Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Ruth2 » 13 sep 2013 12:43

Bambi schreef:BLINDENGELEIDENHOND MAG IKAZIA ZIEKENHUIS NIET IN

Een blinde man heeft een klacht ingediend tegen het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam, omdat hij niet naar binnen mocht met zijn blindengeleidehond.

Voorafgaand bekeek Arend Heilbron de website van het ziekenhuis om te zien of de hond mee mocht. Op de site stond van wel, maar toen hij aankwam bij het ziekenhuis moest zijn hond buiten blijven.

In een reactie laat het Ikazia Ziekenhuis weten dat het beleid is om geen honden in het ziekenhuis toe te laten, dit vanwege het risico op infecties die de hond met zich mee kan dragen of allergische reacties van andere patienten.

"Er is nog nooit aangetoond dat een blindengeleidehond een infectie heeft veroorzaakt", beweert Arend Heilbron. "En als je hoort dat het ook niet mag, omdat andere patienten allergisch kunnen zijn dan zak je helemaal door de grond. Dan kan ik mijn hond net zo goed weg doen. Dan kan ik nergens meer naartoe."
Arend Heilbron kon zijn hond bij de balie afgeven en naar zijn zieke vriend worden gebracht door een beveiliger, maar dat wilde hij niet. "Ik heb nog nooit mijn hond aan iemand anders gegeven. Zo'n hond heeft jaren lang training gehad en we zijn aan elkaar gewend. Volledig iemand vertrouwen die ik niet ken, kan gewoon niet", legt Arend Heilbron uit.

De woordvoerder van het Ikazia zegt het incident te betreuren. "Wij hebben een bericht geplaatst op de facebookpagina van de heer Heilbron. Wij gaan graag in gesprek met hem om ons beleid uit te leggen, maar dit doen we liever niet via de media."

Arend Heilbron heeft een klacht ingediend bij de KNGF, de organisatie die blindengeleidenhonden traint. De KNGF is inmiddels in gesprek met het Ikazia Ziekenhuis.
Arend Heilbron snapt dat het dier niet mee mag naar de intensive care of andere afdelingen, maar hij vindt dat hij niet helemaal de toegang geweigerd mag worden. "Als ze mijn hond weren, dan weren ze mij."

Bron RTV Rijnmond 11-9-2013

Alsof een hond meer bacteriën meebrengt dan een mens.

Schande!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 14 sep 2013 16:11

stillawake Nou Samanthi, als jij je nou echt niet prettig voelt bij een 13e maand mag je hem aan mij overmaken hoor...

Samen delen? dan word het 6 1/2 :D

maaarten

Berichtdoor maaarten » 18 sep 2013 16:56

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... e_1_769304

Je houdt toch niet voor mogelijk dat zoiets in een beschaafd land kan.......
Als dit serieus toegestaan wordt in Engeland valt het wel mee met de kwalificatie 'beschaafd'. Praktijken a la China.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 sep 2013 17:22

maaarten schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/abortus_wegens_geslacht_toegestaan_in_groot_brittannie_1_769304

Je houdt toch niet voor mogelijk dat zoiets in een beschaafd land kan.......
Als dit serieus toegestaan wordt in Engeland valt het wel mee met de kwalificatie 'beschaafd'. Praktijken a la China.

Nog even en ze kunnen controleren of het ongeboren kind blauwe ogen en blond haar heeft. En zo niet....

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 sep 2013 17:28

Vreselijk, m'n mond valt echt open bij het lezen hiervan. =;

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2013 17:48

Zelfs ik vind dit slecht verdedigbaar, buiten eigenlijk dat de reden waarom een vrouw een abortus wenst te ondergaan niet uitmaakt. Dit is eerder een probleem voor de positie van vrouwen in de maatschappij dan voor het abortusdebat, als ik eerlijk ben. Al is het uiteraard wel dieptriest als dit de reden is om een abortus te laten uitvoeren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 18 sep 2013 18:04

Geen woorden voor :cry: :cry: :cry:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2013 10:09

Faramir schreef:Nog even en ze kunnen controleren of het ongeboren kind blauwe ogen en blond haar heeft. En zo niet....

