Wil niet zeggen dat het meteen bij elke gergem is, maar ik moet er eerlijk gezegd gewoon niet aan denken iemand uit mijn gemeente in mn huis rond te hebben snuffelen. Maar dat geldt net zo voor de buren en eigenlijk zelfs voor de kraamhulp. Maar oké dat vind ik dan weer anders, je hebt ze nodig en ik heb me erbij neer gelegd
Mijn moeder doet ook vrijwilligerswerk voor de kerk "Draagt elkanders lasten" en die heeft het prima naar dr zin. Gewoon huishoudelijk werk in 'grote' gezinnen of waar pas een baby is geboren na de kraamweek. Strijken en klusjes waar je anders niet zo snel aantoe komt. Die hebben overigens wel een 'beroepsgeheim-forumulier' moeten ondertekenen, ze mag mij dus ook niet vertellen bij wie ze is en wat ze doet! Vind ik wel erg netjes! (ook gergem)
Wij hebben ook de vrijwillige terminale thuiszorg en de normale vrijwillige hulp, maar ik vind ons dan eerlijk gezegd nog niet 'extreem' genoeg om me daarbij aan te melden. Vind dat toch meer voor mensen die bedlegerig, ernsitg ziek zijn of terminaal.
maargoed, we wachten eerst wel het intake gesprek af, misschien valt er nog wel iets te regelen omdat al die andere dames (ook zo) geschrokken zijn en overgestapt op particuliere hulp of het kraamhotel.