Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 26 feb 2009 15:45

Oké, ik heb het niet duidelijk genoeg verteld, merk ik.
Deze collega kende ik sowieso voor ik kwam werken waar ik werk nog niet. We zijn op het werk meer close geworden. Ik vind het absoluut niet lastig om haar te begeleiden, omdat we allebei wat dat betreft privé en werk/school heel goed kunnen scheiden. Zij doet trouwens de SPH, deeltijd. En ik ben de enige op mijn werk die ook SPH heeft, dus is het ook 'logisch' dat ik haar begeleid.
Ik heb het bij de collega's die wat jaloers op mij overkomen ook aangegeven dat ik het niet leuk vind dat ze zo reageren. Bovendien (gaf ik in bovenstaand bericht ook al aan) deel ik deze taken nu ook met andere collega's of ik zeg dat zij dat mogen doen, gewoon omdat ik ervan baal, dat het mij blijkbaar niet gegund wordt. De betreffende collega's weten dus precies hoe ik erover denk, maar dat neemt niet weg, dat het nog wel lastig kan zijn als ik door bijvoorbeeld de locatiemanager een nieuwe taak/opdracht aangeboden krijg. Deze vervul ik dan vaak zonder andere collega's op de hoogte te stellen om jaloezie/reacties te voorkomen.
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 feb 2009 16:07

Oke ja dit is heel wat duidelijker idd. Dan ligt het anders als jij ook SPW heeft en zijn dit studeert dan is dat logisch dat jij haar begeleid.
Als je inderdaad werk en privé goed gescheiden kan houden is dat verder dan ook niet zo´n probleem. Jammer dat ondanks je het in de groep hebt gezegd je collega´s zo blijven reageren.
Misschien een idee om dit met je regiomanager te bespreken?
Dat je die extra taken wel graag wil doen, maar dat je het moeilijk vind om zulke reactie´s te krijgen van collega´s. Maar ik heb geen idee of dit een optie is.
Succes in ieder geval ermee.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 feb 2009 16:12

Dankje!

Ik heb het ook al besproken met de locatiemanager, dat ik zulke reacties krijg. We zijn er toen echter niet te lang op doorgegaan in verband met tijdgebrek. Binnenkort heb ik een functioneringsgesprek (heeft iedereen) en dan zal ik het nogmaals duidelijk zeggen. Er zijn soms echter dingen die moeten gebeuren die niet iedereen kan en die de LM dan aan mij vraagt. Klinkt heel arrogant, maar blijkbaar heeft hij wat zulke taken betreft het meeste vertrouwen in mij... 8)
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 feb 2009 16:21

Hej ja geef het dan in ieder geval nog een keer aan.
Het is toch alleen maar positief dat jij bepaalde taken mag doen, en dat ze daar vertrouwen
in hebben dat je die ook goed uitvoerd, dat is alleen maar leuk.
En tja dan zou ik het verder maar lekker laten rusten, dan zijn je collega´s gewoon
hartstikke jaloers.

Heb je nog een vervolg gesprek gehad trouwens voor het opzetten van dat kdv?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 feb 2009 16:35

Nee, ik heb er nog niks van gehoord... :( Ik heb zelf vorige week even gebeld, maar de vrouw die erover ging was er nog steeds niet, dus vandaar dat ze zich nog niet heeft gemeld. Heeft ze morgen nog niet gebeld, dan bel ik morgen of maandag zelf wel weer. Ben nu ziek en heb amper stem, dus niet handig bellen... 8)
Afbeelding

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 26 feb 2009 20:31

vandaag cfb (controle fysieke beheersing) training gehad alleen dan de verbale kant vandaag..behoorlijk heftig!
bijv een oefening waar je in rijen moest gaan staan je moest voor je blijven kijken,blijven staan en op geen enkele manier reageren er was een actrice die je dan echt helemaal verrot schold en je heen en weer schudde enzo...
verder natuurlijk ook veel geoefend met haar als boze patient en de nieuw aangeleerde methodieken
ben helemaal kapot!
PaSaP Hoogh!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 feb 2009 21:40

Pff, intensief is die training he, Linde.
Alle stagiaires en medewerkers bij mijn werk krijgt die training. De 5 daagse training. Tjonge, ik was helemaal kapot daarna.
En nu elk half jaar een herhaling van een paar uur. Maar wel heel nuttig! Ik voel me na de herhalingstraining altijd net even zekerder.

Wat vervelend, Daphne, dat het zo loopt. Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, omdat ik geen vriendinnen ben met mijn collega's. Bewust eigenlijk. Ik heb collega's die wel bij elkaar over de vloer komen, maar voor mij hoeft dat niet. Ik spreek nooit met ze af. Mijn werk is mijn werk, mijn prive is mijn prive, daar horen mijn collega's niet bij. Niet dat ik het erg zou vinden als anderen het wel doen hoor, het is mijn eigen keus om het niet te doen, en tja, dan kan ik niet altijd meepraten als ze met een stel weg zijn geweest, maar dat is mijn 'eigen schuld' dan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 feb 2009 22:06

CFB vind ik de leukste cursus die ik heb gehad met de vervolgcursus autisme.
Het leukste vond ik om zelf boze zorgvrager te mogen spelen. :P
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 feb 2009 18:24

krijg m gelukkig niet in 1 week maar elke week een dag...
wij spelen zelf niet helaas....al moet ik wel zeggen dat een actrice het wel écht maakt allemaal..
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 feb 2009 20:49

de eerste drie dagen kregen we achter elkaar. Je bent dan echt helemaal op. De sportschool is er werkelijk niets bij.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mar 2009 12:13

Hoe gaat het bij jullie met de zieken?

Zij ons zijn nu de bewoners zelf aan het ziek worden.
Gisteren had er 1 's nachts overgegeven en de nachtdienst was niet eens langs geweest. Gisterenavond toch even duidelijk gemaakt dat toch wel het minste is dat ze bij hem gaan kijken en schoon beddengoed kunnen geven.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2009 12:22

Ik moet zeggen wij hebben amper mensen met griep etc. gehad! Wel verkouden enz maar niet dat ze dagen op bed lagen. Wel een aantal collega's die het flink te pakken hadden.
Vanavond van 17.30 tot 21.00 werken echt een heerlijke dienst.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 mar 2009 13:34

Bij ons zijn bijna alle bewoners al ziek geweest... Nu is het personeel aan de beurt. Ikzelf ben eindelijk weer wat opgeknapt en hoop morgen weer te gaan werken, maar er schijnen nog 2 begeleiders ziek te zijn.
Afbeelding

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 01 mar 2009 18:45

Ben nu ook aan het werk.
Het is op moment erg rustig, 7 patienten met zijn 2en wel 9 vrije bedden dus het kan zo veranderen.
Kwerk het weekend extra ivm zieke collegae, voordeel nu ben ik andere keer weer lekker vrij :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mar 2009 23:13

Net ook weer terug van mijn dienst. Dit was werkdag nummer 7. Nog 2 te gaan en dan hebben we wel 1 hele dag vrij.
Wat nou zo irritant is, is dat alles digitaal moet tegenwoordig maar al die systemen halfbakken werken. Ik ben de hele avond bezig geweest om 1 mailtje te versturen, het rooster op te zoeken, 1 programma aan te passen en te printen en te rapporteren. ^6 keer de pc opnieuw opgestart om nog maar te zwijgen over al die minuten die ik moest wachten voor iets geopend was.

Terug naar “Archief”