Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 20 jan 2012 12:41

Tja, maar bij de meerderheid van de banen kan dat niet. Ik kan niet zomaar opbellen 's morgens: ik kom niet. Dan zit mijn collega met 9 onrustige jongeren, dat kan ik niet maken. Het mag wel, als bijvoorbeeld mijn kind ziek is, maar ik vind het verre van netjes van mezelf.
Daarnaast mis ik soms wel de vader in verhalen. Niet perse nu hier hoor, maar het is bijna altijd de moeder die op is, die doodmoe is. Zeker als ze ook nog werkt.
Juist in zo'n zware periode moet je het toch samen kunnen doen, denk ik. Een heel enkel geval daargelaten dat het echt niet kan. Om beurten een nachtje doortrekken, zodat de ander goed kan slapen ofzo. Volgens mij zijn wij vrouwen veel te verzorgend ;) Ik denk ook al snel: ach, hij moet morgen weer vroeg zijn bed uit, ik hoef maar 3 dagen in de week te werken, hij 5 of 6, dus laat hem maar liggen.
Maar uiteindelijk zijn het ook zijn kinderen en zijn verantwoordelijkheid, en hij kan ook nog eens beter tegen iets minder slaap dan ik. Dus als ik me dit soort dingen midden in de nacht bedenk is het simpeler om hem wakker te maken en naar 1 van de kids te sturen ;)

Die fles toch eens proberen te geven kan misschien geen kwaad, ajl. Misschien het een paar dagen, even flink aan het groeien, en kan het dan met minder. hier heeft het wel steeds gewerkt, dus wie weet.

Frederiek is opeens ook van alles aan het eten. 's MOrgens dus pap sinds vandaag, tussen de middag een boterham en fles, fruit, groenten, gister voor het eerst yoghurt na het avondeten (geen idee of dat al mag eigenlijk :oops: ) maar dat vond ze heel vies, ze kokhalsde helemaal, en weigerde daarna haar mond nog open te doen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jan 2012 13:00

Tja, bij mijn baan kan ik heus wel eens een dag skippen, maar dat kost mij dan een vakantiedag. En dat moet ik natuurlijk ook niet te vaak doen. En de keuze maken om helemaal te stoppen met werken wil ik ook niet maken. Ik zie te veel gevallen om mij heen waar de partner vroegtijdig wegvalt door overlijden, ziekte of scheiding en dan zit je mooi met een huis/hypotheek en meerdere kinderen zonder inkomen.

En 's avonds wakker houden heeft geen enkele zin. Hij valt gewoon na 19 uur in slaap of hij nu in zijn bed ligt of in zijn wipper of bij ons op de bank. Daarbij heb ik er persoonlijk wat moeite mee als baby's continue 's avonds beneden worden gehouden.

En s'nachts gelijk een fles geven heb ik ook al geprobeerd, maar dan komt hij na 3-4 uur weer, ook nog midden in de nacht dus. Dan komt hij echt elke dag rond de 1500 cc uit en dat is te veel voor hem. De laatste fles krijgt hij rond 22 uur en binnen 4 uur heeft hij gewoon honger. Nog 2 weken en ik ga gewoon rijstebloem door zijn laatste fles doen, kijken of dat resultaat heeft.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 20 jan 2012 13:45

Ajl, kan je niet nog een poosje (gedeeltelijk) ouderschapsverlof opnemen?
Waarschijnlijk krijg je na een tijdje wel meer regelmaat en rust.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 jan 2012 13:53

MissF, wat veel bijvoeding al zeg! Yoghurt is idd nog wel vroeg geloof ik (ik dacht vanaf 9-10 mnd, maar ik ben wel vrij voorzichtig op dat vlak, vanwege ervaringen met de oudste). Hier gaat de bijvoeding nog niet zo goed. We gingen eigenlijk voor rapley, maar ze kokhalst tot overgeven toe (ze is ruim 8 mdn). Interesse begint wel te komen, maar het schiet dus nog niet op. Dus nu ga ik toch maar wat prutjes introduceren, dat lijkt in elk geval beter te gaan. Dan kan ze toch wat aan smaken gaan wennen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jan 2012 15:29

Toen onze oudste baby was mocht yoghurt pas na het eerste jaar. Nu is dat ook weer vervroegd, wanneer dat mag, weet ik eigenlijk niet.

