Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor LauraC » 02 mei 2011 14:41

Galateia schreef:Nou, ik zal je even iets vertellen: dat vind ik dus ook. Ik vind alleen mijn eigen kind eigenlijk echt leuk, lief en geweldig. Ik ben geen groot kinderfan, nooit geweest ook. Maar weet je wat het punt is: mijn zoon is mijn eigen kind. Dat is namelijk het geval met adoptie: je adopteert een kind en daarmee wordt het een kind van jezelf. Mijn zoon is 100% mijn zoon.

En dat is iets wat je moet kunnen, wanneer je adopteert: je moet iemand zijn, die geen waarde hecht aan die biologische afstamming. En dat - heb ik inmiddels geleerd - is voor veel mensen heel moeilijk te begrijpen en heel moeilijk om zich in te verplaatsen. Maar dat is iets heel anders dan heel veel van kinderen in het algemeen houden.
Helemaal mee eens!
Maar het een sluit het ander niet uit natuurlijk want ik vind kinderen wel enorm leuk, ook als ze niet van mezelf zijn ;)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 31 mei 2011 11:37

Ik schop em even omhoog ivm met een vraag van RogierV in het pleegzorgtopic.

Is hier trouwens nog nieuws te melden?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 31 mei 2011 11:47

Nou wij willen ook graag adopteren ik heb wel een beetje advies nodig als dat mag.

We zijn van mening dat er al genoeg kinderen zijn die geen eerlijke kans krijgen.
Waarom nog meer kinderen op de wereld zetten dan.

Graag zouden wij ook adopteren in de wat oudere catagorie 8-16 dit zijn toch de kinderen die moeilijker aan een liefdevol thuis komen. De baby`s vinden bijna altijd wel een plek. Heeft iemand ervaring zelf of omgeving met de adoptie van oudere kinderen?
Niet dat ik niet gek ben op baby`s hoor maar we denken dat onze aandacht elders nuttiger is besteed.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2011 12:29

Ok, Rogier, even de volgende punten:

- Ga zo snel mogelijk trouwen. Als samenwonend stel kun je (bijna) niets.

- Volgens de Nederlandse wet mag je alleen kinderen adopteren tot 6 jaar oud. Dus tot aan de zesde verjaardag. Ouder dan 5 is alleen toegestaan, wanneer er een jonger broertje of zusje bij zou horen, dat dus onder die grens van 6 jaar is.

- Verdiep je in Special Needs, dat is de term die wordt gebruikt voor kinderen met een medisch probleem. Adoptie zal meer en meer (gelukkig maar!) alleen nog maar voor deze kinderen nodig zijn. Gezonde kinderen vinden gelukkig steeds meer een vaste plek in hun thuisland. Denk bij medische problemen aan zaken als sikkelcelanemie, ontbrekende ledematen, schisis, hartproblemen, organische afwijkingen, hiv, huidaandoeningen, zintuiglijke aandoeningen, ontwikkelingsachterstand, verleden van misbruik, etc. etc. Alles wat je maar kunt bedenken, dat een kind zou kunnen hebben. Voor deze groep kinderen is adoptie vaak de laatste kans op een 'normaal' leven, die kun je met geen grote berg geld in het thuisland veilig op laten groeien. Helaas.

- Ga sparen totdat je erbij neervalt. Een adoptie-procedure kost veel geld. Voor de duidelijkheid: je koopt de kinderen niet, dat wordt vaak gedacht. Maar een paar weken verblijven in het land van je kinderen, de hele reis, kost een vermogen. En dan heb ik het nog niet over de kosten voor visum, verblijfsvergunning, omzetten naar Nederlands recht, advocaat, etc. etc.

