het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor AikonGirl » 10 jul 2011 13:19

Dippie schreef:Je kan een voeding uit de vriezer toch gewoon ontdooien? Is zo gedaan als je het in gekOokt water zet hoor.

Mij is geleerd dat je BV nooit zo mag ontdooien. Gaan er belangrijke stoffen verloren.

Vervelend, TJ! :/

Liefie, fijn dat het zo goed gaat~!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jul 2011 14:12

Leuk die genietende verhalen te lezen zeker na alle vervelende dingen de laatste tijd!

Tj: sterkte het zijn wel veel dingen bij elkaar!

Bv mag nooit boven 40° verwarmd worden anders gaan de antistoffen verloren. Zelfde geld trouwens voor hard schudden met fles afgekolfde melk, dan sla je de eiwitten kapot, liefst alleen omzwenken.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jul 2011 16:38

Jij werkt toch in een KDV, Dippie? Doen ze het daar met gekookt water?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jul 2011 17:18

Jup! Of in de magnetron, maar dat willen de meeste ouders toch liever niet. Als je het ontdooit wil toch niet zeggen dat het boven 40graden komt? Het water is wel zo warm, maar dat wordt ook weer gelijk afgekoeld door de koude bv die erin gaat.
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jul 2011 17:21

Dat lijk mij vies, een baby van een ander bv geven in een fles, je morst wat van die zooi op je hand ofzo, bleeeeeh
ja, dat is mijn mening dan he.....

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jul 2011 17:43

*Annet* schreef:Dat lijk mij vies, een baby van een ander bv geven in een fles, je morst wat van die zooi op je hand ofzo, bleeeeeh

Ik ben er ook vies van, daarom ben ik erg blij als ouders het gewoon in de flesjes meegeven :wink:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jul 2011 18:14

Mijn zwager vertelde ooit een verhaal van een vorige werkgever van hem die bij iemand te eten was geweest, ze aten pudding toe en die bleek te zijn gemaakt van een restant afgekolfde melk dat in de vriezer was gevonden.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jul 2011 18:17

Dippie schreef:Jup! Of in de magnetron, maar dat willen de meeste ouders toch liever niet. Als je het ontdooit wil toch niet zeggen dat het boven 40graden komt? Het water is wel zo warm, maar dat wordt ook weer gelijk afgekoeld door de koude bv die erin gaat.
dat zeg ik toch ook niet?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jul 2011 18:22

*Annet* schreef:Mijn zwager vertelde ooit een verhaal van een vorige werkgever van hem die bij iemand te eten was geweest, ze aten pudding toe en die bleek te zijn gemaakt van een restant afgekolfde melk dat in de vriezer was gevonden.

Ik heb wel meer zulke verhalen gehoord. Lekker als je knoflook op hebt. Heb je knoflookpudding. Lijkt mij dat je het toch ook proeft? Tis te ranzig voor woorden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2011 18:30

Klopt op een ander forum daar zijn een paar vrouwen die met moedermelk pannenkoeken bakken :!: :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 jul 2011 18:39

O, ik zou echt over mijn nek gaan als ik dat zou weten. Te vies voor woorden. Moedermelk is voor de baby van de moeder. Die lebbert er aan, groeit er van en dat is prachtig. Maar voor de rest geef ik sterk de voorkeur aan melkkoeien. O, wat schandalig dat je je gasten pudding voor durft te zetten van je eigen melk. Dat doet toch geen normaal denkend mens?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jansje1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jansje1 » 10 jul 2011 18:49

TJ zou ook een schildklierprobleem kunnen zijn, komt redelijk vaak voor bij vrouwen na zwangerschap! Symptomen vermoeidheid, kouwelijkheid, haaruitval, gewichtstoename. Laat dat gelijk ook even prikken!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 jul 2011 20:22

Ieeh, serieus?! :shock:
Hier gisteren en vandaag een goede dag, hopelijk zet dat zo door! Zoonlief ligt nu bij manlief op schoot te slapen.
We schrokken net wel enorm, hij ging kokken van z'n maagzuurremmer en stopte even met ademhalen. Verschrikkelijk zeg, wat schrik je dan! Gelukkig ging hij na een poosje weer lachen :)

@TJ sterkte!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jul 2011 05:42

liefie schreef:Klopt op een ander forum daar zijn een paar vrouwen die met moedermelk pannenkoeken bakken :!: :shock:

Voor mijn eigen kind zou ik dat ook doen. Veel vrouwen doen dat hoor. Niet voor anderen hoor, bizar.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jul 2011 06:08

je moet er wel rekening mee houden dat de samenstelling van de voeding wel telkens veranderd, als je aanlegt voor over vijf maand, zal je kleintje ws niet genoeg hebben aan de melk die je aanbied odmat er dan nog andere stoffen inzitten. Schipje weet vast wel wat ik bedoel

Terug naar “Archief”