Een wat rare opmerking. Het zijn nog steeds de ouders die die beslissing neemt. Er is echt geen overheidsprogramma die allemaal snode plannen heeft.

Ik ben trouwens eerder bang dat het niet om arische gevalletjes zal gaan, maar eerder Aziatische en/of Afrikaanse.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 19 sep 2013 10:19

Ik denk dat de mogelijkheid voor abortus ingeval het geslacht ons niet aanstaat, christenen niet aanspreekt. In China, India en nog een paar landen is dit echter al schering en inslag.
Al ben ik op zich niet tegen abortus in bepaalde gevallen. Dit gaat m.i. te ver.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 19 sep 2013 10:23

Mortlach schreef:
Een wat rare opmerking. Het zijn nog steeds de ouders die die beslissing neemt. Er is echt geen overheidsprogramma die allemaal snode plannen heeft.

Ik ben trouwens eerder bang dat het niet om arische gevalletjes zal gaan, maar eerder Aziatische en/of Afrikaanse.

De overheid geeft wel toestemming voor die onzin.

Nou dat lijkt me stug. Je ziet dit toch vooral bij Westerlingen. Die Afrikanen krijgen een reut kinderen.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2013 10:42

coby schreef:De overheid geeft wel toestemming voor die onzin.

Nee, de overheid vervolgt alleen niet. Dat is niet hetzelfde.

Nou dat lijkt me stug. Je ziet dit toch vooral bij Westerlingen. Die Afrikanen krijgen een reut kinderen.

Laat ik zeggen dat er bepaalde culturen zijn waarbij het nogal belangrijk is dat met name het eerste kind een jongetje is, en de westerse cultuur valt daar niet onder.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 sep 2013 14:29

Code: Selecteer alles

Politie in België onderzoekt vechtpartij kleuters
De politie in het Belgische Tongeren is een onderzoek gestart naar een vechtpartij tussen twee kleuters, waarbij werd geslagen en gebeten. 

Foto:  AFP Het onderzoek komt er na een klacht van de ouders van het kindje dat gewond raakte. Volgens het paar heeft de school waar het opstootje plaatsvond niet goed gereageerd, aldus de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws donderdag.

De school haalde de vechtersbaasjes uit elkaar en daarmee was de kous af. De vader en moeder van het slachtoffertje eisten echter de naam van de dader. De school weigerde dit.

De directeur van de kleuterschool is verbijsterd over de gang van de ouders naar de politie. ''Het zijn kleuters! Die pakken mekaars koekjes wel eens af en soms volgt dan een duw of een beet. Dat mag niet en dat zeggen we hen dan ook. Maar vergeet toch niet dat het hier gaat om kinderen van 2,5 en 3 jaar. Dit neemt buitengewone proporties aan.''

Bron: nu.nl
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 sep 2013 22:17

Kleuters? Het zijn net mensen.
Lekker overdreven van die ouders.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2013 07:14

Een lesje voor de Iraanse luchtmacht: http://theaviationist.com/2013/09/19/f- ... jvnD8Yep8H
“He [the Raptor pilot] flew under their aircraft [the F-4s] to check out their weapons load without them knowing that he was there, and then pulled up on their left wing and then called them and said ‘you really ought to go home’”
N.B. het F-22 stealth vliegtuig wordt algemeen beschouwd als het meest geavanceerde gevechtsvliegtuig ter wereld. Een tegenstander ziet zo'n vliegtuig meestal niet eens aankomen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 20 sep 2013 09:03

Bambi schreef:Kleuters? Het zijn net mensen.
Lekker overdreven van die ouders.

Hihihihihi, die ouders zijn kleuters.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Terug naar “Archief”