@ parkiet Onze zoon heeft ook heel lang gekokhalst als er maar 1 miniscuul stukje in zijn eten zat. Volgens de cb arts is die kokhalsreflex aanwezig tot ongeveer 9 mnd om daarna af te nemen en dat klopte bij hem ook aardig. Vanaf dat moment hoefde ik zijn eten iets minder te pureren.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 20 jan 2012 16:13

Nee hoor MissF, zomaar 's morgens beslissen om niet te gaan kan ik natuurlijk ook niet maken. En zelfs een dag van tevoren iemand anders regelen vind ik nog redelijk veel gevraagd. Maar ik hoef niet persé een aantal uren te werken (o-uren contract, oproepcontract) dus ik kan wel beslissen om even geen diensten aan te nemen en kan ook wel diensten weggeven als het niet lukt. Ik vind dat belangrijk.
En bij ziekte, overlijden oid van je man kan je dan toch altijd nog beslissen om een contract te nemen voor een bepaald aantal uur, Ajl?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jan 2012 16:56

Idd opeens veel bijvoeding. Maargoed, ze is morgen 7 maanden, en ik heb het al een hele tijd gerekt, en ze at eerder ook amper, maar opeens heeft ze het door ofzo. Er zijn wel dagen dat ze net slaapt als wij fruit eten of brood eten, dan sla ik het vaak gewoon over. Ze heeft in principe nog genoeg aan pap en melk natuurlijk.
Kokhalzen doet ze eigenlijk amper, alleen als het stukje brood te groot is. Alles pureren heb ik nooit gedaan, vanaf het begin zaten er wel kleine stukjes in, en nu gaat dat dus prima. Echt rapley hoeft van mij niet, ik vind van een lepel eten beter, zo moet ze het immers zelf ook gaan leren later. En dat gaat gelukkig ook best. Soms leg ik een stukje brood neer voor haar, maar dan pakt ze het, en doet haar hele hand in haar mond, maar snapt niet hoe dat stukje dat ondertussen helemaal fijn gemalen is in haar handje, in haar mond moet komen :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2012 19:50

@werken; niet in elke beroepsgroep is een 0uren contract een optie. Ik werk als consultant, en de 24uur die ik nu werk zijn eigenlijk al te weinig om mn werk goed bij te houden. Wat moet je dan? Je baan opzeggen inclusief alle vastheid (vast contract, leaseauto, makkelijke werkgever)? Is voor mij geen optie.

@eten, hier een jochie dat veel eet, eigenlijk alles wat we m geven. 's ochtends melk en brood, tussen de middag brood, verder fruit, diksap, water, thee, fruit, avondeten... Nog een paar voedingen erbij en s avonds een.papje erbij, maar doorslapen ho maar...
Hij is enorm actief, echt een handenbindertje. Gaat zelf staan en zette deze week zijn eerste stapjes in de box. Gaat wel heel hard... Het baby zijn is er ineens helemaal af...

Heeft iemand hier ervaringen met babygebaren? Zit te denken omdat te gaan doen. Mede omdat Floris nog veel meer wil dan hij kan en dan soms heel gefrustreerd wordt, misschien helpt het als hij zich met gebaren dan wat kan uiten.

