Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 jan 2008 22:15

als ik niet lekker werk en zo moe ben krijg ik ook vaak drukkende hoofdpijn.

Sterkte Evelien
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 jan 2008 22:31

Wat balen dat het zo tegenvalt Evelien!
Helemaal als je er vol goede moed aan begint... En wat veel zeg, 10 dagdiensten achter elkaar!
Het slechte slapen en hoofdpijn hoort er bij mij de eerste dagen ook altijd bij, van alle nieuwe indrukken. Maar dat je er echt ziek van bent? pfff heftig hoor..

Veel sterkte en wijsheid!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2008 09:06

Ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar m'n vorige werk! Maar tsja wat is wijsheid.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 jan 2008 10:13

Evelien, wat balen zeg dat je zo beroerd bent! Weet je zeker dat het van je werk is en niet de griep die hier heerst? Je oom Evert ;-) ligt ook al een paar dagen ziek op bed met hoofdpijn en totaal futloos...

Ik hoop voor je dat het daar aan ligt, dan is er nog hoop voor je werk. Kun je anders niet een gesprek aanvragen over meer gevarieerde diensten?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 jan 2008 16:33

Ik was een paar weken geleden bezig met het oefenen van i.m en sub. spuiten. Nu hadden we een discussie over subcutaan fraxiparine spuiten.
In de bijsluiter staat niet of dat het sub. loodrecht of sub. 45 graden moet worden gespoten. Ook is er geen duidelijk protocol over.

Zo ver ik nu weet moet fraxiparine (kant en klare spuit) sub. loodrecht gespoten worden. En niet in 45 graden. En bij voorkeur in de buik flanken of bovenbeen.

Hoe doen andere dit of in de instelling?

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 14 jan 2008 18:26

christien schreef:Ik was een paar weken geleden bezig met het oefenen van i.m en sub. spuiten. Nu hadden we een discussie over subcutaan fraxiparine spuiten.
In de bijsluiter staat niet of dat het sub. loodrecht of sub. 45 graden moet worden gespoten. Ook is er geen duidelijk protocol over.

Ik heb altijd geleerd dat het loodrecht subcutaan is. Met name omdat het een hele korte naald is. Je kunt het vergelijken met insuline spuiten, dit doe je ook loodrecht subcutaan.
ALs je van die kaartjes haalt waarop de instructies staan, om iemand te leren spuiten wordt dit ook loodrecht gedaan.
En inderdaad in de buik, en de bovenbenen. Wel iedere dag afwisselen anders heb je kans op schijven.

Zo ver ik nu weet moet fraxiparine (kant en klare spuit) sub. loodrecht gespoten worden. En niet in 45 graden. En bij voorkeur in de buik flanken of bovenbeen.

Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 14 jan 2008 18:33

heb het nog nooit anders gespoten dan loodrecht... heeft te maken met de luchtbel die erin zit...die moet bovenin zitten zodat ook alle stof ingespoten wordt en niet achterblijft in de spuit.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jan 2008 20:37

christien schreef:Ik was een paar weken geleden bezig met het oefenen van i.m en sub. spuiten. Nu hadden we een discussie over subcutaan fraxiparine spuiten.

loodrecht!!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 jan 2008 20:50

Ken het ook alleen loodrecht.
En er staat inderdaad toch ook op de verpakking van fraxi dat je de luchtbel niet moet verwijderen??
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 jan 2008 20:51

@ evelien: hoe ist nu?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 jan 2008 21:00

vpk schreef:Ken het ook alleen loodrecht.
En er staat inderdaad toch ook op de verpakking van fraxi dat je de luchtbel niet moet verwijderen??

klopt, een kant en klare spuit, mag je nooit ontluchten. Maar als je hem 45 graden spuit, ontlucht je hem ook niet, en blijft de luchtbel ook achter.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jan 2008 21:35

vpk schreef:@ evelien: hoe ist nu?

k ben gestopt! Want dit is echt niks voor mij!!!! vandaag m'n laatste dag gehad.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jan 2008 22:31

Wat vervelend Evelien.

Wat nu?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2008 08:49

ff tijdelijk werk zoeken en dan orrienteren!

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 16 jan 2008 11:52

Succes ermee, Evelien!

Ik doe de opleiding tot hbo-verpleegkundige, en ik zit nu in 't 2e jaar. Heb het super naar mijn zin!

'k Heb pas geleerd bij practicum dat subcutaan spuiten altijd 45 graden moet! Alleen soms bij insuline niet, als de patiënt gewend is loodrecht te spuiten, moet je het niet ineens 45 graden gaan doen. Tot zover hoe ik het geleerd heb :-)
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

Terug naar “Archief”