gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2008 19:06

nou morgen komen alleen m'n ouders en schoonouders.

omdat m'n vriend over een paar weken jarig is vieren we samen de verjaardag! (alleen voor fam.) Vrienden doen we gewoon appart.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 apr 2008 19:34

Whaaa ik heb zojuist ontzettend veel geld uitgegeven aan een STOFZUIGER :mrgreen: Maar het is wel een hele goede 8) Hoop dat hij snel binnen is, want ik kan niet wachten om ermee door de kamer te vliegen :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 apr 2008 19:38

liefie schreef:
Evelien schreef:zo alle boodschappen zijn binnen pppfff wat een werk zeg... vreselijk!

Nu ga ik alvast het eten voor morgen klaar maken zodat ik op m'n verjaardag niet heel de middag in de keuken hoef te zitten.

alvast gefeliciteerd! ik ben over 2 weken jarig en wordt echt giga druk want ik ben op zaterdag jarig. Maar ik neem nu elke keer al wat mee van frisdranken enz dan hoef ik vrijdags niet zoveel te doen.
Eten van te voren klaar maken is handig en ik vind het ook lekkerder zit de smaak er beter in.

Ik zou heel graag nu een stofzuiger en dweil door de huiskamer halen maar is niet echt nuttig. maar nu hebben we even een grijze vloer :lol:

heel gewoon, wij gaan als ik jarig ben een dagje uit. Supergezellig naar de efteling. Geen gezeur aan huis, geen bezoek, maar we taaien lekker af!Ideaal!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 apr 2008 19:48

lammetje schreef:Whaaa ik heb zojuist ontzettend veel geld uitgegeven aan een STOFZUIGER :mrgreen: Maar het is wel een hele goede 8) Hoop dat hij snel binnen is, want ik kan niet wachten om ermee door de kamer te vliegen :lol:

Welke heb je uiteindelijk gekozen Lammetje?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 19:51

pol schreef:
liefie schreef:
Evelien schreef:zo alle boodschappen zijn binnen pppfff wat een werk zeg... vreselijk!

Nu ga ik alvast het eten voor morgen klaar maken zodat ik op m'n verjaardag niet heel de middag in de keuken hoef te zitten.

alvast gefeliciteerd! ik ben over 2 weken jarig en wordt echt giga druk want ik ben op zaterdag jarig. Maar ik neem nu elke keer al wat mee van frisdranken enz dan hoef ik vrijdags niet zoveel te doen.
Eten van te voren klaar maken is handig en ik vind het ook lekkerder zit de smaak er beter in.

Ik zou heel graag nu een stofzuiger en dweil door de huiskamer halen maar is niet echt nuttig. maar nu hebben we even een grijze vloer :lol:

heel gewoon, wij gaan als ik jarig ben een dagje uit. Supergezellig naar de efteling. Geen gezeur aan huis, geen bezoek, maar we taaien lekker af!Ideaal!

ja zo kan het ook maar ik vind het juist super gezellig als iedereen komt mijn ouders broertje en zusje(en der hartsvriendinnetje) oom tante neefje en nichtje en mijn opa en oma komen van smorgens uur of 11 tot s avonds laat en 1 vriend komt de dag ervoor al en blijft slapen en de rest komt smiddags en s avonds en denk dat er nog een stuk of 8 extra blijven eten. vind ik echt geweldig lekker koken voor iedereen en verzorgen. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 apr 2008 19:54

liefie schreef:
pol schreef:heel gewoon, wij gaan als ik jarig ben een dagje uit. Supergezellig naar de efteling. Geen gezeur aan huis, geen bezoek, maar we taaien lekker af!Ideaal!

ja zo kan het ook maar ik vind het juist super gezellig als iedereen komt mijn ouders broertje en zusje(en der hartsvriendinnetje) oom tante neefje en nichtje en mijn opa en oma komen van smorgens uur of 11 tot s avonds laat en 1 vriend komt de dag ervoor al en blijft slapen en de rest komt smiddags en s avonds en denk dat er nog een stuk of 8 extra blijven eten. vind ik echt geweldig lekker koken voor iedereen en verzorgen. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier.
toen mijn man jarig was (en het was de eerste verjaardag samen in ons huisje) toen hebben we het over de hele dag gevierd, omdat we allebei vrij waren.
Schoonzus en zwager, mijn opa en oma kwamen 's ochtends. Mijn ouders, zus en zwager 's middags En een andere schoonzus en zwager 's avonds. Lekkere rustige verjaardag gehad, ook omdat mijn zwager en schoonzus, en schoonouders eerder kwamen. Anders was het wat drukker maar dat vind ik niet erg.
Mijn ouders, zus en zwager hebben meegegeten, dat vond ik wel spannend voor de eerste keer voor zoveel mensen koken :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 19:56

kwebbel schreef:
liefie schreef:
pol schreef:heel gewoon, wij gaan als ik jarig ben een dagje uit. Supergezellig naar de efteling. Geen gezeur aan huis, geen bezoek, maar we taaien lekker af!Ideaal!

