Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor AikonGirl » 19 mar 2013 11:31

Wat heeft dat voor gevolgen, zwangerschapsdiabetes?

Duschka, als het goed is ben je nog even zwanger,
maar je verkoopt nu al je zwangrschapskleding?
Verwacht je niet meer te groeien?

Hier gaat alles prima. Morgen alweer 17 weken.
Om mij heen zijn ook veel dames zwanger, dus dat is wel erg leuk.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 19 mar 2013 14:52

AikonGirl schreef:Duschka, als het goed is ben je nog even zwanger,
maar je verkoopt nu al je zwangrschapskleding?
Verwacht je niet meer te groeien?

haha... ik heb nog enorm veel kleding hier liggen. En omdat ik nog steeds in mijn eigen kleding pas, ga ik een gedeelte wel weg doen, ja.
Ik heb namelijk zelf maat 36, maar omdat ik niet wist hoe "hard" ik zou groeien, heb ik zowel maat 36 als maat 38 positiekleding gekocht.
Nou het is duidelijk... de maat 38 heb ik niet nodig! :D

Ben vandaag weer voor uitgebreide controle geweest trouwens en gelukkig was alles nog onveranderd (helaas de strikte bedrust ook).
Enfin met de uk is alles goed, da's toch het belangrijkste.

@zwangerschapsdiabetes... dat lijkt me echt heel vervelend!
Hopen dat het niet te veel narigheid oplevert.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 19 mar 2013 21:54

@ alle zwangeren, sterkte in alle omstandigheden. zwanger zijn is leuk maar tis neit altijd een roze wolk zoals vaak gedacht

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 mar 2013 23:00

Sterkte dames!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2013 10:19

Zwangerschapsdiabetes hóeft geen gevolgen te hebben, maar je hebt wel meer kans op complicaties.
Voor mezelf geldt nu: een streng dieet (beperkte hoeveelheid koolhydraten en suikers), veel extra bezoeken aan het ziekenhuis (gyneacoloog, diabetesverpleegkundige, diëtiste, internist) en meer spanning: blijft het kindje niet te hard groeien, hoe verwerken de organen van de baby alle glucose, vermindert de placentaconditie niet nog meer, is het glucosegehalte in mijn bloed naar beneden te krijgen met het dieet of moet ik insuline gaan spuiten etc.
Er is me in elk geval verteld dat ik er niet op moet rekenen om de 40 weken uit te lopen, maar dat de bevalling eerder ingeleid zal worden. Hoeveel eerder is niet te zeggen, dat hangt af van de conditie van het kindje.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mar 2013 15:34

Vervelend Sophie! Heb je daar tijdens je vorige zwangerschappen ook last van gehad? Hoeveel weken ben jij nu eigenlijk? Het schiet al aardig op voor jou of niet?

@ duschka hoe gaat het met je?

@ AG Jouw zwangerschap schiet ook alweer op. Bijna de 20 weken echo. Spannend hoor!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2013 16:16

@ajl: Het is voor mij nieuw, 'k heb er nooit eerder last van gehad. Ik ben nu ruim 32 weken zwanger, dus idd al een aardig eind op weg.
'k Heb op 't moment behoorlijk nesteldrang, dus daar probeer ik gebruik van te maken :mrgreen:.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 21 mar 2013 18:52

Hier zijn we nu 13 weken... Het verschil met de 1e 3 maanden is goed te merken. Ik ben gelukkig niet meer zo beroerd! Had alleen dinsdag nog ff een dipje, maar verder gaat t goed :D
Szent az Úr

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 mar 2013 19:14

Wat vervelend sophie77! Geeft toch weer spanningen. Gelukkig ben je al 32 weken! Sterkte nog!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 21 mar 2013 21:54

@Sophie
Toch spannend hoor, als ik dat zo lees.
Ik hoop voor je dat de laatste weken mee gaan vallen en dat je niet hoeft te spuiten (tenminste, ik begrijp een beetje, dat je het nu nog zonder spuiten doet?).
Loopt de baby echt voor op de groei?

@Jaccootje
Fijn dat het nu beter gaat
Ik moest heel erg lachen om jouw "hier zijn we nu 13 weken".
Niet hatelijk bedoelt hoor (van mij), maar ik krijg dan direct visioenen van een echtpaar dat allebei fors aan het groeien is :wink:

@AJL
Ik probeer per dag te "leven".
Elke dag achter de rug, is er één en brengt me weer een dagje dichter bij de "veilige" grens van 32 weken.
Maar goed, ondanks de agressievere medicatie toch nog aan het braken helaas en dat heeft direct zijn weerslag op mijn buik. De weeën blijven aardig "stabiel", maar zodra ik bijvoorbeeld maar naar het toilet ga (in iets meer dan rollator-tempo) dan voel ik dat direct.
Dus ik blijf voortdurend alert en ben eerlijk gezegd ook wel wat aan het einde van mijn mentale latijn.
Veel fysieke problemen die zich blijven opstapelen en ook behoorlijk wat zorgen en als je dan de hele dag de tijd hebt om te piekeren.... :oops:
Enfin, aan de andere kant is deze zwangerschap (buiten het feit dat elke zwangerschap een wonder is) een bijzonder wonder op zichzelf, en dat moet ik mezelf echt af en toe even voorhouden! (waarna ik mezelf meteen weer even onder mijn achterste trap, want kom op, er zijn nog talloze zegeningen ook!)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 22 mar 2013 09:01

