Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefie » 10 okt 2011 12:16

MissF schreef:Maar Liefie, met een grote gemeente is het toch juist heel handig om een creche op te starten?
Wij hebben een kleine gemeente, en er komen maximaal 5 kinderen op de creche, waarvan 2 dus van mij. En dan zijn er nog 3 van 3 jaar, en als die 4 zijn gaan ze waarschijnlijk af en toe mee naar de kerk. Dan blijven dus die van mij over, als er ondertussen geen eentje bijkomt. Ik denk dat als dat zo gaat zijn dat ik ze niet meer breng. Het voelt een beetje vreemd om dan anderen op mijn kinderen te laten passen. En sowieso moet ik nu als moeder vaak oppassen, eens in de 6 weken ofzo, en dat vind ik eigenlijk teveel. Ik vind het niet echt leuk eigenlijk. Dan blijven we liever om beurten thuis. Maar hopelijk komen er opeens heeeel veel baby's bij, dat zou wel leuk zijn :D

Ja dat dacht ik eerst ook totdat we hoorden hoeveel kleine kinderen er zijn bij ons in de gemeente ( er wordt elke maand ongeveer gedoopt en dat zijn er dan eigenlijk altijd meer dan 5) Toen Nina gedoopt werd waren er 10 kindjes en al weer 4 geboren.
Dat is gewoon niet te doen ze zijn er al eens over bezig geweest maar dat gaat echt niet lukken jammer genoeg

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 10 okt 2011 12:17

Wij hebben ook een grote gemeente, 1500 (doop)leden. Dan is een creche juist goed te regelen. Je hebt oppassers genoeg, vaak ook een groot gebouw dus ruimte in overvloed. Hier wordt de creche gesplitst in -2 en +2. Dat werkt wel goed.
Ik had altijd een hekel aan oppassen, dus ben blij dat we de creche niet meer nodig hebben.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 okt 2011 12:21

In onze vorige gemeente (die ook ongeveer 1500 leden had, waarvan veel kinderen) was het ook prima geregeld. Ze hadden 's morgens en 's middags een baby, peuter en kleutercreche. En je was eens in de 10 weken aan de beurt. Het is echt wel te realiseren hoor. En er zijn vast ook een hoop meiden die mee willen draaien. Bij ons waren het 1 of 2 moeders en dan 2 of 3 meiden erbij per creche.

Jammer MissF, dat er zo weinig kinderen zijn. Dat is bij ons gelukkig nog niet ter sprake. Hoewel ik nu nog echt geen behoefte heb om N. naar de creche te brengen. Maar dat komt vast wel.
Laatst gewijzigd door NdW op 10 okt 2011 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 okt 2011 12:22

vpk schreef:
@ ajl: je neemt vakantie omdat je te druk bent en dan ga je thuis als een gek aan het werk [-X :wink:

Nee, ik moet op mn werk nog dingen afmaken, voordat ik mijn zaken donderdag over kan dragen. Ik heb mij in mijn verlof voorgenomen om 's morgens vroeg op te staan, van alles te doen en dan 's middags een middagdutje te gaan doen :mrgreen:

Wij hebben beide diensten creche, maar eigenlijk breng ik ze er nooit heen. Ik vond het altijd zo'n gehaast met de voedingen en slaaptijden. Onze kerk begint nl pas om 11.15 uur, dus dat werkte echt niet. Zoonlief gaat nu met ons mee naar de kerk en dochterlief heeft haar slaapje tijdens kerktijd. Van 4-10 jaar is er bij ons zondagsschool tijdens de dienst ( kinderen gaan dan met de preek weg).

@ liefie Bij mijn ouders in de kerk ( 1800 leden) loopt juist de oppas als een tierelier. Veel aanbod van kinderen en veel aanbod van oppas. De kinderen werden op leeftijd verspreid, baby's, peuters etc.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 okt 2011 12:42

@ ajl; kan me goed voorstellen dat je weekje vakantie gaat opnemen en dan met verlof gaat. Kun jij je nog wel goed uit de voeten? Ik voel me net een opgeblazen olifant. Sinds ik rust moet houden lijk ik volgens mij meer op een olifant dan op een mens :mrgreen: Hopelijk kan je alles op tijd afronden op je werk en een middagdutje doen is een goed voornemen!! :D

@ evelien; kan me voorstellen dat je eerst de bv normaal wil hebben lopen voordat je S. naar de chreche ga brengen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 okt 2011 12:49

Ik kan eigenlijk nog wel prima uit de voeten, al merk ik wel dat ik wat meer waggel, omdat de kleine al in ingedaald. Ik heb vooral heel veel buik, al valt het volgens om omgeving nog wel mee, als je het vergelijkt met toen ik 20 weken zwanger was. Toen was ik nl al 11 kg aangekomen. Qua kilo's valt het mij sindsdien ook nog wel mee, blijf al weken steken op 14 kilo. In ieder geval minder dan beide vorige zwangerschappen. Alleen die voorweeën :?

