Nou die problemen met ontlasting vinden we vooral zo belangrijk, omdat het natuurlijk een gevolg van bijwerkingen zou kunnen zijn en we niet weten welk effect het zou kunnen hebben op de opname van medicatie, enzo. Dus er zit wel meer achter dan alleen het ongemak van problematische ontlasting. Gisteren hebben we even contact gehad met de kinderarts en er is gelukkig geen reden tot zorg. Over een paar weken zijn we er toch voor een consult en mocht het niet verbeterd zijn, dan wordt er nader onderzocht. We zijn gerustgesteld, gelukkig!
Nou zeg, vanochtend poepte kindlief doelbewust in zijn onderbroek! Hij keek er ook wel heel erg schuldig bij. Dit was geen ongelukje, dus ik was ook wel even boos, hoor, want dit sloeg nergens op. Nou ja, nu speelt hij met zijn duplo-poppetje die hij tot machinist heeft gebombardeerd, dat hij moet poepen en toch echt naar de wc moet. We hebben ook samen een stickervel getekend en telkens als hij op de wc poept/plas en niet in zijn luier plakken we een sticker. En na een x aantal stickers gaan we een mooie nieuwe onderbroek kopen - ik moet dalijk toch nog even langs de Zeeman -, even later gaan we naar de treinen kijken op het station, etc.
Het werkte meteen, hij heeft net enthousiast op de wc zijn plas gedaan
Het is maar goed, dat ik vakantie heb