toen mijn man jarig was (en het was de eerste verjaardag samen in ons huisje) toen hebben we het over de hele dag gevierd, omdat we allebei vrij waren.
Schoonzus en zwager, mijn opa en oma kwamen 's ochtends. Mijn ouders, zus en zwager 's middags En een andere schoonzus en zwager 's avonds. Lekkere rustige verjaardag gehad, ook omdat mijn zwager en schoonzus, en schoonouders eerder kwamen. Anders was het wat drukker maar dat vind ik niet erg.
Mijn ouders, zus en zwager hebben meegegeten, dat vond ik wel spannend voor de eerste keer voor zoveel mensen koken :lol:

ik kook op alle verjaardagen van mijn moeders kant gewoon omdat ik dat super leuk vindt om te doen.
Hier wordt het een erg drukke verjaardag met ook nog verschillende kleine kinderen maar goed we hebben ruimte zat. En ben gewoon erg blij om mijn opa en oma weer te zien komen vandaag uit Nieuw-Zeeland terug en ben weer erg benieuwd hoe het met de fam daar is en foto's en dvd kijken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 apr 2008 20:11

Koken voor veel mensen spannend?
Ghehe, toch weer één van de voordelen van op kamers wonen als student :)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2008 20:14

wat is veel???

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 apr 2008 20:22

8 of meer?
Ik weet het niet. Zes personen is hier in ieder geval geen uitzondering.
Vanaf 8 ga ik het meestal splitsen in een ovengerecht en iets anders, altijd handig, ook omdat er altijd mensen zijn die ergens niet van houden...

Pas moest ik voor 11 mensen koken, maar had niet genoeg tijd om echt twee gerechten te maken. Toen heb ik een berg turkse broden gehaald, saus, kaas, een zooi groenten, ananas en sla en iedereen z'n eigen broodje laten maken. Het was een succes :mrgreen:

Edit: O, en gehakt en shoarma en kruiden natuurlijk!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2008 20:36

okew!

mijn moeder kookt ook niet meer als wij met z'n allen (23) bij m'n ouders zijn. Of ze kookt soep en eten we bolletjes. Heel af en toe doet ze het nog wel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 20:39

ik denk voor een stuk of 20 mensen ik maak in elk geval een lasagne (mega grote schaal)
grote pan paella en een pan macaroni ofzo en een grote schaal sla met komkommer tomaat enz.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 20:42

Pfff, dan ben ik blij dat wij verjaardagen of gewoon niet vieren, of niet met zoveel poespas.
Ik vier mijn verjaardag liever niet, ik hou niet zo van dat gedoe. Ik vind het fijner als ze om beurten een keer langs komen ofzo, een avondje. In plaats van al die mensen op 1 avond. Maarja, ze vinden het allemaal onzin om het niet te vieren. Scheelt al dat mijn schoonouders en 2 zwagers en schoonzussen niet kunnen komen. En mijn vriendinnen hou ik sowieso een aparte avond voor.
En ik merk ook altijd met verjaardagen dat mensen van alles klaarmaken, maar dat er amper iets van gegeten wordt. Ik vind het superleuk om voor meer mensen te koken dan alleen voor ons tweetjes, maar bij ons is het al helemaal niet gewoon om te blijven eten op verjaardagen. Sowieso niet om langer dan een paar uurtjes te komen, en ik vind het prima :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 apr 2008 20:44

Ik ben trouwens mijn vaatdoekjes aan het koken :D
Ik heb creme (ondertussen witte) vaatdoeken, en die zijn lekker snel vies. En omdat ik geen was heb op 95 graden (zelfs niet op 60 graden), krijg ik die dingen niet echt schoon.
Nu kook ik ze gewoon een uur lang in een steelpannetje, en ze worden perfect wit :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 apr 2008 20:46

bij ons komt dat omdat ze 1.5verder wonen dan kom je niet voor een uurtje en met die kant van de familie hebben we echt een super band en die komen gewoon altijd een hele dag heerlijk.
en een paar vrienden kunnen ook niet die komen gewoon een andere keer. en wij vinden die drukte juist heerlijk is hier altijd een zoete inval daar genieten wij echt van :D

Terug naar “Archief”