Galateia schreef:Vraagje aan de mama's: kindlief is enorm verkouden. Al weken, het lijkt steeds net over en dan weer een nieuwe vlaag. Wij denken gewoon steeds een ander virus, want sinds hij naar de psz gaat is het raak. Maar nu heeft hij ook steeds afwisselend hele dunne poep. Kan dat komen door al dat snot? Kan er een verband bestaan, of is dat niet iets wat jullie merken bij je kids?
Ik heb wel ervaring met twee kindjes die doorlopend verkouden zijn en ook het kinderdagverblijf/bso bezoeken. Maar dunne poep hebben ze geen last van, nou ja, zoonlief soms.
Als de groei goed blijft (en volgens mij heb ik dat wel uit jouw verhalen gelezen) zou ik me niet zo'n zorgen maken. Misschien dat zijn darmen het voedsel nog niet goed verteren, daar kan je dunne ontlasting van krijgen.
Lekker veel vezels, weinig vruchtensap, sowieso wat minder vocht geven en af en toe een beetje vet/jus door zijn eten. Deze tips had ik gekregen toen mijn dochter last had van peuterdiarree.
Uiteraard naar een dokter als je je zorgen maakt, als hij pijn heeft of als het te lang aanhoudt!