Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kinderwens

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2010 17:12

ow meisss heel herkenbaar. Even een hele dikke knuffel voor jullie.

En wat de anderen ook allemaal zeggen. Echt waar je wekt totaal geen zelfmedelijden. Het is toch juist fijn om even van je af te schrijven.

*knuff*

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 20 jul 2010 17:37

Voor iedereen die hier mee te maken heeft, een dikke knuffel
Ik hoop dat jullie wensen gauw in vervulling mogen gaan.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 20 jul 2010 22:43

Hè tuinfluiter, wat naar! Of nee, naar is niet het goede woord. Maar het lijkt me wel moeilijk, vooral als je jezelf er op insteld dat je samen zonder kinderen op vakantie zal gaan. Herkenbaar....

Sterkte meid!
Psalm 25:2 (ber.)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jul 2010 16:31

Heftig Tuinfluiter!

Wij zijn net bij de HA geweest op nacontrole na de miskraam. Gelukkig mogen we gelijk weer zwanger worden (als ons dat gegeven is natuurlijk) en hoeven we niet te wachten zoals ik op internet gelezen heb.
Heeft ons echt goed gedaan dit gesprek en we willen nu weer verder kijken met een hele verdrietige maar ook mooie herinering in ons hart dit zullen we nooit vergeten maar het is goed zo.

Ik hoop dat iedereen hier die verlangd naar een kindje snel positief nieuws mag komen brengen.

Heel veel sterkte meiden!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 jul 2010 19:22

Jullie ook veel sterkte toegewenst. Hopelijk mogen jullie ook snel een kindje in jullie armen houden!
Fijn dat je niet hoeft te wachten met opnieuw zwanger worden, maar let je wel een beetje op jezelf?
Ik was compleet het vertrouwen in mijn lichaam verloren en na een aantal cycli kon ik weer aan een nieuwe zwangerschap denken. Wij moesten toen nog groen licht van de arts krijgen.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 21 jul 2010 20:58

liefie schreef:Heftig Tuinfluiter!

Wij zijn net bij de HA geweest op nacontrole na de miskraam. Gelukkig mogen we gelijk weer zwanger worden (als ons dat gegeven is natuurlijk) en hoeven we niet te wachten zoals ik op internet gelezen heb.
Heeft ons echt goed gedaan dit gesprek en we willen nu weer verder kijken met een hele verdrietige maar ook mooie herinering in ons hart dit zullen we nooit vergeten maar het is goed zo.

Ik hoop dat iedereen hier die verlangd naar een kindje snel positief nieuws mag komen brengen.

Heel veel sterkte meiden!

Fijn dat jullie een goed gesprek hadden joh! Ik hoop echt het beste voor jullie en wens jullie hier veel sterkte en het allerbeste in!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 jul 2010 10:13

Wat goed Liefie dat het gesprek zoveel heeft betekend voor jullie!
Het is fijn dat jullie, als het jullie gegeven is, gelijk weer mogen proberen zwanger te worden!
Doe waar jullie jezelf goed bij voelen!
En dan hoop ik heel hard dat je weer opnieuw zwanger mag worden!!!!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 jul 2010 19:52

LeChat schreef:Tuinfluiter, wat de anderen ook al schreven: we leven oprecht met jullie mee en het komt echt niet als medelijden vragend over, hoor. Ik vind het ook superknap van je dat je er zo open over durft en wilt schrijven en kan me voorstellen dat dat anderen helpt om ook wat meer te durven vertellen in hun omgeving en dat het herkenning oproept bij stellen die in (enigszins) vergelijkbare situaties zitten.

is het met bovenstaand helemaal eens! alles stellen heel veel sterkte in alle omstandigheden toegewenst!
het enige, wat wij kunnen doen voor jullie is bidden.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 jul 2010 07:22

