Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor MissF » 19 jun 2010 08:32

Wat ik tegenwoordig doe als Jurian er echt geen zin in heeft, een luierbroekje aan. Van het Kruidvat hebben ze die vanaf maat 4+, en ze doen het hier erg goed. Dan gaat hij gewoon zitten op het aankleedkussen, hup, zo over zijn benen heen, even staan, en aan. Veel makkelijker dan gewone luiers, als ze zo draaien. Maar dan moet je kindje wel in maat 4+ (of groter) passen ;) En mijn man vindt ze vervelend, je kunt ze niet lekker strak trekken, wat soms wel nodig is bij onze lange dunne zoon.

Vandaag en morgen is mijn man de hele dag alleen met Jurian. Ben heel benieuwd :) Ik hoef nooit een heel weekend te werken, maar door ziekte nu wel. Ze hadden er helemaal zin in. Juichend samen de kamer door, en plannen maken wat ze allemaal gaan doen. Maar gisteravond vond mijn man het toch wel lastig. 'Ik ga nog even....oh nee, kan niet met Jurian. Ik ga voetbal kijken bij...oh nee, kan niet met Jurian.' Tja, ik ben nogal makkelijk, er kan heel veel wel met Jurian erbij, maar mijn man vindt dat niks. Dus blijven ze lekker thuis, en gaan ze samen de stad even in voor een vaderdagcadeautje voor mijn schoonvader. Ben benieuwd hoe dol Jurian morgenmiddag is ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 jun 2010 08:58

voor hoeveel kg is maat 4+?
misschien is dat dan een idee jah :-k

een beker/flesje helpt niet, heb ik ook geprobeerd. maar die gooit ze weg en dan begint ze weer. ze krijst dan zo hard dat ik het gevoel heb dat ze haar aan de weg wel kunnen horen. :oops:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 jun 2010 10:49

MissF schreef: Tja, ik ben nogal makkelijk, er kan heel veel wel met Jurian erbij, maar mijn man vindt dat niks.

Haha, hoe herkennend :D Bij ons is dat precies hetzelfde: als mijn man wat moet doen met de meiden erbij dan kan / lukt het nooit, terwijl ik precies hetzelfde wel doe met de meiden erbij! Grappig.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 jun 2010 12:51

vpk schreef:een beker/flesje helpt niet, heb ik ook geprobeerd. maar die gooit ze weg en dan begint ze weer. ze krijst dan zo hard dat ik het gevoel heb dat ze haar aan de weg wel kunnen horen. :oops:

Zelf gaf ik ze nog al eens een speeltje in handen. Die had ik altijd speciaal voor dat doel op het plankje boven de commode staan. Ook een borsteltje etc. uit het verzorgingsmandje vonden ze meestal wel leuk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jun 2010 12:54

Sophie77 schreef:
vpk schreef:een beker/flesje helpt niet, heb ik ook geprobeerd. maar die gooit ze weg en dan begint ze weer. ze krijst dan zo hard dat ik het gevoel heb dat ze haar aan de weg wel kunnen horen. :oops:

Zelf gaf ik ze nog al eens een speeltje in handen. Die had ik altijd speciaal voor dat doel op het plankje boven de commode staan. Ook een borsteltje etc. uit het verzorgingsmandje vonden ze meestal wel leuk.

idd.. hier ook altijd van allerlei frustels en dingen wat ze anders eigenlijk niet mogen hebben...Nou heeft ze dat eigenlijk ook weinig gedaan. Een collega van mij verschoont daarom altijd staant vanaf het moment dat ze konden staan, na oefening kreeg ze de billen ook goed en snel schoon, maar ik vind het een onmogelijke situatie, om zo de billen schoon te poetsen

