Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 10 okt 2011 20:01

@juffiejuf: Sterkte hoor! Bij onze oudste heb ik vanaf 23 weken ook erg veel moeten rusten; met ruim 36 weken werd ik toen in het ziekenhuis opgenomen. Ik weet dus een beetje waar je het over hebt. De wieg kon ik bijv. niet zelf bekleden, en ik heb zelfs niet eens alle spulletjes zelf gekocht en gewassen. Echt jammer vond ik dat!

Over een crèche tijdens de kerkdiensten: Wij zijn met 3 stellen ruim een jaar geleden een kinderoppas begonnen, gewoon aan huis bij degene die het centraalst woont. Het bevalt prima. Eén keer per 3 weken past ieder dan op 4 kinderen (1 van ons, 3 van de andere 2 stellen). Er is een box beschikbaar en een campingbed die als box wordt gebruikt. Het gaat zelfs zo goed dat ik het grootste gedeelte van de dienst (heerlijk zittend op de bank met een bak thee :wink: ) kan meeluisteren met de dienst!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 okt 2011 21:43

Succes met de laatste loodjes dames! Respect hoor, lijkt me echt pittig, dat rust houden. Kan me heel goed voorstellen dat je het heel zat bent juffiejuf! En Ajl, rustig aan!

Bij m'n ouders in de kerk ook geen oppas vanwege de grootte van de kerk. Volgens mij heeft het ook wel voor een gedeelte met wil te maken...
Hier een gemiddelde gemeente: 350 leden (en met MissF eens, volgens mij is dat veel beter dan zo'n reuze grote gemeente ;-) maar da's offtopic) en veel kids. Pas waren er 32 in de kerk, maar dat was met een doopdienst. Weet eigenlijk niet eens hoeveel oppassers er zijn, volgens mij 3 volwassenen en 3 jongeren.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 okt 2011 22:02

*Annette* schreef:Heb respect voor je hoor juffiejuf! Sterkte verder!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 11 okt 2011 10:44

Memmem schreef:Heb respect voor je hoor juffiejuf! Sterkte verder!
[/quote]

Ik weet niet meer precies wanneer ik weer naar de kerk ging na de bevalling. Ik geloof na 8 weken, was erg slap door veel bloedverlies en had behoorlijk last van mijn hechtingen met zitten op harde stoelen =; . Hier hebben we ook een erg kleine gemeente met weinig kinderen. Ik regel de crèche, maar er zijn maar 3-4 kinderen die naar de crèche komen. Daarom is het om de week 's morgens crèche en bij bijzondere diensten. De moeders passen zelf op, we hebben een meisje van een jaar of 12 als hulp en er zijn nog een aantal vrouwen uit de gemeente die zich vrijwillig beschikbaar stellen. Zo lukt het me altijd wel weer om het rooster netjes op te vullen. Vind het zelf altijd wel fijn dat we om de week samen kunnen. We nemen Levi af en toe ook wel eens mee, maar dat is nog niet zo'n succes tot nu toe. Hij maakt nogal veel herrie en spurt het liefst de hele kerk door :mrgreen: .

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 okt 2011 11:01

hier hebben we ook creche met ongeveer 10 kinderen. Ik pas zelf niet op dus weet niet hoe vaak je aan de beurt zou zijn. het is dan 1 moeder en 1 meisje. Ik vind het voor mij te eng om op te passen ivm mijn epileptie. Als ik thuis een aanval krijg betreft het alleen mijn kind, maar op de creche heb je verantwoording voor kinderen van een ander. Hannah gaat wel naar de creche.

Vanagf vandaag worden mijn medicijnen weer verhoogd. Inmiddels zit ik aan de dubbele dosering :shock: Wat hormonen allemaal niet kunnen doen!
Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 okt 2011 11:24

jeepeecee schreef:Vanagf vandaag worden mijn medicijnen weer verhoogd. Inmiddels zit ik aan de dubbele dosering :shock: Wat hormonen allemaal niet kunnen doen!

Rot hoor voor je! Sterkte
Time flies when you have none!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 11 okt 2011 11:26

Sterkte JPC!! Heb je ook meer insulten nu je zwanger bent?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 11 okt 2011 12:36

@ jpc; jammer joh dat je op dubbele dosering zit! Hopelijk helpt het en is het nu voldoende!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 12 okt 2011 13:29

Echt vervelend JPC! Sterkte! Hoop voor je dat het nu beter gaat!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 12 okt 2011 14:07

He vervelend jpc.

Hier ook creche met wisselend tussen de 2 en 12 kindjes. Helaas is de ruimte vrij klein, dus ik vind het nogal een klus dat oppassen. Wordt er op de creche bij jullie ook nog een bijbelverhaal verteld oid? bij de oudere (3-5 jaar )kindjes dan, bedoel ik.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 okt 2011 14:18

@jpc Balen voor je! Heb je nog veel insulten? Kan de medicatie kwaad voor jullie uk?
Krijg je dan nu weer een keizersnee of mag je wel op gewone wijze bevallen?

Nog 1 dag werken, wel raar hoor. Het gaat eigenlijk nog prima, al zit ik elke avond weeën weg te zuchten. Dat ken ik van de vorige zwangerschappen helemaal niet, althans niet al met 34 weken.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 okt 2011 15:08

hier word op de creche idd een Bijbelverhaal gelezen. De peuter Bijbel, en dan ook voor de allerkleinsten want wij hebben maar 1 groep. Het scheelt wel dat de kinderen hier vaak pas naar de crèche gaan als ze 1 jaar zijn, ongeveer dan sommige al wat eerder.

bedankt allemaal, ik heb niet 'meer' insulten, tenminste nu tijdens de zwangerschap 1 gehad. maar het was wel duidelijk dat het daardoor kwam, de bloedspiegel was namelijk heel erg laag. dat was in september. daar ben ik wel van geschrokken, je weet niet goed wat het zo'n kleintje doet. dus hopelijk blijft het nu goed gaan!
Ik mag wel gewoon bevallen, ik weet nog niet of ik dat wel wat vind, straks krijg ik dan weer een insult. Ze zei dat ze dan medicijnen geven en als ik weer bij ben gewoon verder ga met de bevalling :?

sterkte ajl, dat die voorweeën al zo heftig zijn, 't kleintje moet nog eventjes blijven zitten hoor ;) maar misschien loop je nu niet overtijd :)
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 okt 2011 17:42

@ ajl; ik zei het al hé dat je eerder moet bevallen dan mij? :mrgreen: Hopelijk blijft de kleine nog even zitten en kun jij je lijstje nog ff afwerken. Hier is het momenteel rustiger dan het volgens mij ooit is geweest laatste 10 weken.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 okt 2011 21:58

Hier gaat ook alles nog prima! Nog maar 3 daagjes werken en dan ook heerlijk verlof! Al moet ik zeggen dat het me allemaal reuze meevalt. Ik had verwacht dat die laatste weken erg zwaar zouden zijn, maar het valt gelukkig allemaal mee!
Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest en alles was weer prima. Alleen mn ijzer was wat gezakt, dus daar moet ik even op letten. Ook kon ze niet zeker zeggen of het kindje goed ligt, als ze over 2 weken nog twijfelt, dan krijg ik nog even een echo!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2011 06:47

Ow Heerlijk Dippie, verlof. Lekker genieten.

Terug naar “Archief”