Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 21 jan 2012 12:21

Wowh wat een mooie zoon hebben jullie Petra. :8> d:)b

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 jan 2012 16:04

@Jannoek
bijten: ik heb AJS zodra ze het deed in de wang geknepen (op aanraden vriendin, erg zielig ](*,) ) maar het werkte wel want het gebeurde niet weer.

gebaren: wij hebben de cursus gevolgd toen de lady 6 maand was. Maar toen ik er eenmaal was had ik echt zoiets van... dit hadden we voor de geboorte al moeten doen. Of direct in de eerste maand. Ik vond dat wij te laat begonnen waren.
Time flies when you have none!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jan 2012 19:59

@blompje, ben het met je eens. En inderdaad zijn er situaties waar het financieel echt noodzakelijk is maar ik denk dat als je een keuze wil maken om bij je kinderen thuis te blijven dat het heel vaak (let op! ik zeg: VAAK, niet: altijd)ook een kwestie is van prioriteiten stellen. Ik bedoel: wat is financiele noodzaak? Dat kun je ook zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Tophypotheek/vakantie/extra auto e.d.

@ajl, ik ben echt verbaast over je reden om te werken. Als ik zo zou denken, zou ik het gevoel hebben dat ik niet normaal zou kunnen leven! Je mag toch ook wel nuchter zijn en vertrouwen hebben denk ik.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2012 20:51

Het zal heus de hoofdreden niet zijn, om te werken. Maar ik vind het wel slim om realistisch te zijn. De kans bestaat dat je zonder man komt te zitten, en helaas is onze maatschappij niet meer zo ingesteld dat je het als moeder dan goed kunt redden. Dan moet je alsnog flink aan de bak, en als je er dan jaren uit bent geweest zal dat echt niet meevallen, vermoed ik.
Het is hier eigenlijk niet echt een reden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen het wel zo doen.

Ik moest vannacht werken, en blijkbaar wordt mijn man toch wel wakker van Frederiek, want ze huilde om 3 uur om een fles :) Komt dus best goed als mama eens weg is 's nachts ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2012 21:48

Schipje@ajl, ik ben echt verbaast over je reden om te werken. Als ik zo zou denken, zou ik het gevoel hebben dat ik niet normaal zou kunnen leven! Je mag toch ook wel nuchter zijn en vertrouwen hebben denk ik.[/quote]

Ehm, ik heb toch hopelijk niet de indruk gewekt dat alleen dat de reden is dat ik werk. Ik vind mijn werk nl super leuk en zou het contact met mijn collega's zeker niet willen missen. Daarbij vind ik persoonlijk dat ik behoorlijk afstomp als ik alleen maar thuis zit met de kids.

En ik bedoelde eigenlijk hetgeen missf ook al zei.

[quote="654321 schreef:
En bij ziekte, overlijden oid van je man kan je dan toch altijd nog beslissen om een contract te nemen voor een bepaald aantal uur, Ajl?

Nee, eigenlijk niet. Als ik nu stop met het werk dat ik doe en er een paar jaar uit ben, kom ik er gewoonweg nooit meer tussen bij het werk dat ik nu doe. En minder dan 24 uur werken in mijn vakgebied is niet mogelijk. Daarnaast merk ik dat ik met de 24 uur die ik werk al eigenlijk onvoldoende bij blijf om alles wat betrekking heeft op mijn werk te kunnen blijven volgen. Vorig jaar heb ik een periode 4 dagen gewerkt en ik merkte dat dat echt voor mijn werk een verademing was.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 jan 2012 21:54

Ja, met het werk wat ik deed kon ik ook niet minder dan ong. 24 uur werken.
Maar voor je kids, je gezin wil je toch wel een stapje terug doen....!
We zijn toch geen moeder om nog carriere buitenshuis te maken?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 jan 2012 22:02

Wat een lief en knap mannetje Petra!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jan 2012 22:20

654321 schreef:Ja, met het werk wat ik deed kon ik ook niet minder dan ong. 24 uur werken.
Maar voor je kids, je gezin wil je toch wel een stapje terug doen....!
We zijn toch geen moeder om nog carriere buitenshuis te maken?

niet altijd. Als ik in deze situatie een stapje terug zou moeten doen, dus meer met de kids in huis zou moeten zij, voroal met de jongste, ben ik bang dat het met mij absoluut verre van goed gaat.
Daarnaast heb ik een ongelofelijke drang om mij verder te verbreden. Iets wat mijn hele leve an in mij gezeten heeft... ehm.... denk dat thuis zitten niet het meest geschikte sitautie is voor mij.
ik kan helemaal niet vrij krijgen als de kindern ziek zijn, mits het zo ernstig is dat ze in het ziekenhuis liggen oid. Dan is de reden ook andesr. Maar met griep oid is het als het een beetje gaat kdv, anders mijn man die evt vrij is, anders evt een oma. Tot op heden maar 1 keer gebeurd.... meer niet, vaak is mijn man dan vrij... die werkt in het weekend en is vaak op ma en di vrij.

