Galateia, wat vind ik het toch jammer dat jij, gekke moeder, je kind niet bij mij brengt op de peuterspeelzaal.
Zonder gekheid.. Ik heb met een frons je verhaal zitten lezen.. Met als toevoeging: Psz leidsters moeten tegenwoordig heel veel. Zelf word ik er soms helemaal gek van al die idiote regeltjes. Zo 'moet' ik elke 6-weekse vergadering minimaal 1 kind aanhalen die 'iets' moet hebben. Verder wenst mijn manager elke vergadering een aantal ongevallenformulieren, want er gebeurt 'altijd' wel 'iets'! Jaja, moet ik die kinderen dan maar een buil duwen of een mes laten liggen waar ze zich mee kunnen snijden...
Verder moet elke peuter minimaal twee keer per jaar geobserveerd worden. 'Kan het puzzelen, hoeveel stukjes.' 'Kan het een bal gooien'. etc. etc. ZEVEN kantjes! Heb ik altijd, net na dat tien minuten gesprek, kan ik zo'n formulier wel weer overnieuw gaan invullen. Kinderen veranderen met de week. En hebben elk hun eigen interesses. We zitten in de kring, en dat kwartier moeten ze van mij ook blijven zitten omdat ze anders allemaal wegrennen

Maar heeft het kind geen zin in zingen, prima. Meestal als je je omdraait zingen ze het hardste mee..
Ow, ik kan nog wel even zo doorgaan.. Maar toch vind ik de peuterspeelzaal wel van belang. Vooral omdat het leuk is. Leuk voor kind, leuk voor mij en ook leuk voor mama
En het is wel zo, dat als ik merk dat een kind toch een ernstige achterstand heeft, op welk gebied dan ook, ik daarmee aan de gang kan. Nu is dat bij ons weinig aan de orde maar er zijn natuurlijk plaatsen waar wel een taalachterstand is en dan kun je toch al wat mee gaan doen.
Galateia, weet je toevallig met welk programma/ methode er wordt gewerkt? Wil ook nog wel eens wat zeggen