vlila voor de armen en stof voor ieder reptiel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 22 okt 2007 07:35

Er was eens een zielig mens, sprekende de woorden:
"Wat is een mens? Wat is een woord?
Niets dan een herfstblad,
niets dan een lapjeskat
in een gebreide mand
Wat de man wist, is wat hij is,
niets is er méér aan de hand.

Wat is een ziel, wat is een sprake?
niets dan een dwarrelen, niets dan een vasthouden
een oprakelen van spaken, ratelend in de daken
Wat men weet, is dat het koud is,
niets is er méér aan de hand.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 23 okt 2007 15:57

Hier is: de man met de lange achternaam.

Jan van Valingen-in-hermelijnvet-gestoofde-kippepootjes-zonder-zout-gegarneerd-met-selderij-en-tomaatjes-doet-u-mij-maar-eentje-daarvan-maar-dan-wel-met-zout-en-zonder-selderij-want-ik-ben-allergisch-voor-selderij-puntkomma-als-ik-het-eet-krijg-ik-hoestbuien-komma-en-daar-zit-ik-niet-op-te-wachten-en-u-evenmin.

Welnu. Deze man ging trouwen. Zijn vrouw heette Miep Klip. Nu was haar naam dus Miep van Valingen-in-hermelijnvet-gestoofde-kippepootjes-zonder-zout-gegarneerd-met-selderij-en-tomaatjes-doet-u-mij-maar-eentje-daarvan-maar-dan-wel-met-zout-en-zonder-selderij-want-ik-ben-allergisch-voor-selderij-puntkomma-als-ik-het-eet-krijg-ik-hoestbuien-komma-en-daar-zit-ik-niet-op-te-wachten-en-u-evenmin - Klip.

De ambtenaar van de burgerlijke stand nam de moeite niet de achternaam van Jan volledig uit te spreken. Hij zei slechts 'Jan van Valingen-in-hermelijnvet'. U begrijpt, hij had moeten zeggen: Jan van Valingen-in-hermelijnvet-gestoofde-kippepootjes-zonder-zout-gegarneerd-met-selderij-en-tomaatjes-doet-u-mij-maar-eentje-daarvan-maar-dan-wel-met-zout-en-zonder-selderij-want-ik-ben-allergisch-voor-selderij-puntkomma-als-ik-het-eet-krijg-ik-hoestbuien-komma-en-daar-zit-ik-niet-op-te-wachten-en-u-evenmin.

Na een handgemeen was het de booswicht duidelijk dat hij het niet kon laten bij 'Jan van Valingen-in-hermelijnvet' en dus bood hij zijn excuses aan. Maar hij zei: Mijn oprechte excuses, meneer Van Valingen-in-hermelijnvet-gestoofde-kippepootjes-met-zout-gegarneerd-met-selderij-en-tomaatjes-doet-u-mij-maar-eentje-daarvan-maar-dan-wel-zonder-zout-en-met-selderij-want-ik-ben-allergisch-voor-zout-puntkomma-als-ik-het-eet-krijg-ik-hoestbuien-komma-en-daar-zit-ik-niet-op-te-wachten-en-u-evenmin.

En dat was een fout die de booswicht met zijn leven betalen moest.

En Jan van Valingen-in-hermelijnvet-gestoofde-kippepootjes-zonder-zout-gegarneerd-met-selderij-en-tomaatjes-doet-u-mij-maar-eentje-daarvan-maar-dan-wel-met-zout-en-zonder-selderij-want-ik-ben-allergisch-voor-selderij-puntkomma-als-ik-het-eet-krijg-ik-hoestbuien-komma-en-daar-zit-ik-niet-op-te-wachten-en-u-evenmin heeft daardoor pas een week later kunnen trouwen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 okt 2007 20:04

En zó, lieve mensen, gebeurde het dat Johann Gambolputty op 58-jarige leeftijd verhuisde naar Knödelbingen am Fringerknürnsch.

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 23 okt 2007 22:40

Wauw! Een echt moeilijke keuze....
Dit was niet zomaar even een beslissinkje zoals je die zoveel tegen komt. Nu ging het echt ergens. Wel of niet, wel of niet.
De Mozarella zou zeker overheersen bij de Babi Panggang.. Maar zo'n combinatie is toch ongehoord en des te meer reden om er voor te gaan.

Uiteindelijk ging hij toch maar voor de sushi met pepperoni.
Afbeelding

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 26 okt 2007 13:27

Doch toen hij de eerste hap nam, zag hij plotsklaps grauw en grijs in het gelaat..
hij slikte moeilijk.
"ehm", zo sprak hij, "heren, waarmee kan ik jullie van dienst zijn?"

"Voedselinspectie!" brulde de een. "Speekselcontrole!", burlde de ander.
En nadat het DNA door de mangel gehaald is geworden, bleek toch dat de keuze de juiste zou zijn geweest.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 okt 2007 13:31

Hoor eens?
De golven maken geluid!
Over het zand...

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 26 okt 2007 15:06

De obstipatie werd hem allengskens te veel.
Peerke opende het venster, en poepte op Bruun en zijn kameraden.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 27 okt 2007 11:14

Poep de Bruyn, Kapitein van “De Ware Eendracht”. In 1648 versloeg hij, met groot plezier, de 6 zeerovers van Kastel-Kabbelkonje.
In alle 7 provinciën was hij daarna bekend. 8 dagen lagen hadden de kannonen gebulderd voor de kust van Babonje.
De zee kleurde rood. Alleen op de zondag hadden de kannonen halt gehouden. Op de achtste dag van de slag bleek kapitein Poep de Bruyn,
en zijn manschappen, de overwinnaar te zijn. Het had de kapitein naast 8
schepen en 127 man ook zijn postzegelverzameling gekost. Een verlies dat hij nooit te boven kwam.
Afbeelding

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 27 okt 2007 15:16

En nog steeds rolde zij maar door en door en door....
Tot er niks meer over was, want telkens sleet zij een stukje verder af.
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 30 okt 2007 00:36

En hij wist ook wel dat zij het zou lezen. Hij wist ook dat ze dat waarschijnlijk ook wel wist. Zij wist dat hij wist dat zij het zou lezen.

En dus plaatste hij een bericht.
Afbeelding

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 30 okt 2007 11:33

Waarom gooide hij het plastic zakje de lucht in? Ja, de zin van het leven was concreet geworden, en manifesteerde zich in het vliegende zakje. Het zakje zweefde door de lucht en landde op het water. Het werd meegevoerd met de stroom en knipoogde nog. Daar ging ze, de zin van het leven. Ik zwaaide haar vaarwel en ging terug naar huis. Eerst maar eens een glas vers geperste sinaasappelsap. Het gebeurt tenslotte ook niet elke dag, dat de zin van het leven weggevoerd en uitgezwaaid wordt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 okt 2007 11:43

Wormpjes kropen rond en ze werd erdoor geráákt. Dat gekrioel, het gaf weer wat ze diep van binnen voelde. Een warrig gevoel.

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 31 okt 2007 11:57

En bomen ruisten en bladeren vielen omhoog. Wormpjes voelden het reptielenstof over hun armen glijden. Het was een kalme dag; geen storm, geen torenhoge vlammen. De weg gleed heen richting het niets.
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 31 okt 2007 12:24

De voormalig beeldschone in Paramaribo geboren homofobe, zette haar kruistocht onverdroten voort.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 31 okt 2007 14:15

De imperfectie bleek.
Het was zoals een enkele dode pixel in een hagelnieuw lcd-scherm. Zó zonde.

De fijne muziek speelde rustig door.
Afbeelding

Terug naar “Archief”