Petra.. prachtig kereltje!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2012 22:59

Ik werk ook 24 uur, en ook dat is minimaal in het werk dat ik doe, maar eigenlijk vind ik dat ook minimaal voor mezelf :oops: Ik zou niet minder willen, in dit werk dan. Wel als ik een 'kantoorurenbaan' zou hebben, maar nu met wisselende diensten niet, hoor. Naast die 24 uur werken heb ik nog zoveel tijd over, een week heeft wel 7 dagen, ik werk er maar 3 van. En dan gewoon 8 uur op een dag, dus niet extreem veel ofzo. Al zou ik per dag maar 4 uurtjes kunnen werken, dan zou ik die 24 te veel vinden, maar nu gaat het prima zo.
Het enige nadeel is de avonden, omdat we elkaar dan weinig zien, maar het voordeel is dat de kids dan geen oppas nodig hebben, want papa is er gewoon.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 jan 2012 01:00

Het is heel persoonlijk. Veel moeders vinden het heerlijk en daar kan ik me wel in vinden. En als je de keuze maakt om je baan te houden dan zitten daar dus ook nare consequenties aan. En een kind is niet altijd aan het werkschema van moeders aan te passen.

Enne... ajl, waar zou je nou werkelijk van afstompen? Alsof moederen een soort ondergeschikte, derderangse, afstompende bezigheid is!
Bedenk dat wij de vertegenwoordigers van God mogen zijn! :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2012 09:19

wat een mooie jongen heb je petra!!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 25 jan 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 22 jan 2012 19:04

Schipje schreef:Het is heel persoonlijk. Veel moeders vinden het heerlijk en daar kan ik me wel in vinden. En als je de keuze maakt om je baan te houden dan zitten daar dus ook nare consequenties aan. En een kind is niet altijd aan het werkschema van moeders aan te passen.

Enne... ajl, waar zou je nou werkelijk van afstompen? Alsof moederen een soort ondergeschikte, derderangse, afstompende bezigheid is!
Bedenk dat wij de vertegenwoordigers van God mogen zijn! :D

Ik denk dat je ajl intussesn wel zo goed moet kennen dat zij dat afstompen niet zo bedoelt zoals jij het omschrijft, Schipje!

@ajl en Ppm: ik herken me erg in jullie. Ik ben nu net klaar met mijn opleiding die ontzettend veel tijd heeft gevergd, ook van mijn tijd met de kinderen. Heerlijk, die rust. Maar...ik sta echt te popelen om aan de slag te gaan ja. Voor mij is het zo dat als ik alleen maar thuis zit mijn wereldje klein wordt. Tuurlijk kan ik vrijwilligerswerk van doen, maar dat doe ik al genoeg. Gewoon lekker in de praktijk gaan brengen wat je hebt geleerd...ik word daar echt gelukkiger van. En met mij mijn man en kinderen ook :mrgreen: :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2012 20:38

oooh waarom gaat storm altijdg epaard met regen!! pffff.. wat een dag. Wat een enorme stuiterballen hier in huis...
Marijn is hier zeker vier keer van de stoel afgekukeld! Hij rent van de een na de andere kant van ons huis... pffff. ben blij dat ik hem op bed kon leggen, en tussendoor ook maar een time out gegeven om hem even op bed te leggen.

Morgen weer heerlijk werken. Ben er echt even aan toe.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2012 20:44

Is het geen optie om ook dan met hem te gaan wandelen? Ik moet mijzelf ook altijd moed inpraten om met storm en regen naar buiten te gaan, maar het helpt wel altijd tegen die stuiterballen ( onze kids vliegen ook tegen de muren op nadat ze een dag binnen hebben gezeten). Gewoon laarzen aan, een oude broek een regenjas en ze mogen even een half uur onbeperkt rennen, in plassen stampen etc. Handdoeken al klaarleggen voor thuiskomst, lekker omkleden en ze worden al rozig. Daarna zet ik ze voor een dvd van Sesamstraat terwijl ik ga koken en ik heb geen kind aan ze.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2012 21:01

Leuke foto's TJ! Ze worden al echt groot. Hoe oud zijn Milan en Matheo?

Terug naar “Archief”