Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Haai » 31 mei 2011 20:57

Ik was bij de bevalling van dochterlief 1l. bloed verloren, en moest daarom naar het zkhs. Ik was ook wel even bang dat ze bloed zouden geven, maar gelukkig kreeg ik alleen een infuusje met vocht. Ik heb er ook om gevraagd of ze alsjeblieft geen bloed wilden geven, omdat ik dan geen donor meer kon zijn. Waar je je al niet druk om maakt na zo'n bevalling :mrgreen:

Hmm tja, die namen... Persoonlijk vind ik het mooier als de roepnaam niet ook letterlijk de eerste doopnaam is, maar zo te zien denken de meesten hier daar anders over :wink:

@vpk: zo, wat heftig!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 mei 2011 21:04

Scheelt dat ik een niet zo gewilde bloedgroep heb (AB+), ik wordt niet zo vaak opgeroepen om bloed te geven en was niet geschikt voor plasma... ;-)

@MissF die rokjes zijn echt top! Zulke heb je ook bij de H&M voor 4,95, daar ben ik echt fan van geworden tijdens m'n zwangerschap :-)
Denk dat ik die binnenkort ook al weer aan kan. Moet het nu nog bij joggingbroeken en jurkjes houden, de rest doet echt pijn aan m'n buik. :-oo

@Acire De IBgroep/DUO schrijft toch echt aan met de eerste officiële naam... ;-)

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 31 mei 2011 22:29

Nog wat retronamen voor AJL:
Rudolf (is een edele naam)
Joris (krijgshaftige naam)
Bernard of Berend
Wijnand
Reinier
Rutger

Alice
Ingeborg
Rosa of Roosmarijn
Cecile/Cecilia/Celine
Margo(t)
Regina

Verder alle pasbevallen mama's van harte gelukgewenst!
Deo servire vera libertas

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 jun 2011 08:13

@vpk: Wat verschrikkelijk, zo'n ziekte bij zo'n jong iemand en dan met net een kleintje ...

Haai schreef:Hmm tja, die namen... Persoonlijk vind ik het mooier als de roepnaam niet ook letterlijk de eerste doopnaam is, maar zo te zien denken de meesten hier daar anders over :wink:

Ik heb dezelfde mening als jou, Haai :wink:! Wij hebben op ongeveer dezelfde manier vernoemd als jullie.

Bij de jongste verloor ik meer als 1 liter bloed, m'n hb was rond de 5, maar ook ik kreeg geen bloed toegediend. Alleen legden ze een infuus aan omdat de bloeddruk nogal verlaagde (tot een onderdruk van 35).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jun 2011 12:38

@Vpk Dat is wel heel erg verdrietig nieuws hoe is het nu met die vrouw?

Nina is net goedgekeurd door het CB ze weegt nu al weer 4200 gram :shock: 24mei woog ze 3568 ze is dus flink aangekomen op mijn borstvoeding wel erg fijn om te weten.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 jun 2011 13:05

zo dat gaat lekker liefie!

het precieze weet ik er niet van maar hoorde wel dat ze van de ic af was en dat het iets de goede kant op ging. maar ze zal binnenkort wel chemokuren moeten krijgen, zodra dat kan..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jun 2011 13:16

Hier ook al zo'n snelgroeiend jochie! Vrijdag op geboortegewicht (4195 gram), maandag kwam het cb, was hij 4500 gram, haha! Kan een kleine afwijking in zitten omdat het een andere weegschaal is, maar in elk geval is hij goed gegroeid :)

@vpk heftig hoor.. Acute leukemie gaat vaak zo snel.. En meestal is er weinig aan te doen..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jun 2011 14:57

vpk schreef:maar ik geloof niet dat ze het zo heel snel geven. misschien is het ook per z'huis verschillend of ze naar de waarde van je hb kijken of naar de ltrs bloedverlies.

