb ook hiervoor gekozen omdat hij best langer mag slapen, nu hij toch nog niet naar school gaat. Dan vind ik het jammer als hij eerder wakker gemaakt wordt door een wekker ofzo.
We moeten nog gaan ontdekken of het werkt hoor, die tijdklok, vanavond maar eens gaan proberen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 05 mei 2012 13:19

Wat grappig, wij hebben ook een minilampje op een tijdklok. Hier werkt het echt super. Ze weten waar ze aan toe zijn, en komen nooit voor de tijd. Nou ben ik ook best streng daarin geweest hoor. Dat heeft er ook mee te maken dat de jongens samen op een kamer slapen. Ik was bang dat ze anders elkaar wakker zouden maken 's ochtends. Nu staat het lampje door de week op 7.30 uur en in het weekend rond 8 uur.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 05 mei 2012 13:23

http://www.kwantum.nl/CMSTemplates/Kwantum/catalog/productpopup.aspx?productid=1519395&imagenumber=20

Wij hebben dit lampje, die valt helemaal in de tijdschakelaar en geeft maar heel flauw licht. Dat hij ín de schakelaar zit, vind ik veiliger, dan kunnen ook kleine vingertjes hem er niet uit peuteren... Dat moet namelijk met een soort sleuteltje.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 mei 2012 13:32

Evelien..als het hoesten zo`n pijn doet misschien wel last van zijn keel?
Weet je al of je mag komen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2012 13:57

Nou als hij last van tandjes zou hebben dan duurt het wel heel lang voor ze door zijn. Begin april had hij al last van heftige verkoudheid, piepende ademhaling. Elke keer ging het wat over maar kwam weer op zetten.
Net bij de HAP geweest, het is nog net geen infectie maar zit er wel tegen aan. We hebben voor de nacht een pufje mee gekregen.
Ik hoop dat hij vannacht goed kan slapen want het was echt prut.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 mei 2012 15:17

Ventolin zeker? Die hebben wij ook, maar volgens de ka helpt dit eigenlijk nauwelijks bij kinderen onder het jaar. Wat ook helpt is de neus doorspuiten, niet met neusspray, maar gewoon een aantal cc Nacl. Ik merkte bij J dat daardoor het snot eindelijk ging lopen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mei 2012 15:25

Wat vervelend die eziene kindjes! Beterschap!
Wat sneu dat j is opgenomen geweest ajl, hoop dat hij snel opknapt.

Hier is de kleine man ook weer verkouden. Zo'n beetje nonstop.. hoop ook dat het snel warmer wordt en dat t dan voorbij is..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2012 20:38

ajl schreef:Ventolin zeker? Die hebben wij ook, maar volgens de ka helpt dit eigenlijk nauwelijks bij kinderen onder het jaar. Wat ook helpt is de neus doorspuiten, niet met neusspray, maar gewoon een aantal cc Nacl. Ik merkte bij J dat daardoor het snot eindelijk ging lopen.

Dat doe ik er ook naast.... en dan loopt het eruit.

Het was wel een hele fijne arts.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mei 2012 20:40

oooh zo fijn als je een arts hebt die begrip heeft met de situatie en de zorg deelt die er is! Dat is veel waard!

Terug naar “Archief”