Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ronald1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ronald1980 » 25 okt 2008 14:30

Kandidaat Bouman heeft het beroep aangenomen van Nijkerk i.c.m. Zwartebroek. (HHK)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2008 23:54

Hé, hem en z'n vrouw ken ik nog van de basisschool :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 10:41

wimvers schreef:
kwebbel schreef:
Optimatus schreef:Ik ken een gemeente in Culemborg waar 20 jaar dezelfde voorganger stond, met als gevolg een lege kerk.
ds van Amstel staat al 30jaar in Ede met een volle kerk :wink:

Polider heeft bedankt voor Kerkwerve, kand. van Olst heeft naar mijn idee nog niet gekozen uit de 5 beroepen...

@Evelien: dat heb ik ook met m'n oude kerk, daar stond ds. G.C. de Jong al 17jr in Sliedrecht (hervormd) en nu heb ik het idee dat het een beetje leegloopt.

Maar Sliedrecht heeft nu 2 dominee's beroepen: Ds H. J van der Veen uit Putten en Ds J. A Brussaard uit Barneveld en in Waarder is beroepen: Ds Breure te Bruchem
Dat wist ik niet, bedankt :wink:

JAAAAAAAAAAA Kandidaat van Olst heeft het beroep te Utrecht-West aangenomen! Na 3 jaar hebben wij weer een herder en leraar :D :yahoooo:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 31 okt 2008 11:45

kwebbel schreef:
wimvers schreef:
kwebbel schreef:
Optimatus schreef:Ik ken een gemeente in Culemborg waar 20 jaar dezelfde voorganger stond, met als gevolg een lege kerk.
ds van Amstel staat al 30jaar in Ede met een volle kerk :wink:

Polider heeft bedankt voor Kerkwerve, kand. van Olst heeft naar mijn idee nog niet gekozen uit de 5 beroepen...

@Evelien: dat heb ik ook met m'n oude kerk, daar stond ds. G.C. de Jong al 17jr in Sliedrecht (hervormd) en nu heb ik het idee dat het een beetje leegloopt.

Maar Sliedrecht heeft nu 2 dominee's beroepen: Ds H. J van der Veen uit Putten en Ds J. A Brussaard uit Barneveld en in Waarder is beroepen: Ds Breure te Bruchem
Dat wist ik niet, bedankt :wink:

JAAAAAAAAAAA Kandidaat van Olst heeft het beroep te Utrecht-West aangenomen! Na 3 jaar hebben wij weer een herder en leraar :D :yahoooo:

GEFELICITEERD!! ::))
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2008 09:31

wowh Anne van Olst naar Utrecht. k ben benieuwd. :mrgreen:

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 01 nov 2008 21:08

Ds vd Berg uit Stedum is beroepen in de Martinikerk te Groningen (deze gemeente is al 2 jaar vacant).
~Get out and do what we were meant to do~

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 01 nov 2008 22:15

Beroepen te Nijkerk: Ds H Westerhout uit Harderwijk
Laatst gewijzigd door wimvers op 01 nov 2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 01 nov 2008 22:15

Beroepen in de hervormde gemeente van Waverveen
Kand E.G de Kruijf uit Rouveen
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 01 nov 2008 22:28

Juliah schreef:Ds vd Berg uit Stedum is beroepen in de Martinikerk te Groningen (deze gemeente is al 2 jaar vacant).

Hoeveel predikanten zijn er beroepen in die 2 jaar??
Ik denk alleen Ds T C Verhoef

Maaike

Berichtdoor Maaike » 01 nov 2008 23:07

Evelien schreef:wowh Anne van Olst naar Utrecht. k ben benieuwd. :mrgreen:

Ik ook. Hij verwacht samen met vrouwlief weer een kind he!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 02 nov 2008 00:24

blaarkop schreef:
Juliah schreef:Ds vd Berg uit Stedum is beroepen in de Martinikerk te Groningen (deze gemeente is al 2 jaar vacant).

Maar ja wat weet jij van het feit hoeveel predikanten bezocht zijn maar waarbij een beroep niet eens in overweging werd genomen?

Er zijn namelijk niet heel veel dominees die naar het noorden willen :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 02 nov 2008 04:11

Flappie schreef:
blaarkop schreef:

Maar ja wat weet jij van het feit hoeveel predikanten bezocht zijn maar waarbij een beroep niet eens in overweging werd genomen?

Er zijn namelijk niet heel veel dominees die naar het noorden willen :wink:

geloof ik meteen maar het is toch ook een beetje aparte gemeente daar met vrouwelijke ambtsdragers en Liedboek en toch ook nog eenn beetje Geref Bond

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 02 nov 2008 13:49

Er is wel meer aan de hand geweest, dat nu pas voor de tweede keer een predikant beroepen is. Na veel gesprekken met de PG Groningen en met dank aan de PKN Rijssen is het weer een volle predikantsplaats(70 % pastoraat en 30 % stads & evangelisatiewerk). Dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Het fijne weet ik er ook niet van, en doet er ook niet toe.
Zoals gezegd zijn er maar weinig predikanten die de stap naar het Noorden durven te wagen. (Waarom krijgt niemand een roeping naar het Noorden, de gergem alhier en in Friesland is ook vacant :mrgreen: )
De gemeente is van origine van confessionele aard. Vrouwelijke ambtsdragers en het LvdK zijn niet meer weg te denken. Je kunt het ook stads-orthodox noemen, men heeft ook de reformatorische belijdenisgeschriften en een eenvoudige liturgie (geen drempelgebeden en 'poespas', maar wel de 10 geboden en een gezongen 'Amen').
Ger.Bondspredikanten uit de omgeving willen natuurlijk wel medewerking verlenen en voorgaan in de vacante martinigemeente. Dat zorgt zeker voor bijzondere taferelen: voor de dienst een gezang, in de dienst alleen psalmen (maar wel uit LvdK), een goede gereformeerde preek en vrouwelijke ambtsdragers. Niet verkeerd hoor :D
~Get out and do what we were meant to do~

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 nov 2008 15:22

Maaikje schreef:
Evelien schreef:wowh Anne van Olst naar Utrecht. k ben benieuwd. :mrgreen:

Ik ook. Hij verwacht samen met vrouwlief weer een kind he!

Hahaha, hier schiet ik echt om in de lach. Niet gemeen hoor, maar gewoon grappig. Wat boeit dat nou? ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 02 nov 2008 17:22

blaarkop schreef:geloof ik meteen maar het is toch ook een beetje aparte gemeente daar met vrouwelijke ambtsdragers en Liedboek en toch ook nog eenn beetje Geref Bond

Tja, je een beetje meer inleven in de situatie in het noorden zou ook niet verkeerd zijn. Dat zijn over het algemeen kleinere gemeente waarbij het moeilijk is een volledige predikant te beroepen, in een omgeving dat meer ontkerstent is dan waar ook in de bible belt. Het is dan ook makkelijk vanuit comfortabele positie vanuit de bible belt te roepen dat het er toch wel een beetje 'apart' aan toe gaat. Zoveel mankracht is er bijvoorbeeld niet, vandaar dat zowel mannen of vrouw ingeschakeld worden voor allerlei zaken. Dat zegt nog niets over hoe rechtzinnig of niet een gemeente is.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”