Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 28 jan 2009 10:03

Khoorde pasgeleden dat er iemand mee ging met een vrijgezellenfeest en gewoon 150 euro kwijt was, en dat was dan alleen de jongen, de meid had nog de vrouwelijke variant van het vrijgezellenfeest. Dat vind ik dus echt niet normaal!!

Enne...uit mn huis moeten ze wegblijven! ;) Ze zitten af en toe wel te zeuren om een sleutel, maar khoop toch echt dat ze die niet te pakken krijgen en vooral dat ze echt niets geks gaan uithalen! Kmoet er niet aan denken om na een half jaar klussen in de huwelijksnacht nog een keer te mogen beginnen.... :shock:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jan 2009 10:12

Nou zeg, ze hoeven je huis toch niet totaal te verbouwen?!

Bij mijn broer hadden ze bijvoorbeeld echt óveral briefjes opgerold en verstopt. 'Hier waren wij', 'hier waren wij ook', 'zelfs hier waren wij'. Tussen truien, onderin de koffiebus, in hoekjes van kastjes, ook op opvallendere plekken. Een half jaar later vonden ze nog wel eens van die dingen terug :P
Bij mijn zus meer de standaard grappen: trap vol met bekertjes rijst, huishoudfolie onder de wc-bril etc.

Mijn zwager had al op erger gerekend, die had een gereedschapssetje in de tuin begraven voor de zekerheid :P
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jan 2009 10:30

Bij mijn broer heeft zijn vriendengroep het wel gedaan. De douche vol confetti en een heerlijk uitgebreid ontbijt voor de volgende ochtend neer gezet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jan 2009 10:42

Ik hoorde ook eens van iemand bij wie ze 3 tamme muizen of zulk soort beesten hadden losgelaten in de slaapkamer. Die hadden ze genummerd: nummer 1, 2 en 4 :mrgreen:
pobody's nerfect

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 jan 2009 11:09

88alries88 schreef:Khoorde pasgeleden dat er iemand mee ging met een vrijgezellenfeest en gewoon 150 euro kwijt was, en dat was dan alleen de jongen, de meid had nog de vrouwelijke variant van het vrijgezellenfeest. Dat vind ik dus echt niet normaal!!

Enne...uit mn huis moeten ze wegblijven! ;) Ze zitten af en toe wel te zeuren om een sleutel, maar khoop toch echt dat ze die niet te pakken krijgen en vooral dat ze echt niets geks gaan uithalen! Kmoet er niet aan denken om na een half jaar klussen in de huwelijksnacht nog een keer te mogen beginnen.... :shock:

Als jullie thuis een sleutelrekje in 't zicht hebben hangen, zorg dan dat je daar je sleutels niet aan hangt...Wnat zo zijn ze ook aan de sleutels van m'n zus dr huis gekomen!

Bij kennissen waren ze zelfs zo 'brutaal' dat ze een klein raampje naast de deur intikten, de deur open deden, en vervolgens een neiuwe raampje ingezet hebben :roll:

miss jane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor miss jane » 28 jan 2009 11:26

Zonder sleutel en in huis te komen kunnen ze er nog een enorme puinhoop van maken... Bij mijn nicht hadden ze zowel de voordeur als de achterdeur geblokkerd met bakstenen, hout, kruiwagens en dergelijke :?
Dus die man was eerst nog wel even bezig om dit weg te ruimen voor ze naar binnen konden. Vind ik eerlijk gezegd wel wat te ver gaan hoor, zoiets is geen grap meer...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 jan 2009 11:35

Wij hebben onze sleutel wel afgegeven anders waren we ook wel binnen gekomen. Wij hadden een bord van 3x3m in de voortuin (konden er 's nachts net langs lopen) met daarop: woning te huur voor 150e p/m. en mijn mans telefoonnummer, die werd ook 's middags gebeld door de overbuurman hoe dat zat.
We hadden 10kg rijst in ons huis. Echt overal. En bekertjes op de trap. 'k Kom nu soms nog wel rijst tegen.
Plakband over de lichtschakelaars, ons bed vol spliterwten... ach dat was het zo'n beetje.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 28 jan 2009 11:52

Bij ons konden ze niet in huis komen.
Bij de achterdeur stond een 1000 liter vat vol met water en bij de voordeur zo'n vat met een kalfje.
Mijn man kon dus s nacht met de heftruck die vaten aan de kant zetten en het kalf in een hok doen.
Vrienden hadden sleutels gestrooid door 3 dorpen met ons telefoon numer er op denk dat we wel 50 x gebeld zijn dat ze onze sleutel gevonden hadden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jan 2009 13:48

Die grappen in huis uithalen vind ik niet zo erg leuk. Ik ken eigenlijk niemand waarbij dat gebeurd is. Zal wel traditie zijn in bepaalde delen van het land??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2009 16:31

Wij doen de vrijgezellenfeesten altijd voor maximaal 35 euro. En dat is dan met de kosten voor de vrijgezel erbij in. We hadden in 2007 namelijk 3 bruiloften dicht op elkaar, anders betaal je je blauw, dat hoeft voor mij ook weer niet.

Dingen in huis uithalen vind ik ook wel grappig, maar niet dat ik niet mijn huis in zou kunnen.
Bij ons zaten er goudvissen in het bad en de wasbak, lag er een rode loper in de badkamer, de hele slaapkamer inclusief bed onder de balonnen en stond er champagne met 2 glazen klaar. Ach, mijn man heeft de vissen gered, ik heb alle balonnen de trap af geschopt, en we konden prima slapen. Ik was zelf niet zo heel moeilijk, al hadden ze met spullen gesleept had ik het nog niet erg gevonden. Maargoed, het viel allemaal mee :) Ik heb trouwens liever de sleutel van tevoren aan mijn cm's gegeven, en geinstrueerd dat ik geen zin had in teveel troep, dan dat ze de sleutel pikken en er echt een bende van maken eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2009 16:52

Bah, dat zou ik dus echt niet willen hebben zo'n troep in huis.

In de omgeving waar ik vandaan kom is het heel gebruikelijk, maar daar gaan wij toch niet wonen... :mrgreen:
Van mijn vriendengroep is ook nog niemand getrouwd, maar ik zou zelf niet mee doen aan zulke onzin..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2009 16:53

Bij ons is er niks gedaan.... :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2009 16:56

relaxed :D

Ik ga trouwens binnenkort denk ik ook naar zo'n trouwbeurs, met m'n ma en zusje.
M'n vriend krijg ik echt niet mee, en ik denk dat ik het meiden onder elkaar ook leuker vind... ;)

Wij hebben nog geen concrete plannen overigens, maar gaan waarschijnlijk volgend jaar trouwen (even afwachten hoe we dan zitten met studie/werk enzo).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 jan 2009 18:37

Jannoek schreef:Bah, dat zou ik dus echt niet willen hebben zo'n troep in huis.
Nou, ik ook niet hoor! En zelfs al is er niets kapot ofzo, ze moeten gewoon van m'n (onze :wink:) spullen afblijven... Gelukkig is het in mijn schoonfamilie geen traditie en mijn vriendinnen zullen dat ook wel uit hun hoofd laten als ze geen oorlog willen :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2009 18:43

wat wel leuk is wat rozenblaadjes en fles champagne en een mandje met ontbijt (voor de volgende dag). Zoiets is erg leuk ja.

Terug naar “Archief”