Er zijn richtlijnen voor het toedienen van een bloedtransfusie en die regels zijn gebaseerd op de Hb-waarde. Het verschilt wel erg per land. In Nederland zijn de artsen zuinig (en dat is goed vanwege het kleine risico op complicaties) maar er zijn ook landen waar iedereen met een Hb van 6 het ziekenhuis verlaat en waar het bloedgebruik daardoor het dubbele is van in Nederland.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jun 2011 16:10

@ jedi Bedankt voor de moeite! Dit zijn alleen niet echt de retronamen die wij zoeken, sorry 8-[ De namen die jij noemt, schaar ik meer onder jaren 70/80 namen.
Onze zoektocht gaat dus nog even door.

Hier gaat het verder prima, op heel veel buikkrampen na :? Dat ken ik helemaal niet van mijzelf en er is niets aan te doen. Ik zwem nog steeds 2x een uur in de week en volgens mij helpt het wel tegen het aankomen, ben namelijk de afgelopen 7 weken niet meer gegroeid, dus dat proberen wij nog even vol te houden.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 jun 2011 09:43

ajl schreef:Hier gaat het verder prima, op heel veel buikkrampen na :? Dat ken ik helemaal niet van mijzelf en er is niets aan te doen. Ik zwem nog steeds 2x een uur in de week en volgens mij helpt het wel tegen het aankomen, ben namelijk de afgelopen 7 weken niet meer gegroeid, dus dat proberen wij nog even vol te houden.

Ik bewonder je discipline =D>
Zijn die buikkrampen je darmen of de baarmoeder?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jun 2011 10:43

Volgens mij zijn het mijn darmen. Ik ken dat helemaal niet van mijzelf en het is zeker niet prettig. Leven volgens de voedselrichtlijnen doe ik eigenlijk altijd wel ( veel drinken, volkorenbrood, fruit en verse groente en veel bewegen), dus daaraan kan het ook niet liggen. Ik denk toch dat het een uitvloeisel is van de zwangerschap, dus hopelijk tijdelijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2011 11:42

Wat vervelend ajl :( Hopelijk gaat het snel over!

Hier hangt 1 babywas buiten (de hydrofiel dingen enzo), 1 hangt boven (de gekleurde, die hoeven de buren niet te zien ;) ) en 1 zit er in met gewone witte babywas. Zo klein allemaal weer, ongelooflijk dat ons ukkie daar straks gewoon in past en we het weer gebruiken. Vanavond alles maar even strijken, dan is het echt klaar. Mijn man is bezig met de muren te betegelen van de wasbak op onze slaapkamer, ik was begonnen met de gordijnen naaien, maar Jurian trekt alle spelden die ik er net inzette weer eruit, maar die ligt nu op bed, dus kan ik het afmaken. Dan de gordijnen ophangen, nog 1 lakentje naaien, en heb ik het mooi gered voor de 37 weken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 jun 2011 19:23

goed van je ;) lekkere geruststelling toch?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jun 2011 07:56

@MissF 37 weken alweer! Lekker dat alles klaar is geeft denk ik wel een gerust gevoel.
Is je buik nog veel gegroeid de laatste weken?

@vpk hoeveel weken ben jij nu?

Hier gaat alles goed paar drukke dagen gehad. Met Nina gaat alles goed ze slaapt en drinkt voor de rest horen we ze niet veel. Alleen heeft e de laatste 2 dagen 's avonds last van krampjes gisteren avond hebben we ze in een warme tummytub gedaan en daarna is ze heerlijk in slaap gevallen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 jun 2011 09:27

Hier gaat alles toppie!! Gister de Angelsound opgehaald bij een collega, oeiii dat is verslavend! Haha! Echt onwijs gaaf om het hartje steeds te kunnen horen (na heel wat af zoeken :wink: )
Ook hebben we gister de kinderwagen besteld! We hebben toch gekozen voor de Mutsy Transporter. Die riempjes zijn erg eenvoudig en hij is makkelijk inklapbaar! Ook gelijk de voetenzak voor de Maxi-Cosi gekocht, die zullen we wel hard nodig hebben :)
Afgelopen zaterdag echo gehad en over ong 2a3 weken weer eentje! En daarna de 20wkn echo, gaat best snel zo :D

Hoe is het met de rest??
Afbeelding

Terug naar “Archief”