Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 apr 2008 12:38

Ter verantwoording! Ter verantwoording!
Ik wil graag antwoord op dit verzoek!
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 18 apr 2008 20:40

Gershwin schreef:Ter verantwoording! Ter verantwoording!
Ik wil graag antwoord op dit verzoek!

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1522109#1522109
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2008 13:53

O ja, ik ben net terug en direct worden er weer dingen verwijderd zonder waarschuwing en dat terwijl er werkelijk niets aan de hand was in dat topic.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 16:05

De censuur heerst. Zelfs de taal van de Bijbel (Statenvertaling, nota bene) wordt tegenwoordig niet meer geschikt geacht - zie mijn onderschrift. Dus ik kijk nergens meer raar van op. 8)

Jammer genoeg ontbreekt het Refoweb enorm aan goede moderators die hun ingrijpen kunnen verantwoorden en dat ook doen als de situatie daarom vraagt. Parsifal is daar een goed voorbeeld van, maar helaas is hij nogal sterk in de minderheid (en heeft hij weinig tijd).

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 apr 2008 17:49

"Goede" gebruikers die ingrijpen overbodig maken is anders ook niet verkeerd!! :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 18:13

Dat klopt, maar 1) je kunt geen gebruikersgroep vol jaknikkers verwachten en 2) je 'kweekt' als mod-team 'goede' gebruikers door consequent te handelen en je handelen ook te verantwoorden. Ik las vandaag nog op een 'tips-voor-moderators-forum' dat vooral dat laatste erg belangrijk is. Als berichten aangepast of verwijderd worden zonder een kleine vermelding waarom weet de 'boosdoener' vaak niet wat er mis mee was. En voor de moderator is het wellicht ook een drempel die hem zelfs nog eens laat denken over de reden. Vooral postings geheel verwijderen is natuurlijk een paardenmiddel dat slechts in uiterste gevallen toegepast zou moeten worden.

Dat is tenminste de visie die ik tegen ben gekomen op andere (grote) fora, en ik ben het daar geheel mee eens. ;)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 19:09

Collateral schreef:De censuur heerst. Zelfs de taal van de Bijbel (Statenvertaling, nota bene) wordt tegenwoordig niet meer geschikt geacht - zie mijn onderschrift. Dus ik kijk nergens meer raar van op. 8)

Jammer genoeg ontbreekt het Refoweb enorm aan goede moderators die hun ingrijpen kunnen verantwoorden en dat ook doen als de situatie daarom vraagt. Parsifal is daar een goed voorbeeld van, maar helaas is hij nogal sterk in de minderheid (en heeft hij weinig tijd).

Meld je aan als moderator. Dat is sterker dan schreeuwen langs de zijlaan (al dan niet met maskara op)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 19:37

Ik dacht dat je voor dat laatste gevraagd werd??

Ik wil me niet te veel met dit soort dingen bemoeien, maar het zijn wel de diehardforummers die dit soort dingen schreeuwen. Je kan dat niet leuk vinden, maar zij zijn wel degenen die dit forum dagelijks voorzien van de nodige (serieuze) posts - naast een vrachtwagenlading huisvrouwen - en vormen daarmee indirect henkie's broodwinning.
Neem ze serieus.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 22 apr 2008 19:40

*Eensch met bovenstaande post*

@Kurtyo: Je had gelijk in de slowchat, voordat de 3 uur om waren......... 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 19:58

Optimatus schreef:(al dan niet met maskara op)

Ik wil niemands vriendje spelen, maar naar mijn bescheiden mening is dit een ongelofelijk hatelijke en onchristelijke ***toespeling op iemands persoon.
Weekban voor Opti als-ie niet effe sorry zegt.

Overigens is kurtyo weer geband.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 20:17

Optimatus schreef:Meld je aan als moderator. Dat is sterker dan schreeuwen langs de zijlaan (al dan niet met maskara op)

Volgens mij weet jij beter dan ik dat je niet zomaar tot de elitetroepen van onze Henk wordt toegelaten.

Maar goed, eerlijk gezegd zou ik er sowieso geen zin in hebben, zeker niet in dit klimaat. Dat betekent mijns inziens echter niet dat ik geen kritiek mag hebben of niet om verantwoording mag vragen. Dit topic is daar nu eenmaal voor. Mochten mijn kritiekpunten gespeend zijn van elk realiteitsbesef, dan hoor ik dat uiteraard graag en dan is er voor niemand een probleem, lijkt mij.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 22 apr 2008 20:23

Giovannino schreef:Overigens is kurtyo weer geband.
Lol, dat meen je niet? Het wordt steeds gekker...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 20:24

Giovannino schreef:Ik wil niemands vriendje spelen,

Doe dat dan ook niet.

Giovannino schreef:Overigens is kurtyo weer geband.

Pardonnez-moi, maar als je het voor elkaar krijgt om na een ban pijlsnel weer verbannen te worden, dan is dat wel opvallend.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 20:36

Dat is zeker opvallend.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 20:37

Collateral schreef:Dat is zeker opvallend.

Er is dan in elk geval sprake van een vooralsnog niet opgelost conflict tussen de geëxcommuniceerde en de excommunicerende.

Terug naar “Archief”