Duschka schreef:@Jaccootje
Fijn dat het nu beter gaat
Ik moest heel erg lachen om jouw "hier zijn we nu 13 weken".
Niet hatelijk bedoelt hoor (van mij), maar ik krijg dan direct visioenen van een echtpaar dat allebei fors aan het groeien is :wink:

Hahahaha! Geweldig! Nou, mn mannetje is wel dikker geworden, maar dat komt omdatie niet meer zo vaak sport :wink: Hij groeit niet zo fors als ik, gelukkig! :lol: Maar je bent wel samen in verwachting... dus vandaar dat 'we'. Ik vind t zelf leuker om hem er ook in te betrekken want ik doe t gelukkig niet alleen. Maar wel komisch dat je er visioenen van krijgt :lol:
Szent az Úr

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 mar 2013 10:00

Heftig lijkt me duschka.. sterkte! Hoe ver ben je nu?

@sophie sterkte ook! Lijkt me toch behoorlijke impact hebben... merk je ook dat je last hebt van zwangerschapsdiabetes?

@ajl hoe ver ben jij nu? Schiet denk ik ook al weer aardig op?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 22 mar 2013 13:29

@Jannoek
Gelukkig ruim over de 28 wk nu, dus ik ben aan 't aftellen.

@Jaccootje
Ik begreep het ook wel hoor, maar levendige fantasie hier, met veel meer dingen hoor :D.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 mar 2013 15:07

@Duschka: Heftig hoor, zo'n zwangerschap als bij jou! Logisch dat je het af en toe niet meer ziet zitten, sterkte hoor!
Duschka schreef:@Sophie
Toch spannend hoor, als ik dat zo lees.
Ik hoop voor je dat de laatste weken mee gaan vallen en dat je niet hoeft te spuiten (tenminste, ik begrijp een beetje, dat je het nu nog zonder spuiten doet?).
Loopt de baby echt voor op de groei?

Bij de groeiecho die met ruim 30 weken is gemaakt, bleek dat het kindje al bijna 4,5 pond woog. Normaal is dat bij die termijn krap 3 pond. Ook de hoeveelheid vruchtwater gaf reden tot zorg, vandaar dat ik regelmatig (elke anderhalve week) naar de gyneacoloog moet om te kijken hoe het ontwikkelt.
Nu spuit ik idd niet; de glucosewaarden blijven net onder de grens. Elke halve week heb ik contact met de diabetesverpleegkundige om de gemeten waarden door te geven en zij besluit dan of er moet gaan gespoten worden of dat het (nog) niet nodig is.

@Jannoek: Zelf voel ik me best goed. Na de middag en 's avonds wel behoorlijk moe, maar daar kan ik nog meer redenen voor bedenken dan alleen de zwangerschap etc. Het enige waar ik last van heb als de glucosewaarden hoog zijn, is van zere ogen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 mar 2013 15:23

Jannoek schreef:
@ajl hoe ver ben jij nu? Schiet denk ik ook al weer aardig op?

Ruim 24 weken, dus het schiet inderdaad op. Ik merk al wel dat ik nu ongeveer het laatste trimester inga. Buik groeit gestaag en de vlk zei al dat ze gelukkig wist dat ik normaliter kinderen met een 'normaal' gewicht produceer anders had ze nader onderzoek laten doen. Maar goed, mijn buik groeit altijd hard en vanaf moment conceptie zo'n beetje.

@ sophie en duschka Veel sterkte voor jullie beiden. Toch altijd een zorg zo'n zwangerschap. Als het goed gaat sta je er niet zo bij stil wat voor wonder het eigenlijk is.

jaccootje85 schreef:[Hahahaha! Geweldig! Nou, mn mannetje is wel dikker geworden, maar dat komt omdatie niet meer zo vaak sport :wink: Hij groeit niet zo fors als ik, gelukkig! :lol: Maar je bent wel samen in verwachting... dus vandaar dat 'we'. Ik vind t zelf leuker om hem er ook in te betrekken want ik doe t gelukkig niet alleen. Maar wel komisch dat je er visioenen van krijgt :lol:

Wel grappig hoe verschillend mensen dat kunnen zien. Ik zeg echt nooit 'we zijn zwanger, o.i.d.' De zwangerschap en alle aanverwante kwalen onderga ik toch echt alleen.

Terug naar “Archief”