Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 dec 2007 19:13

21 dagen!!! Das echt het meeste dat ik ooit gehoord heb. Lig je die laaste 7 dagen dan in het ziekenhuis ter controle of niet?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2007 19:48

Vind dat behoorlijk veel! Een tip van mijn verloskundige: wonderolie :mrgreen: ! Maar dan niet voordat je 14 dagen overtijd bent, want misschien is er een rekenfoutje geweest en laat je kind wel lekker lang zitten. Als ik na het strippen niet was begonnen had ze wonderolie 'voorgeschreven'! Volgens haar werkt het echt, maar je krijgt er ontzettende diaree van (als je het al binnen kunt houden). Door die darmrommelingen enzo zou het op gang moeten komen.
Gelukkig hielp strippen goed en kwam Sarah de dag erna netjes 'uit zichzelf'. Misschien kun je dat vragen? Maar helpt ook niet altijd hoor en kan best pijnlijk zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2007 20:44

ik zou geen wonderolie gebruiken!! de baby kan het daardoor benauwd krijgen en daardoor poepen in het vruchtwater!! de meningen zijn er over verdeelt, maar ik zou het risico niet willen lopen!

ook kan het een weeenstorm veroorzaken... (niet een pretje)

de baby komt echt wanneer hij er klaar voor is!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2007 20:47

ja zo zie je maar, mijn vk raadde het aan ipv een inleiding in het ziekenhuis met 14 dagen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2007 21:01

ik durf eigenlijk niet weer zwanger te raken... tenminste het bevallen zie ik tegenop... de vorige keer hebben we het bijna alleen moeten doen! zo snel ging het (2:30 begin regelmatige weeen... 3:45 4 cm ontsluiting en half uur later was Matteo er al)... ben zo bang dat het de volgende keer nog sneller gaat... en dat we het dan echt alleen moeten doen... of ik helemaal alleen.. tobias werkt nu ook!

ik weet dat een volgende bevalling heel anders kan zijn.. maar toch.. ik maak me er wel zorgen om... de huisarts heeft ook al aangegeven dat bij een 3e kindje een huisarts uit Ureterp zelf de bevalling moet doen, zodat ze snel ter plekke kunnen zijn... en ik moet niet te lang wachten met bellen...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2007 21:58

Tja, wij wonen dicht bij het zh dus ik zal kiezen voor een zh bevalling dan. Maar bij jullie ligt dat even anders volgens mij.
Het blijft een vervelende beslissing, al denk ik dat ik niet om die reden niet meer zwanger wil worden. Over het algemeen gaat zo'n snelle bevalling goed, maar er blijven risico's....
Goed om over te praten met je ha en het zh/vk, misschien bij week 38 inleiden? Of kun je dat niet zelf beslissen? Heb dr eigenlijk nooit echt over na gedacht :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2007 22:14

dat zeggen ze meestal wel ja....

toen wij dachten het hoofdje te zien, bleek het het vlies te zijn die nog heel was! tobias stond al klaar met een mesje om ze stuk te maken :lol: verder bleek Matteo ook nog de navelstreng om de nek te hebben... dus ik was echt blij dat de huisarts er echt net op tijd was!! gelukkig was het snachts! en gelukkig was het rustig op de weg... (was normaal een kwartier...) en wij belden om 4 uur (hij was net weer thuis bij ons weg..) ... en kwart over 4 was Matteo er!) hij is met 120 km per uur deze kant opgeraced :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 dec 2007 22:17

lammetje schreef:Tja, wij wonen dicht bij het zh dus ik zal kiezen voor een zh bevalling dan. Maar bij jullie ligt dat even anders volgens mij.
Het blijft een vervelende beslissing, al denk ik dat ik niet om die reden niet meer zwanger wil worden. Over het algemeen gaat zo'n snelle bevalling goed, maar er blijven risico's....
Goed om over te praten met je ha en het zh/vk, misschien bij week 38 inleiden? Of kun je dat niet zelf beslissen? Heb dr eigenlijk nooit echt over na gedacht :oops:

je kan zelf niet kiezen voor inleiden... en ze doen dat ook echt niet zo snel! Ze laten liever natuurlijk de natuur hun gang gaan! dit is ws niet een reden vooor inleiding..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 dec 2007 22:31

Haai schreef:Dat hoop ik maar, dat het echt de laatste dagen zijn :lol: . Ze laten je hier nl. tot 21 dagen overtijd lopen voordat ze in gaan leiden, dus dan kan ik nog wel effe... :?

zooooo lang?? dan ging ik met 10 dagen in het ziekenhuis mega vaak overdreven overstuur janken!!!!!

hier is het nog steeds max 13 dagen en dan moet je blijven! en dan leiden ze je in als het een rustig moment is in het ziekenhuis!!

dan nog meer sterkte!! k hoop van harte voor je dat je die 21 niet gaat halen! dan wordt het bijna een olifantendracht zolang als je dan zwanger bent!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 dec 2007 00:55

trijntjejohanna schreef: tobias werkt nu ook!

hey maar dit is wel een fijn berichtje zeg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 dec 2007 16:28

paprikameisje2 schreef:zooooo lang?? dan ging ik met 10 dagen in het ziekenhuis mega vaak overdreven overstuur janken!!!!!

Haha, dat is ook een idee...

Volgende week gaat de vk strippen, dit doen ze bij een eerste pas vanaf 41 weken omdat het daarvoor nog niet veel zin schijnt te hebben. Dus ik hoop maar dat dat gaat helpen, of dat zelfs dat niet meer nodig is natuurlijk :wink: . Want inleiden schijnt nou ook niet echt een pretje te zijn, dus ik zit daar ook niet echt op te wachten.

Hier hoef je trouwens als alles goed is verder niet al van tevoren opgenomen te worden in het ziekenhuis, je staat daar alleen de laatste tijd onder controle.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 dec 2007 15:12

Ik ben bij Simon ook gestript, beetje pijnlijk maar het heeft wel gewerkt (voor strippen moet je al wel iets ontsluiting hebben, dat is mij tenminste verteld).
Als het door het strippen niet op gang zou komen, dat was maandagavond, zou ik de woensdag ingeleid worden. Die maandag was ik precies 40 weken, maar ik ging al een aantal weken bijna elke dag voor controle, hij bewoog weinig en ik had een mega hoge bloeddruk dus dat werd elke keer gecontroleerd. ook werd elke keer mijn bloed en urine nog nagekeken. ook kwam mijn eigen verloskundige nog dagelijks aan huis om mijn bloeddruk op te meten.

toch ben ik megablij dat het zo gebeurt is, want ik was echt een beetje bang voor het inleiden hoor je zulke nare verhalen over...

succes iig met de laatste loodjes.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 dec 2007 20:12

Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef: tobias werkt nu ook!

hey maar dit is wel een fijn berichtje zeg!

is zeker fijn!!! :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2007 19:06

blijft spannend zo haai!!!

hier op een briljant idee geomen om toch eens te kijken wat er verborgen zat in een rare hoek in de kamer!! losgemaakt... blijkt de schoorsteen vroeger doorheen gegaan te zijn! dus de buek erin.... tja... donderdag komen de meubels dus installeren we nu de andere kamer maar als babykamer!! :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 dec 2007 19:57

....en we houden de spanning er lekker nog even in :mrgreen: .

Dus je zit lekker in de rommel, ppm. Heb je in ieder geval wat te doen als de nesteldrang toeslaat :wink: .

Terug naar “Archief”