als ik niet lekker werk en zo moe ben krijg ik ook vaak drukkende hoofdpijn.
Sterkte Evelien
Moderator: Moderafo's
christien schreef:Ik was een paar weken geleden bezig met het oefenen van i.m en sub. spuiten. Nu hadden we een discussie over subcutaan fraxiparine spuiten.
In de bijsluiter staat niet of dat het sub. loodrecht of sub. 45 graden moet worden gespoten. Ook is er geen duidelijk protocol over.
Ik heb altijd geleerd dat het loodrecht subcutaan is. Met name omdat het een hele korte naald is. Je kunt het vergelijken met insuline spuiten, dit doe je ook loodrecht subcutaan.
ALs je van die kaartjes haalt waarop de instructies staan, om iemand te leren spuiten wordt dit ook loodrecht gedaan.
En inderdaad in de buik, en de bovenbenen. Wel iedere dag afwisselen anders heb je kans op schijven.
Zo ver ik nu weet moet fraxiparine (kant en klare spuit) sub. loodrecht gespoten worden. En niet in 45 graden. En bij voorkeur in de buik flanken of bovenbeen.
Hoe doen andere dit of in de instelling?
christien schreef:Ik was een paar weken geleden bezig met het oefenen van i.m en sub. spuiten. Nu hadden we een discussie over subcutaan fraxiparine spuiten.
In de bijsluiter staat niet of dat het sub. loodrecht of sub. 45 graden moet worden gespoten. Ook is er geen duidelijk protocol over.
Zo ver ik nu weet moet fraxiparine (kant en klare spuit) sub. loodrecht gespoten worden. En niet in 45 graden. En bij voorkeur in de buik flanken of bovenbeen.
Hoe doen andere dit of in de instelling?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten