Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor LauraC » 18 okt 2010 21:50

Goed hoor! Michael heeft vanmiddag ook alleen een onderbroek aangehad en deed het prima.
Ik heb toen manlief weg was een aanval van netelroos gehad (dit was stressgerelateerd :oops: ) en dat jeukte zo erg! Ik heb uiteindelijk antihistamine geslikt en toen was het zo weg...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 okt 2010 07:22

Knap hoor van Michael en Samuel!

Ik wilde dat Hugo eens diarree had, hij kan namelijk erg slecht poepen. Als wij 2 dagen geen aardappelen en jus eten, loopt hij al vast. Hij eet super ( 4 volkoren boterhammen, groot bord warm eten en meerdere keren fruit op een dag), dus ik weet ook niet wat wij er nog meer aan kunnen doen. Zijn al bij een kinderarts geweest en die sprak over onrijpheid van de darmen.

Verkouden kinderen ken ik momenteel niet. Hugo is niet meer verkouden geweest sinds zijn amandelen geknipt zijn en hij buisjes heeft gekregen en Cato heeft volgens mij een antiverkoudheidsgen, want zij heeft echt nog nooit een snotterbel gehad.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 okt 2010 07:52

Nou die problemen met ontlasting vinden we vooral zo belangrijk, omdat het natuurlijk een gevolg van bijwerkingen zou kunnen zijn en we niet weten welk effect het zou kunnen hebben op de opname van medicatie, enzo. Dus er zit wel meer achter dan alleen het ongemak van problematische ontlasting. Gisteren hebben we even contact gehad met de kinderarts en er is gelukkig geen reden tot zorg. Over een paar weken zijn we er toch voor een consult en mocht het niet verbeterd zijn, dan wordt er nader onderzocht. We zijn gerustgesteld, gelukkig!

Nou zeg, vanochtend poepte kindlief doelbewust in zijn onderbroek! Hij keek er ook wel heel erg schuldig bij. Dit was geen ongelukje, dus ik was ook wel even boos, hoor, want dit sloeg nergens op. Nou ja, nu speelt hij met zijn duplo-poppetje die hij tot machinist heeft gebombardeerd, dat hij moet poepen en toch echt naar de wc moet. We hebben ook samen een stickervel getekend en telkens als hij op de wc poept/plas en niet in zijn luier plakken we een sticker. En na een x aantal stickers gaan we een mooie nieuwe onderbroek kopen - ik moet dalijk toch nog even langs de Zeeman -, even later gaan we naar de treinen kijken op het station, etc.

Het werkte meteen, hij heeft net enthousiast op de wc zijn plas gedaan :mrgreen:

Het is maar goed, dat ik vakantie heb 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 19 okt 2010 07:57

Wat een leuke oplossing heb jij bedacht, Galateia!
Dit vind ik een leuk staaltje van creatief denken, een nieuwe onderbroek! :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2010 09:33

haha wat leuk.. een nieuwe onderbroek :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2010 09:33

Wij hebben weer spruw ](*,)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 okt 2010 14:04

Poeh... ik zou graag borstvoeding willen geven, maar als ik dan lees over steeds spruw enzo.. :/

Wat goed van Samuel en Michael. :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 okt 2010 14:15

Spruw kan ook voorkomen met fv hoor Aikongirl :wink: Dan moet je de flesjes goed uitkoken en je kind behandelen, bij bv moet je jezelf en je kind behandelen.

Wat goed van Michael en Samuel! Een nieuwe onderbroek als beloning, geweldig =D>

Misschien een tip voor de Nijntje-fans onder ons: bij Wibra hebben ze nu boekjes + CD van Nijntje voor E4,99. De kinders hier zijn helemaal gek van Nijntje (en ik ook wel een beetje :wink: ) dus ik heb alle deeltjes die ze hadden ingeslagen, zo heb ik nog eens een cadeautje achter de hand.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2010 14:17

bij milan en matteo 11,5 maand borstvoeding gegeven zonder problemen... nooit spruw gehad! dus het hoeft echt niet altijd!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 okt 2010 15:12

kan het zijn dat jij een infectie had met de bevalling en hij daar wat van heeft overgenomen? Heb nl. wel es vaker zoiets gehoord.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 okt 2010 16:29

*Annet* schreef:kan het zijn dat jij een infectie had met de bevalling en hij daar wat van heeft overgenomen? Heb nl. wel es vaker zoiets gehoord.

Mijn vriendin denkt ook dat ze daardoor bij alledrie haar kindjes al erg snel spruw kreeg :-k
Hihihi, ja weet je, het geheim van op het potje/wc plassen is hier: snoep van grandad :oops: De man van mn vader (grandad) had eens wat snoepjes meegenomen voor Michael en omdat we Michael niet zomaar snoep geven, hebben we het tot een speciaal iets gemaakt. Nu zijn de snoepjes van grandad op en hebben we zelf nieuwe gekocht maar zodra hij gaat plassen is het: Michael snoep grandad :mrgreen: O ja, en als hij poept, mag hij een grote chocoladelolly van Thomas de trein. We hebben er nog maar 1 nodig gehad ;)
Hee, die nijntje tip is goed Haai, ik ga meteen even mn contactje in NL bellen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 okt 2010 19:13

ik heb juul anderhalf jaar bv gegeven nooit geen spruw gehad, en nu komen we er niet vanaf. We zijn er vanaf maar ik blijf preventief smeren. Heb via de illigale weg daktrarin gekregen en het was binnen no-time weg.
Ik voed trouwens neit live, maar ik kolf alles. Hij zit nog steeds niet lekke rin zijn vel en ik hooo pdat ik em nog weer live kan voeden omdat hij enorm op fv reageert. We waren bezig om hem om te gooien op volledig fv, maar hij gilt en krijst dan alles bij elkaar. Dus..nu mar hopen dat ik zo lang nog bv heb en het zelf ook kan volhouden, ben eerst tijd kwijt met kolven en daarna nog met flessen, dus... dubbel op zolang bezig.

laurac: ik heb voor julia weer ehm.. weet de naam niet meer... stroop gekregen. Ze moet dat een week gebruiken en dan is het weer over. Vandaag heb ik hetnog niet gezien!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 okt 2010 20:04

@ppm2: Ik kolfde ook alles, maar ben op een gegeven moment 3 x op een dag gaan kolven en het lukte mij om dan 6x 180cc te kolven. Zo kon ik ook nog sparen! Ben nu inmiddels gestopt. Succes, ook met de netelroos!
Laatst gewijzigd door Bumba op 19 okt 2010 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 okt 2010 20:04

@PPM2, de fles geven kun je ook door je man of iemand anders eens laten doen toch?

Lijkt mij echt hét voordeel van de fles. Je bent niet telkens zelf de pineut. Want eerlijk is eerlijk, borstvoeding geven is vast erg schattig en romantisch, maar ik kan me indenken dat iedereen dat af en toe wel eens behoorlijk zat is :)
pobody's nerfect

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 okt 2010 20:26

Ppm, das idd pittig, alles kolven. Heb ik hier ook 3 mnd gedaan, maar was het toen echt zat. Ik kolfde op een gegeven moment net als Bumba 2 of 3 x op een dag, en had dan voldoende voor de hele dag.

Terug naar “Archief”