Hoe is het met jou?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 okt 2011 14:32

maar wie passen er bij jullie dan op, missf? als er maar van een paar gezinnen kinderen zijn?
bij ons passen om de beurt de moeders op die de kinderen ook brengen. wij hebben per keer meestal voor in de 20 kinderen bij de oppas en passen eens in de 5 à 6 weken op.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2011 14:47

We hebben volgens mij 3 moeders (1 moeder brengt wel haar kind, maar past niet op), en 4 oudere meiden die als moeder oppassen. En daarnaast altijd een jong meisje als hulp. Maar met bijzondere diensten zoals Avondmaal dan hebben we 2 keer oppas, dus moet je nog vaker. En dat ben ik soms wel zat.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 okt 2011 15:36

Hier ook een kerk met ongeveer 1500 (doop)leden.
De creche is opgedeeld in (ongeveer) -2/+2. Maar meestal is het dat er in de ene zaal gekleurd, geknutseld en spelletjes worden gedaan en is de andere zaal de speelzaal. Daar staan ook de boxen. De tussendeur staat altijd open.
Er komen ongeveer 30 kids en er zijn 2 vrouwen en 4 meiden (vanaf 12 jr) die dan oppassen.

Ik denk dat aantallen geen excuses is, het is meer de wil.
Ik kom ook een gemeente die ook ongeveer zoveel leden heeft als waar we nu zitten. Daar hadden ze ook een excuus van... ja, te veel, geen plek (onzin) en zelfs dat dan kinderen te lang in de creche blijven en niet mee gaan naar de kerk.
Maar daar merk ik niets van. De meeste kids gaan met 4 jaar keer mee en komen bv. de middag nog wel naar de creche.

Maar ik moet wel toegeven dat je het als ouders eerder probeerd omdat er geen creche is en je toch wel graag samen naar de kerk wilt.

Ik breng AJS alleen de ochtenden. En als we een druk weekend hebben gehad gaat ze niet.

Ik vind het oppassen ook niet echt leuk, maar de meeste moeders vinden dat niet. (hoor ik om me heen) ik hoef maar eens in de 6 a 7 weken dus valt wel mee.
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 okt 2011 15:40

Ik denk als de meeste kindjes naar de opvang komen dat je aan een paar 100 kindjes moet denken (wij zijn in totaal met 2400 mensen en het is een jonge gemeente)
En de kerk is gewoon te klein om alle leden te bergen wel jammer dat het gewoon niet gaat misschien voor de toekomst als de nieuwe kerk er is maar ik heb geen flauw idee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2011 16:14

Wow, wat groot zeg! Haha, komen wij met onze 300 leden ofzo, waarvan de helft elke zondag naar de kerk komt ;)
Ik twijfel vaak wel of zo'n enorme gemeente wel goed is, je kent dan lang niet iedereen denk ik, en dan is idd een creche wel erg moeilijk. Het zou bijna nog handiger zijn zo'n gemeente op te delen ofzo.

Maar we zijn heel erg offtopic :) Ik ben niet (meer) zwanger, dus zal me niet teveel bemoeien met alles hier ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 okt 2011 16:25

@ ajl; hier gaat het eigenlijk best goed. Rustiger dan eerst =D> Zelf ben ik het gewoon echt super ZAT! Maar ja... nog ff volhouden!

@ liefie; dan staat jullie kerk zeker in Barneveld? Daar heb je twee van die grote kerken staan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 okt 2011 16:28

@Juffiejuf Nee hoor ik woon in Zeeland (Yerseke)
Gaat het nog een beetje met rust houden?

Alle zwangeren suc6 met de laatste loodjes!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 okt 2011 17:37

@ liefie; Wist niet dat ze in zeeland ook zulke grote kerken hadden! Rust houden valt echt tegen. Ik ben echt zo'n controle-freak en moet nu alles loslaten. Van het liggen ook erg veel rugpijn maar ja.... nog ff volhouden en blijven lachen!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 12

Berichtdoor *Annette* » 10 okt 2011 18:20

Heb respect voor je hoor juffiejuf! Sterkte verder!
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”