Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2013 20:56

Ik merk wel nu ik dus anders (moet) eet ik wel op zoek ben naar acties enzo. Bijv. amandelmeel is best wel duur, maar pas bij De Tuinen hadden ze 3 halen 2 betalen.

Qua wasmiddel wil ik nu wel alles opmaken en dan met de ecowasbollen gaan wassen. Eens kijken of dat wat is.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2013 21:06

Ja, amandelmeel is zeker duur! eet jij gluten-vrij?
Het schijnt wel een stuk gezonder en voedzamer te zijn...

Merk ook wel dat ik veel duurdere dingen koop om te eten. Zo aten we eerst altijd de goedkoopste frikandellen bij de patat (1x in de 14 dagen tegenwoordig). Maar ik wil de E 621 echt vermijden. Dus dan vallen zoveel frikandellen af. Heb nu een pak van 4 euro, maar wel zónder smaakversterkers (tenminste er staan alleen kruiden en specerijen op, en 1 antioxidant. Ook niet de allerbeste volgens mij, maar beter dan E621)
Maar als je al heel veel dingen dus laat staan omdat er teveel 'troep' in zit bespaar je daar wel weer op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2013 21:14

Gluten-vrij en zuivel-vrij. Maar ook aardappelen/pasta's moet ik echt minderen. Rijst mag ik zo nu en dan wel.

Ben nog wel aan het uitvogelen.

Ken je die smakelijckblog? Zij heeft ook veel tips.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 27 feb 2013 21:50

@ evelien; wat vindt jij van die ecowasballen?? Ben ik wel benieuwd naar! Heb er ook over gelezen maar de consumentenbond geeft aan dat er geen verschil in zit met wel of niet wassen met die ecowasbal.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 feb 2013 22:07

Een tijd terug heb ik een aflevering van programma trosradar gezien, en ging het ook over de eco wasbollen.
Maar dat schijnt een wassen neus te zijn.

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... wasballen/
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 feb 2013 22:10

Ik heb me een tijdje terug ook eens verdiept in die ecowasballen, maar las er toen niet echt positieve recensies over. Zelfgemaakt wasmiddel schijnt erg slecht te zijn voor je wasmachine en de riolering (laat veel vet achter). Hier dus gewoon poederwasmiddel, in minimale dosering.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 27 feb 2013 22:35

Haai schreef:Ik heb me een tijdje terug ook eens verdiept in die ecowasballen, maar las er toen niet echt positieve recensies over. Zelfgemaakt wasmiddel schijnt erg slecht te zijn voor je wasmachine en de riolering (laat veel vet achter). Hier dus gewoon poederwasmiddel, in minimale dosering.

Was al heel lang met zelfgemaakt wasmiddel, mijn machine is nog prima. Doe het wasmiddel wel met doseerbol in de trommel en niet in het zeepbakje.
Maar je moet wel uitkijken, als je soda gebruikt, moet je trommel van RVS zijn, maar dat zijn tegenwoordig bijna alle machines.
Verder draai ik wel af en toe een wasje op 90 graden, dat houd je machine ook goed, maar wassen op 90 graden deed ik voorheen ook met poederwasmiddel.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Aapjes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aapjes » 27 feb 2013 23:27

Was ook al een poosje met zelfgemaakte wasmiddel. bij de witte was doe ik geregeld schepje soda of schoonmaakazijn. En mijn was ruikt gewoon lekker fris en de witte was wordt er schoon van (blijft wit).

Vind wel dat vlekken er wat minder goed uitgaan. ik moet veel vlekken voorbewerken waar ik met gewone wasmiddel niet naar hoefde kijken. (of het komt omdat de kinderen groter worden en meer vlekken maken)

Als je geregeld soda of schoonmaakazijn meewast blijft je wasmachine schoon en laat het geen vette laag achter. En inderdaad af en toe op 90 wassen. ben altijd nog wel op zoek naar iets wat een geurtje aan het wasmiddel kan geven. bepaald soort geurolie ofzo. als iemand een tip heeft :)

Reinolda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Reinolda » 28 feb 2013 07:37

Evelien schreef:Ik merk wel nu ik dus anders (moet) eet ik wel op zoek ben naar acties enzo. Bijv. amandelmeel is best wel duur, maar pas bij De Tuinen hadden ze 3 halen 2 betalen.

Qua wasmiddel wil ik nu wel alles opmaken en dan met de ecowasbollen gaan wassen. Eens kijken of dat wat is.

Hier gaat een uitzending over de Ecowasballen: http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... wasballen/
Enjoy the little things!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2013 07:42

JPC, kun je mij eens uit leggen waar je op doelt qua wassen neus? Om het milieu of de schoonheid.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2013 07:46

Tsja, bij die uitzending gebruiken ze ook niks om de vlekken te verwijderen (bijv. ossengalzeep of groenezeep/soda).

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 28 feb 2013 07:54

@aapjes

Ik voeg wel eens essentiële olie toe (lavendel of eucalyptus ofzo), maar ik heb ook wasverzachter zelfgemaakt met een luchtje en dat helpt ook.

Heb hier overigens geen last van vlekken die er niet uit gaan.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2013 08:55

Tja als je daarnaast ook nog eens groene zeep, soda of ossegal gebruikt lijkt mij dat het effect van de ecowasbollen al weer weg is.

Ik gebruik gewoon ariel. Ik heb een gruwelijke hekel aan een grauwe was en kleding dat niet lekker ruikt.

@ evelien vind jij de smakelijck blog wat? Ik heb meerdere malen dingen gemaakt, maar eigenlijk vond ik het niet zo lekker, helemaal haar pastasauzen. En wat ik 'vreemd'vind is dat ze recepten van bv Jamie gewoon overneemt. Een kookboek volgen kan ik zelf ook.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2013 09:00

Ik maak vooral de hartige dingen en de taarten van haar site.

En soda/groenezeep/ossengal gebruik ik alleen bij hardnekkig vuil.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 28 feb 2013 09:07

Zo duur is gewoon wasmiddel toch ook niet? Het is vaak in de aanbieding, als je dan inslaat en je hebt geen grote hoeveelheden nodig. Ik ben daar echt weinig geld aan kwijt.. Alleen aan de wasverzachter, want dan ruikt de was zo lekker en zo lekker zacht;-).

Terug naar “Archief”