trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor *Annette* » 04 jun 2010 08:55

mw schreef:Niet erg op tijd, maar toch nog even: Optimatus & Gerdien: jullie zagen er prachtig uit!!!!
Wat de toekomst brengen moge........

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2010 12:21

@Dippie: lekker enthousiast verhaal, leuk! Succes met alles, maar dat komt zo te horen wel goed :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 04 jun 2010 13:23

Dippie schreef:Dank jullie wel!! :D

We hebben een super dag gehad! Ondertrouw stelde niets voor, haha. We moesten gewoon in de rij gaan staan met een bonnetje ](*,) en werden daarna pas een kamertje ingeroepen via het afroepscherm, terwijl we gewoon een afspraak hadden. :?

Haha, dat was bij ons toen inderdaad ook. Om 2 uur een afspraak, nummertje trekken en wachten. We werden nog nieteens in een kamertje geroepen overigens, we moesten gewoon bij de balie gaan zitten.

Maar leuk verder, Succes met jullie huis! :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jun 2010 13:57

Haha ja wij zaten ook gewoon aan de balie. Maar ik had me er dan ook wel op ingesteld. Iedereen zei al dat het niks voorstelde. Eigenlijk is het gewoon de papieren rompslomp waar je op de trouwdag zelf niet op zit te wachten ;)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2010 14:24

Bij ons was het wel in een kamertje. Bij ons moesten er nog wat zaken geregeld worden mbt het huwelijksvoltrekking. En hebben toen ook gelijk de trouwkamer gezien.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2010 15:09

In Goes werd je ook in een kamertje ontvangen voor de ondertrouw, maar inderdaad: het stelt niks voor. Als je er iets van wilt maken moet je er zelf een ritueel omheen bouwen. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 jun 2010 16:16

Ik was er al wel op voorbereid, dus verwachtte er ook niet veel van, maar dat ik een nummertje moest trekken stond ik dan weer wél van te kijken 8)
Afbeelding

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 04 jun 2010 18:36

Leuk om te lezen dat alles zo vlot gaat, Dippie!

Bij ons is dat in ondertrouw gaan nog wel een ingewikkelde bedoening...In Schotland moeten we bewijzen dat we nog niet getrouwd zijn en om daar een bewijs van te krijgen (van de Nederlandse ambassade in Londen) moet je een hele rits documenten overleggen. Voor mijn vriend is het helemaal ingewikkeld want hij heeft ook nog een jaar in Schotland gewoond, dus daar moet hij ook papieren vandaan naar de Engelse ambassade sturen :roll:. Maar goed, je moet er wat voor over hebben ;)
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2010 18:41

Wat een gedoe Nina87! Toen ik in Engeland met manlief wilde trouwen, werden we allebei apart 'verhoord'. Hij moest bv vertellen wat mijn vader voor werk deed en ik waar hij naar school ging etc etc. Ik vond het een beetje vreemd want NL en UK zitten bieden bij de EU, dus je zou denken dat het geen verschil uitmaakt omdat er geen verblijfsvergunning ofzo nodig is. Of wordt je in NL ook ondervraagd?

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 07 jun 2010 18:54

Oh dat is dan wel een heel gedoe als je 'verhoord' wordt :shock: Wij gingen eigenlijk gewoon even vragen in welke gemeente we het beste in ondertrouw konden gaan (we trouwen in een andere gemeente dan waar 1 van ons woont) en een kwartier later stonden we in ondertrouw buiten :) Ze checken gewoon met je paspoortnr in het systeem of je niet al getrouwd bent..
PaSaP Hoogh!!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 08 jun 2010 08:04

@Nina: Hier hetzelfde verhaal.... voor de Duitse documenten (dat ik met manlief mocht gaan trouwen) hadden we weer Nederlandse documenten nodig (bewijs van huwelijksbevoegdheid), waarvoor ik echter weer Duitse documenten nodig had.... waaaaah!
We hebben pas iets van 6 weken van tevoren de datum vast kunnen leggen. :?

@laura: verhoord worden? Nee, dat gelukkig niet. Wel heel gezellig met de ambtenaar in de ene stad gekletst, terwijl we in een andere stad trouwden... :-oo

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 08 jun 2010 18:21

elvira (gast) schreef:@Nina: Hier hetzelfde verhaal.... voor de Duitse documenten (dat ik met manlief mocht gaan trouwen) hadden we weer Nederlandse documenten nodig (bewijs van huwelijksbevoegdheid), waarvoor ik echter weer Duitse documenten nodig had.... waaaaah!
We hebben pas iets van 6 weken van tevoren de datum vast kunnen leggen. :?

@laura: verhoord worden? Nee, dat gelukkig niet. Wel heel gezellig met de ambtenaar in de ene stad gekletst, terwijl we in een andere stad trouwden... :-oo

Nou, dat is dan idd ook een gedoe. Ik hoop dat wij alles op tijd geregeld krijgen - de uitnodigingen zijn de deur als het goed is al uit dus we gaan nu niet meer de datum verzetten ;). Wij hoeven gelukkig ook niet op gesprek te komen. Mijn vriend had wel zo'n soort ervaring toen hij zijn social security number had aangevraagd: daar behandelen ze iedereen ook als een illegale immigrant, terwijl je binnen de EU gewoon het recht hebt om overal te werken.. :roll:

Volgende week ben ik in Nederland dus dan ga ik maar eens een middagje op het gemeentehuis zitten om alles op orde te krijgen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 jun 2010 21:54

zo! vandaag weer een aantal dingen geregeld.

- Eindelijk bericht gehad van de gemeente dat de aanvraag akkoord is dat m'n ma ons trouwt. (brief in januari op de post gedaan...)

- Bij de locatie alle zaken gefinetuned. Nog wat menu wijzigingen, gastenlijst definitief doorgegeven, etc.

- laatste enveloppen geschreven en alle kaarten + brief van de CM in de enveloppen gestopt. Tenminste... dat laatste deden de CM's zelf, wat een vertrouwen.... :-oo Nu ligt er een mooie stapel kaarten op de tafel naast me. ;-)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 jun 2010 22:54

Heerlijk is dat, als je van alles kan doorstrepen van wat je al hebt gedaan.
Bij ons deed de cm dat ook. Niet vanwege het vertrouwen, maar ik wilde zelf niet weten wat er op het briefje stond. Ste dat dan een briefje er uit valt en je ziet dan toch wat er op staat....

Gisteren hebben wij de officiele trouwreportage gezien. Nu gaan we uitzoeken welke foto wij het mooist vinden om in te lijsten en welke we gaan inplakken. Echt super veel zin in, om daar aan te gaan beginnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 09 jun 2010 18:41

Maken jullie zelf het trouwalbum Gerdien? Dat willen wij namelijk ook gaan doen, lijkt me echt een leuk klusje (en leuker dan wanneer de fotograaf het doet).

Terug naar “Archief”