Tuinfluiter schreef:Ben ik nu zo erg... :roll:
Wij hopen over 4 weken samen met m'n schoonzus en haar man op vakantie te gaan.
Had er enorme zin in.
Wij hebben hun meegevraagd met ons en de reden dat we hun hebben gekozen was ook wel omdat zij nog geen kinderen hebben en niet zwanger waren.
Aantal maandjes terug de vakantie besproken en steeds knaagde er een gevoel bij mij van: zul je zien, net voor de vakantie zijn ze in verwachting.
En de tel gaat vanmiddag en ja, ze zijn in verwachting.
Dat is even hard slikken.
Ik gun het ze absoluut en ik vind het heel fijn voor ze dat het al zo snel mocht lukken maar nu hebben we dan toch een stel die meegaat en zwanger is.
Nou is het zo dat dit natuurlijk even moet zakken en zul je zien dat het hartstikke leuk zal zijn want het is een heerlijk stel maar voor nu is het pijnlijk en even moeilijk.

Ik kan je goed begrijpen.
Hoewel je blij bent voor hen, moet je als je op vakantie bent steeds belangstelling tonen voor de zwangerschap. Iets waar je juist in je vakantie niet zoveel behoefte aan hebt.
Er niks over zeggen is ook raar.
Sterte hoor!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2010 07:42

Vind het fijn te lezen dat dit toch wel herkenbaar is...
Hoe vaak is het wel niet dat wij wel over een zw moeten praten en die stellen nooit naar onze kinderwens vragen :roll:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2010 08:11

Ik zou je dubbele gevoelens eerlijk open gooien denk ik. Ook om te voorkomen dat het op vakantie mis gaat. Lijkt me dat ze wel begrijpen dat het voor jullie dubbel is?
pobody's nerfect

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2010 10:10

Sterkte dames! Ik hoop dat we snel goed nieuws mogen lezen hier!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 30 jul 2010 20:22

Mijn twee zussen en een schoonzus zijn ook zwanger, en dat zorgt vaak voor dubbele emoties voor beide kanten. Wij zouden het graag willen, maar kan niet, dat is verdrietig (en niet alleen voor ons, want onze familie vindt dit ook heel erg) en anderzijds hun blijdschap. Dat maakt het weleens dubbel, maar vooral met m'n ene zus 'gooien'we het allemaal wel open en zijn we vrij eerlijk tegen elkaar. Ik huil als het me teveel is, ik lach als ik gelukkig voor haar ben, en andersom ook. Daarom kunnen we samen 'gewoon'praten over positiekleding, kinderwagens whatever, en kan ik het ook aangeven als ik het even niet wil. Vervolgens voelt zij zich GELUKKIG niet geremd om er een volgende keer weer over te beginnen.
Want dat vind ik dus het allerallerergste: als mensen me mijden als het gaat om echo's laten zien, bevallings- en zwangerschapspraatjes etc. etc. Ook al is het wel eens moeilijk. Maar als er gezwegen wordt in mijn bijzijn vind ik nog veel moeilijker, en dat probeer ik ook altijd aan te geven. Dan huil ik maar een keer extra, desnoods waar ze bij zijn. Als het m'n 'eigen' mensen zijn mag dat gelukkig.
Zo delen we pijn en vreugde.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 02 aug 2010 11:27

Zijn hier mensen met ervaring m.b.t. ovulatietesten?

Wij zijn al een tijdje bezig, maar na een miskraam en periodes van wachten begint het verlangen erg groot te worden naar een kindje. We willen daarom wat meer gaan doen.. dus eens gaan testen.. Maar op internet zie je zoveel merken/prijsverschillen, dus misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 aug 2010 14:21

Ik heb zelf geen ervaring ermee, maar een aantal vriendinnen van mij wel. Zij hebben het gewoon bij een drogist gehaald en ik geloof van clearblue. Beide vriendinnen waren toen gelijk zwanger :wink: . Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar op het juiste tijdstip vrijen vergroot wel de kans.

Terug naar “Archief”