Ben bang dat hij weer blaasontsteking heeft... Maandag maar weer een bezoekje brengen aan de huisarts...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2012 20:17

Jannoek, ik heb pas een boek gekregen van mijn man wat dus gaat over babygebaren. Echt super leuk. Dus ik ga dat ook doen. Volgens mij kan het vanaf 6 maanden ongeveer. Het is echt heel fijn want zo kan je zoon toch iets duidelijk maken dmv gebaren. Mij lijkt het erg leuk en een leuke uitdaging. Dus nog geen ervaring.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 jan 2012 20:44

Heb wel wat ervaring met babygebaren. Ben er op een gegeven moment mee opgehouden omdat we M al twee 'sprekende' talen meegeven en ik er op een gegeven moment een beetje van in de war raakte. Met mijn werkachtergrond heb ik veel gebarentaal (Makaton) gebruikt, wat ik nu ook weleens per ongeluk tijdens het praten nog weleens doe 8-[
Toevoeging ;): wat ik zelf merkte bij een aantal kinderen die gebaren deden was dat ze vaak als ze zouden gaan 'moeten' praten, nog veel gebaarden en daar dan een geluid bij maakten, wat helemaal niet op het woord leek. Dus dat ze gingen gebaren ipv woordjes zeggen. Natuurlijk niet bij ieder kind zo ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jan 2012 20:58

volgens mij heeft Sterretje het gedaan met haar oudste!
Bij Frederiek is het voorlopig niet nodig. Hoe druk ze eerst was, zo rustig is ze nu. Ze beweegt wel volop, maar niet zo extreem meer. En als ze jammert is ze moe, en als ze huilt heeft ze haar hoofd gestoten of heeft ze honger :mrgreen: Geen gebaren nodig voorlopig ;) En ik hoop gewoon een beetje dat ze net zo goed en snel gaat praten als haar broer. Dat was altijd erg handig. Maar we wachten af :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jan 2012 08:48

Volgen er hier ook deze stichting: http://www.steunhuisartsinproces.nl/

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 21 jan 2012 09:46

654321 schreef:Nee hoor MissF, zomaar 's morgens beslissen om niet te gaan kan ik natuurlijk ook niet maken. En zelfs een dag van tevoren iemand anders regelen vind ik nog redelijk veel gevraagd. Maar ik hoef niet persé een aantal uren te werken (o-uren contract, oproepcontract) dus ik kan wel beslissen om even geen diensten aan te nemen en kan ook wel diensten weggeven als het niet lukt. Ik vind dat belangrijk.
En bij ziekte, overlijden oid van je man kan je dan toch altijd nog beslissen om een contract te nemen voor een bepaald aantal uur, Ajl?

Zo simpel werkt het in de meeste beroepsgroepen niet.. Vaak vragen werkgevers een minimaal aantal uren en is dat minimum aantal ook nodig in contact met cliënten en voor het opleidingsniveau. Als je te weinig werkt gaat over het algemeen ook je kennis- en ervaringspeil omlaag en dat kan echt niet in elk beroep. En als je dan een tijd niet of heel weinig werkt, zijn gewoon je kansen voor de toekomst verkeken, dus dan heb je alsnog een probleem bij ziekte/overlijden. En dan hebben we het nog niet gehad over de financiele noodzaak dat de meeste moeders werken en de uitdaging die moeders vinden in hun werk, even wat anders dan voedingen en luiers verschonen, heerlijk!

Sterkte ajl, hopelijk slaapt hij snel door en kom je weer aan je rust! Kun je niet 's avonds vroeg naar bed gaan, en je man de fles van 10 uur laten geven, zodat je dan zelf al lekker wat slaap hebt gehad? Ff een keer om bij te tanken?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 jan 2012 11:11

@ liefie; Lief dat je er naar vraagt! Vorige week nog een keer bij osteopaat geweest. Zn nekje is nu los en hopelijk is daardoor nu alle spanning eruit weg. Het huilen gaat veel beter. Af en toe ff bijslapen doet bij mij ook wonderen om op de been te blijven ;-)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 21 jan 2012 12:14

Ons boefje
Afbeelding

Terug naar “Archief”