Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nina87
Sergeant
Sergeant

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Nina87 » 15 mar 2010 15:10

Dat de ouders spulletjes krijgen die ze nodig hebben voor de baby.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2010 15:12

Hier kun je iets lezen over de baby_shower.

http://www.vanharte.nl/uk_baby_babyshower.htm

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 15:13

Superleuk, wij hadden het als verassing voor mijn vriendin georganiseerd. Hele balkon van andere vriendin versierd met blauwe en roze slingers en balonnen, soort high tea van gemaakt met allemaal roze/blauwe/witte chocolaatjes en gebakjes.
En een enorme mand cadeautjes. Dus gewoon standaard cadeautjes, slabbetjes, sokjes, allerlei hebbedingetjes.
Het is gewoon een soort verassingsfeestje voor de zwangere, om haar te steunen tijdens de laatste loodjes (en gewoon een onwijs gezellig middagje met vriendinnen natuurlijk ;) )

In sterrenland krijgen ze dan ook maxi-cosi's enzo, en enorme taarten, en de kinderwagen. Dat vonden wij iets te prijzig worden ;) Maar met weinig geld kun je erg leuke chocolaatjes, gebakjes enzo maken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 mar 2010 15:51

o ja, nou wel een leuk idee!!
ik had er nog nooit eerder van gehoord..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 mar 2010 16:40

Dat komt overwaaien uit Amerika en Engeland.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mar 2010 17:35

zo wordt het wel heel erg commercieel allemaal en mi ook wel overdreven.

wat dan als het verkeerd gaat? zit je daar met al je kadootjes, niet omdat dat weggegooid geld is, maar meer voor de emotionele herinneringen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 15 mar 2010 18:26

Daar dacht ik ook nog wel even aan Annet, maar ik neem aan dat de ouders daar ook wel aan denken. En als je niet zo'n feestje zou hebben gehad zou je alsnog wel babyspulletjes in huis hebben enzo.

Wij hebben idd ook een soort high tea gedaan. De vriendin die het organiseerde is ook Amerikaans en ze vertelde dat je vaak ook nog allerlei spelletjes doet, bijv. omtrek van de buik raden, babyvoeding zonder etiket proeven en dan raden wat het is, etc. Ik vond het erg gezellig en als ik zelf zwanger zou zijn zou ik het ook leuk vinden om zoiets met vriendinnen te doen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 mar 2010 18:27

*Annet* schreef:wat dan als het verkeerd gaat? zit je daar met al je kadootjes, niet omdat dat weggegooid geld is, maar meer voor de emotionele herinneringen.

Dat vind ik ook...Wij hadden m'n schoonzusje een grote mand met allerlei baby-zeep, douchegel etc. gegeven, vond ze prachtig! Dat was voor haar verjaardag, toen was ze ong. 4 maand zwanger...
Hadden we eigenlijk zonder bij na te denken gegeven...Nu blijkt dat het kindje zeer waarshcijnlijk niet levensvatbaar is, zodra het geboren is...Dus ik ben met zukle dingen nu wel véél voorzichtiger geworden!
(Al was dit dan met 4 maanden, en ik neem aan dat je zo'n baby-shower 'later' in de zwangerschap doet...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 15 mar 2010 18:28

Klopt, deze vriendin is over een paar weken uitgerekend.

Maar wat erg meissie...ik kan me goed voorstellen dat je daar dan spijt van hebt. Hoe gaat het nu met je schoonzus?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2010 19:19

*Annet* schreef:zo wordt het wel heel erg commercieel allemaal en mi ook wel overdreven.

wat dan als het verkeerd gaat? zit je daar met al je kadootjes, niet omdat dat weggegooid geld is, maar meer voor de emotionele herinneringen.

Tsja dan zou je dus ook geen kadootjes kunnen aanpakken als een van je ouders/broers/zussen (tijdens je zwangerschap) met een pakje aan komt zetten?

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 15 mar 2010 19:23

Vrijdagavond gaan wij bij mijn nichtje op bezoek die zwanger is van haar eerste kindje.
Volgens mij is ze nu 15 weken.
Ik heb haar huis nog nooit gezien (ze hebben een nieuw huis) en vind het lastig om wat voor in huis te kopen.
Ik kan toch wel met een paar babysokjes aan komen zetten?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mar 2010 19:29

Evelien schreef:
*Annet* schreef:zo wordt het wel heel erg commercieel allemaal en mi ook wel overdreven.

Tsja dan zou je dus ook geen kadootjes kunnen aanpakken als een van je ouders/broers/zussen (tijdens je zwangerschap) met een pakje aan komt zetten?

ik heb er wel moeite mee hoor, als ze met allemaal dingen aan komen zetten. Niet dat ik het niet aardig vind, maar de kans dat het mis gaat is ook aanwezig. Cadeautjes horen gewoon na de tijd. Een douchegel oid vind ik weer wat anders, dat is ook echt om te gebruiken als je zwanger bent. Maar romperjtes of complete pakjes, neeh, liever niet :oops:

dine: ik zou dan kiezen voor een lekker snaaiding van de bakker oid... of lekkere taartjes van de bakker!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 mar 2010 19:36

ook dan kan er toch nog wat mis gaan? dan kan je toch eigenlijk nooit kadootjes geven?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mar 2010 20:06

een keer iemand een kadootje geven of heel zo'n voor de geboorte feest organiseren is een heel verschil vind ik.

En ik moet zeggen dat ik terughoudender ben geworden in het geven van iets sinds ik het een paar keer in mijn omgeving heb meegemaakt dat het toch nog mis is gegaan tijdens de zwangerschap, terwijl alles goed leek te zijn. Liever stuur ik dan een kaart met een persoonlijke wens.

@ Dine: je kan toch ook een bos bloemen meenemen, is neutraal. Je komt nu toch om haar huis te bekijken? Of je stopt de sokjes met een kaartje in de bloemen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 mar 2010 20:34

Ik kreeg een paar van die leuke kindertijdschriften en wel wat sokjes geloof ik, maar idd ook geen hele pakjes en manden.

Terug naar “Archief”