Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2011 10:32

het liefst loop ik op blote voeten, maar naar m'n werk/kerk/vrijetijd loop ik op slippers/sandalen in de zomer. Heerlijk. Maar ik kan me voorstellen dat niet in elk beroep dat past.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2011 10:36

Leuke schoenen lechat!
Ik heb ook een berg hakschoenen, maar voor mijn werk of winkelen ofzo loop ik toch liever op platte schoenen of slippers.
Ik merk trouwens wel verschil tussen hoe duur (of beter gezegd: kwaliteit) van schoenen met een hak. Ik heb een stel witte pumps, die voor mijn doen best duur waren, maar daar kan ik zo een dag op lopen, terwijl ik de witte pumps van de Scapino snel uitdoe als ik weer thuis ben.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2011 11:20

Hmm, dat verschil merk ik niet zo, al heb ik geen schoenen van Scapino (maar wel goedkope bij O'moda of Dolcis gekocht in 't verleden, en daarvan is de kwaliteit eigenlijk net zo goed als van de wat duurdere die ik heb.
Waar ik soms wel last van heb, is dat pumps wijder worden, waardoor ze met autorijden niet meer veilig aanvoelen, de hiel glipt dan van je voeten... daarom neem ik soms, als ik 'n zitting verder weg heb, speciale autorijschoenen mee 8). Overigens is autorijden natuurlijk ook funest voor je hakken hè, er komen snel krassen op enzo...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 13:17

Het verschil tussen hele goedkope schoenen ( Van Haren) en andere merken merk ik ook wel goed. Twee jaar geleden had ik schoenen van Van Haren gekocht voor een bruiloft, stonden echt super bij mijn jurk, maar ze zaten echt vreselijk! Ik vind Van Dalen ook altijd een fijne zaak voor pumps en schoenen met hakken, maar met het warme weer heb ik veel sleehakken aan, die zitten echt helemaal super.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2011 14:36

Sleehakken heb ik helemaal niet, ik vind ze in mijn maat (40) vaak zo plomp... misschien 'n kwestie van wennen :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 14:54

Je moet er inderdaad aan wennen, maar ze zitten echt zo fijn ( helemaal nu ik zwanger ben) Ik heb zelf ook maat 40, maar ben verder ook best wel lang, dus het is wel in verhouding. Ik vind een (slee)hak onder een jurk of rokje veel charmanter staan dan platte schoenen. Dat komt ook daardat ik wel Hollandse benen heb, die door een hak wat slanker lijken :oops:

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 02 jul 2011 20:44

ik heb ook schoenen met een sleehak en vind ze ook echt heerlijk lopen. (durf ze alleen niet aan te doen naar school, vind dat iets te gewaagd :oops: )
Gods geduld is groot maar niet oneindig

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 08:39

ik heb even heerlijk geshopt voor een meisje :lol: ik word tante van een nichtje! heb een leuk setje van mim pi gekocht en een ander setje bij henk ten hoor... leuk hoor om ook eens meisjeskleren uit te zoeken :lol: maar het is maar goed dat wij geen meisje hebben, anders waren we vast failliet gegaan.. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2011 09:40

Ik koop meestal wel dure schoenen, maar mijn trouwschoenen waren 20 euro. Dus ik vreesde al voor het ergste... maar heb er de hele dag heerlijk op gelopen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jul 2011 18:50

@ajl: sommige ballerina's staan ook wel charmant, maar inderdaad, een hak(je) net wat meer over het algemeen...

@meisje20: waarom gewaagd?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jul 2011 19:10

LeChat schreef:@ajl: sommige ballerina's staan ook wel charmant, maar inderdaad, een hak(je) net wat meer over het algemeen...

Klopt, maar ik vind dat vooral charmant staan als je ook je benen een beetje mee hebt ofwel slanke benen ( en dat heb ik zeker niet, daarom draag ik vaak hakken :mrgreen: )

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 03 jul 2011 19:50

geen idee. misschien omdat het net even anders is als waar de rest in loopt, dat je daardoor meer opvalt ofzo.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jul 2011 07:16

Trouwens, de dames die hierboven zeggen dat ze met maat 40 grote voeten hebben moeten zich even schamen ;) In de meeste winkels hebben ze wel maat 40, maar daarboven wordt het moeilijker. Ik heb meestal 41 of 42, maar wel smalle voeten :-S Ik kan vaak zien dat schoenen zijn ontworpen voor een kleinere maat, omdat ze er lomp uitzien in mijn maat of doordat ze niet goed zitten. Kortom, meestal is het een ramp. Maar zaterdag heb ik toevallig wel een paar elegante schoenen gevonden bij V&D, maat 40, waar ik wel in pas. Enige lastige is dat ik bij een hakje vaak naar beneden glijd en dan schiet ik er bij de hiel uit en bij de tenen wringt het...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2011 07:20

Maar wat dacht je van maat 43? Mijn vriendin heeft maat 43, ook niet fijn. Die baalt er ook altijd van om leuke elegante schoenen te vinden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jul 2011 08:57

ik heb 44 8) maar tegenwoordig heeft van haren ook schoenen in maat 43 en 44!

Terug naar “Archief”