- Verdiep je in de procedure, bijvoorbeeld via www.adoptie.nl
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 31 mei 2011 12:35

duidelijk:

De nuancering(zoals altijd)

We bedoelden ook meer onbevoordeelde jongeren in eigen land die door het een of et ander, geen thuis vinden/houden.
We zijn niet geinterreseerd in kinderen kopen alleen maar een veilige haven bieden. Het zou mij niet veel uitmaken of ik daar liefde of dankbaarheid voor terugkrijg. Lekker belangrijk. Daar gaat het niet om.
We zijn getrouwd voor de wet. Maar dat was zoals wij het noemen `omdat het nou eenmaal voordelen oplevert` het verandere verder echter niets aan hoe we met elkaar omgingen etc. dus zij is nog steeds mijn vriendin:D En ik ben nog steeds haar Vriend/lelijke aap.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 mei 2011 12:51

quote="RogierV"duidelijk:
De nuancering(zoals altijd)

We bedoelden ook meer onbevoordeelde jongeren in eigen land die door het een of et ander, geen thuis vinden/houden.
We zijn niet geinterreseerd in kinderen kopen alleen maar een veilige haven bieden. Het zou mij niet veel uitmaken of ik daar liefde of dankbaarheid voor terugkrijg. Lekker belangrijk. Daar gaat het niet om.
We zijn getrouwd voor de wet. Maar dat was zoals wij het noemen `omdat het nou eenmaal voordelen oplevert` het verandere verder echter niets aan hoe we met elkaar omgingen etc. dus zij is nog steeds mijn vriendin:D En ik ben nog steeds haar Vriend/lelijke aap.

Je bedoelt toch pleegkinderen ?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 mei 2011 13:49

adopteren in eigen land komt volgens mij bijna niet voor, bijna altijd langdurige pleegzorg

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2011 14:00

Dan bedoel je dus inderdaad pleegzorg, niet adoptie. En o ja, voor de duidelijkheid: ik heb mijn kind niet gekocht, wel geadopteerd :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2011 18:53

Wij hebben DV de 24ste een kennismakingsgesprek met een sociaal werkster voor de vlg adoptie. Hopelijk is manlief dan in het land ;)! Anders gaat het feest niet door en moeten we weer een aantal weken wachten op een volgende datum. Nou ja, we hebben Michael al natuurlijk, dat scheelt een hoop. Moest wel lachen want toen ze belde vroeg ze of onze 3 zonen Michael, Samuel en Lukas er ook bij zouden zijn. Ik van :mrgreen: we hebben er maar 1 hoor, hij heeft alleen veel namen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2011 19:21

Wauw, wat fijn Laura. Het duurt waarschijnlijk nog even, maar de eerste stappen zijn weer gezet.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 jun 2011 20:12

Fijn, Laura! Hopelijk kan het gesprek doorgaan!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jun 2011 21:00

Fijn Laura, nu maar hopen dat je man wel aanwezig kan zijn.
Zo en stiekem al 3 zonen :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2011 21:25

Memmem schreef:Zo en stiekem al 3 zonen :mrgreen:

:mrgreen: Wij zitten duidelijk niet stil :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2011 07:29

@Laura, wat gaaf zeg. Ik hoop zo dat je man dan in het land is. Spannend ook.

haha 3 zonen. :lol:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 jun 2011 21:21

Ah Laura spannend. Hopelijk mag het doorgaan dan D.V. de 24e!!!

Rogier, ik vraag me nu ook ff af of je adoptie en pleegzorg niet door elkaar haalt? Dat doen trouwens veel mensen, dus dat zou op zich niet zo gek zijn.
Overigens wil ik bij pleegzorg wel een nuancering aanbrengen. Wij wilden ook uit ideologie pleegzorg gaan doen, maar wachten nu dus alweer 2 jaar doelloos op een pleegkindje. Nu scheelt het wel in welke regio je woont (wij wonen in een niet zo dikbevolkt gebied). En enerzijds is het plaatsen van grotere kinderen moeilijk, anderzijds zijn er ook plekken waar ze juist jonge kindjes tot 4 jaar moeilijk geplaatst krijgen omdat veel mensen werken en geen tijd/zin hebben in een kind wat nog niet naar school gaat. In onze regio overigens is er een zwaar overschot aan pleegouders voor kinderen van 0-6 jaar en hebben ze daar een stop op gezet (eveneens als een stop op weekend- en vakantie opvang).
Mocht je nog vragen hebben over pleegzorg, dan mag je ze me gerust stellen. Met adoptie kun je beter bij de andere dames hier terecht ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Terug naar “Archief”