Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Galateia » 18 okt 2010 08:04

Hm, dan moeten we met die dunne poep toch maar eens iets gaan doen. Binnenkort toch weer een aantal doktersbezoeken. En maar eens wat poep inleveren 8)

MissF, ik zou echt niet kunnen slapen als mijn kind zoiets had!

Zoonlief hier is dol op zijn winterjas. Gisteren tijdens een wandeling wilde hij zijn winterjas, muts en sjaal aan, hoor. En hij liep maar 'Koud! Koud! Koud!' te roepen. Haha, hij vindt het zoooooo koud ineens. En hij wilde graag sneeuwballen gooien, maar dat konden we niet voor hem regelen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 okt 2010 08:05

Morgen krijgt kindlief de griepprik. Weet iemand van jullie of dat een prik is, waar ze wat ziekig van kunnen worden?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 okt 2010 09:03

De ene wordt er ziek van de andere niet ik meestal wel daarom haal ik hem dit jaar niet, Danique heeft ook
een uitnodiging en bel ik ook af.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2010 11:39

ben vanmorgen voor het eerst met Manoël naar het cb geweest.. Manoël is al 1920 gram en 10 cm gegroeid in 9 week!en dat allemaal door mijn melk! \:D/ \:D/ \:D/ ook heeft hij nu zn eerste inentingen gehad!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2010 12:36

baby's van deze leeftijd kunnen toch nog geen verlatingsangst hebben ?? zodra ik uit beeld ben bij Manoël is het huilen huilen huilen.. zodra hij mij weer ziet, is hij weer stil!

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 18 okt 2010 12:46

trijntjejohanna schreef:baby's van deze leeftijd kunnen toch nog geen verlatingsangst hebben ?? zodra ik uit beeld ben bij Manoël is het huilen huilen huilen.. zodra hij mij weer ziet, is hij weer stil!

Ja, dat kan zeker!!!
Ik spreek uit ervaring bij mijn eigen kind.
Tevens hoor ik dat via mijn werk ook regelmatig.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 okt 2010 12:51

liefje schreef:De ene wordt er ziek van de andere niet ik meestal wel daarom haal ik hem dit jaar niet, Danique heeft ook
een uitnodiging en bel ik ook af.

Dat is echt geen optie in geval van zoonlief. De echte influenza, nee, dat gaat niet helemaal goed komen. te groot risico, die prik die krijgt hij echt!!!

We gaan trouwens donderdag, want ik moet zelf ook even langs de dokter en dan had hij pas tijd. Dus dan krijgt zoonlief meteen de inenting.

TJ, wat goed dat hij zo goed groeit!!!!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 okt 2010 18:15

Galateia: als een kindje verkouden is, kan je beter geen prik geven, op dat moment,
omdat de weerstand dan niet hoog is, kan het niet uitgesteld worden?

en die dunne ontlasting lijkt mij niet goed, heeft hij geen buikpijn?

@TJ: fijn dat hij zo goed groeid! is op de foto's goed te zien :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 18 okt 2010 18:43

Galateia schreef:Vraagje aan de mama's: kindlief is enorm verkouden. Al weken, het lijkt steeds net over en dan weer een nieuwe vlaag. Wij denken gewoon steeds een ander virus, want sinds hij naar de psz gaat is het raak. Maar nu heeft hij ook steeds afwisselend hele dunne poep. Kan dat komen door al dat snot? Kan er een verband bestaan, of is dat niet iets wat jullie merken bij je kids?

Ik heb wel ervaring met twee kindjes die doorlopend verkouden zijn en ook het kinderdagverblijf/bso bezoeken. Maar dunne poep hebben ze geen last van, nou ja, zoonlief soms.

Als de groei goed blijft (en volgens mij heb ik dat wel uit jouw verhalen gelezen) zou ik me niet zo'n zorgen maken. Misschien dat zijn darmen het voedsel nog niet goed verteren, daar kan je dunne ontlasting van krijgen.
Lekker veel vezels, weinig vruchtensap, sowieso wat minder vocht geven en af en toe een beetje vet/jus door zijn eten. Deze tips had ik gekregen toen mijn dochter last had van peuterdiarree.

Uiteraard naar een dokter als je je zorgen maakt, als hij pijn heeft of als het te lang aanhoudt!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 okt 2010 21:22

Waarom geven jullie je kids de griepprik? Ik ben een beetje verbaast want dacht altijd dat de zwakken in de samenleving die kregen zoals zieken en bejaarden maar kinderen dus ook? En van af wanneer krijg je dan een oproep? Hier namelijk nooit iets gezien.... Het is juist goed voor de weerstand van een (gezond) kind om eens de griep door te maken!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 okt 2010 21:24

Schipje schreef:Waarom geven jullie je kids de griepprik? Ik ben een beetje verbaast want dacht altijd dat de zwakken in de samenleving die kregen zoals zieken en bejaarden maar kinderen dus ook? En van af wanneer krijg je dan een oproep? Hier namelijk nooit iets gezien.... Het is juist goed voor de weerstand van een (gezond) kind om eens de griep door te maken!

Hier ook geen prik hoor voor de kinderen. Voor ons trouwens ook niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 okt 2010 21:33

Schipje schreef:Waarom geven jullie je kids de griepprik? Ik ben een beetje verbaast want dacht altijd dat de zwakken in de samenleving die kregen zoals zieken en bejaarden maar kinderen dus ook? En van af wanneer krijg je dan een oproep? Hier namelijk nooit iets gezien.... Het is juist goed voor de weerstand van een (gezond) kind om eens de griep door te maken!

Misschien hebben sommige kindjes hier wel een onderliggend medisch probleem...hier krijg je met leverproblemen en astma ook de griepprik bijvoorbeeld.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 okt 2010 21:38

dat is in nederland ook zo, want danique heeft volgens mij astma toch?? en met de zoon van Galitiea lijkt het mij ook duidelijk dat die een griepprik krijgt.

Even over die diaree, ik zou als ik jou was even aangeven bij een kinderarts. Je weet immers niet of hij misschien ergens niet tegen kan oid. Maar soms hebben ze dat ook gewoon. Hier heeft juul altijd diaree na het eten van varkensvlees, dus frikadel ed ook.

Ze had het vorig ajar ook, nu zit ze ook weer onder de netelallergie... zo opeens... en dat moet giga jeuken. Ik ken het niet, maar nu ook weer, symetrisch over haar hele lichaam, vanmiddag de armen en nu de heeeele benen richtign de rug.. Maar weer aan het smeren geweest met talkpoeder. Ik had mentholpoeder maar toen ik begon op een plekje op de arm begon ze hard te huilen, het deed zeer zei ze, dus snel eraf gewassen en talkpoeder gesmeerd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 okt 2010 21:43

Hij heeft het vandaag qua zindelijkheid prima gedaan. We zijn zelfs 2 uurtjes wezen wandelen en hij heeft het netjes opgehouden. En toen vlak voordat we naar boven gingen om naar bed te gaan - hij was nog even lekker aan het spelen - hoorden we ineens "o jee, o jee!" en stond hij helemaal beteuterd te kijken naar de steeds groter groeiende plas rondom zijn voeten. Het was zo zielig, hij was zo beteuterd! We hebben hem natuurlijk helemaal de hemel in geprezen, want we zijn supertrots: een ongelukje helemaal aan het einde van de dag. Nou, dat mag wel als je voor het eerst zonder je luier rond loopt!

:yahoooo:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 okt 2010 21:48

Echt superknap van je zoon, Galateia! =D> =D>