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 jun 2010 16:55

Hier ook soms feest. Bij plasluiers niets aan de hand maar bij poepluiers..
Ze weigert soms haar benen uit elkaar te doen. Heb dus een bakje met allerlei rare onzindingen die ik dan voorzet :-oo En dat helpt.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jun 2010 19:21

haha, ja, bij een poepluier moet hij echt blijven liggen. Ik heb hem wel eens met mijn gewicht op het aankleedkussen moeten houden, tot hij stopte met draaien en gillen, toen kon ik eindelijk die billen schoonmaken ;)
Maar nu staand de luier aan doen vind ik ideaal. Al neemt het draaien nu wel af. Hij weet gewoon dat als ik zeg: we gaan even een schone luier halen, dat hij dan naar boven moet, en even een paar minuten op het aankleedkussen moet liggen. Als zijn luier dan zit zegt ie: klaar' en gaat zitten. Maar dan moet zijn romper nog vast, en dat lukt me echt niet als hij zit ;)
Zo tobben we gewoon lekker verder ;) maar ik vind de leeftijd van 1,5 wel makkelijker met luiers omdoen dan nog geen jaar. Met 1,5 snappen ze het beter, en accepteren ze het beter, tenminste, de mijne :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 jun 2010 19:23

Michael doet, als je niet oplet, zelf zijn poepluier vast uit :-oo En dan even lekker erin he, met die vingers ;) Gek genoeg is Michael heeeel vervelend als papa 'm verschoont en accepteert 'ie het van mij wel wat meer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jun 2010 19:30

Hugo heeft ook een periode gehad dat hij niet wilde liggen, maar momenteel gaat het prima. Hij geeft nu ook aan als hij gepoept heeft en weet niet hoe snel hij dan naar de trap moet lopen. Ik zet hem de laatste weken elke dag een paar maal op de wc en vertelt hij gaat poepen en plassen ( er komt nog niets :wink: ). Ook tijdens het verschonen vertelt hij continue dat hij op de wc moet plassen en poepen.
Hoe ga je eigenlijk verder met de zindelijkheidstraining?

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 jun 2010 20:13

weer ff niet geweest, allemaal ziek hier. Net toen mijn man een dagje vrij had en we op stap gingen, werd sophie erg ziek en spoog alles onder in de auto. Dus onverrichterzake naar huis teruggekeerd.. daarna zelf ziek geworden :( Maar gelukkig langzaamaan weer aan de beterende hand.

Als ik dat alles zo lees over die luiers, ben ik blij dat ik daar vanaf ben ;) Ik vond het echt heerlijk toen ze een beetje zindelijk werd!!!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jun 2010 21:00

...
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 21 jun 2010 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 jun 2010 21:06

Ow, mijn dochter heeft er ook zo een! Oma had die meegenomen en ik wilde eigenlijk niet dat ze hem kreeg, maar ja, ze had hem al gezien....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2010 21:16

hier hebben ze em niet :mrgreen: milan zag er een bij mn zus liggen.. maar hij zei: die wil mijn mama niet hebben :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jun 2010 21:25

deze is van de buurjongesn.. maar ze is helemaal gek van dat ding... ze vnd het zo vreemd als ze geluid maakt aan de ene kant, dat er dat dan aan de andere kant weer uitkomt! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jun 2010 06:23

Wat een mooie foto van Julia zeg!

Ik heb geen idee hoe je verder gaat met zindelijkheidstraining, misschien op gezette tijden op het toilet zetten?
Jurian zegt altijd als hij het potje ziet (die hebben we van de buren gekregen, helemaal niet bedoeld om nu al te gebruiken):' Zitten'. En dan moet zijn luier uit, en wil hij in zijn blote gat erop zitten. En dan zegt ie:' Pssssss'. En dan staattie alweer :mrgreen: Ik vind het best, hoor, maar echt zindelijk hoeft van mij echt voorlopig niet, daar vind ik hem veel te jong voor.

De papadag was trouwens prima gegaan. Jurian had prima geslapen bij mijn schoonouders, want daar was mijn man aan het werk. Vandaag nog een dag :D

Terug naar “Archief”