Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 jan 2005 21:31

Loezje schreef:Absoluut bedoelt ws dat het al-dan-niet antwoorden ook een beetje afhangt van de toon waarop de brieven zijn geschreven.

Ik meen toch niet dat ik jou of absoluut een afschrift van die brief gegeven hebt. Daarom vind ik een dergelijk oordeel over een brief die je niet eens gelezen hebt, zeer aanmatigend. De brief was met liefde geschreven omdat ik toen nog erg vast zat aan dat kerkverband. De opmerking van Absoluut en jouw reactie daarop, is dus zeer misplaatst.
Maar goed, ik snap ook best dat de geachte heer Mallan niet wil reageren hoor.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 jan 2005 21:33

caprice schreef:Ach jas. Oordeelt toch niet...
Dit valt me van je tegen. :(

Ik oordeel niet. Dat doen ze zelf d.m.v. wat ze schrijven. Ds. Roos heeft veel Christuskennis en dat proef je uit wat hij schrijft. Ik ben eerlijk in wat ik over mensen schrijf. Ik geef dan ook met genoegen toe dat ik ds. Roos erg waardeer, hoewel ik het kerkverband waarvan hij deel uitmaakt, verafschuw.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 jan 2005 21:38

Happy One schreef:
Vind jij het liefdevol om te oordelen over iemand's staat voor de eeuwigheid? Oordeelt niet, opdat gíj niet geoordeeld worde. Aan de vruchten zult gij ze kennen, staat er, en niet: 'Aan het al dan niet aanwezig zijn van vruchten zult gij uw oordeel vellen.'

Wij kunnen toch niet in de binnenkamer van iemand meekijken en luisteren?

Mee eens, maar ik had het niet opgevat als een oordeel over de eeuwige staat van die andere dominee's. Misschien moet Jas zelf het uitsluitsel geven wat hij bedoelde :wink: .

Ik oordeel over niemands staat voor de eeuwigheid. Iedereen moet voor zichzelf verzekerd zijn van zijn staat, niet ik voor de ander, maar ik voor mij en de ander voor zich. Wat de vruchten betreft bij sommige dominees, als ik daarop af moest gaan, zag het er idd droevig uit, maar ik laat dat bij God liggen. Dat zeggen ze zelf ook zo graag. "we laten het maar liggen". :D

caprice

Berichtdoor caprice » 08 jan 2005 21:49

Optimatus schreef:
caprice schreef:
Happy One schreef:Dat betekent niet dat de waarheid niet gezegd mag worden. Je kunt ook uit liefde oordelen :wink: .

Waarschuw die persoon onder vier ogen, en oordeel niet achter de rug om in het openbaar (of zouden Mallan, Treur, Van Voorden en Schultink ook actief zijn op Refoweb? :wink: ).

Vind jij het liefdevol om te oordelen over iemand's staat voor de eeuwigheid? Oordeelt niet, opdat gíj niet geoordeeld worde. Aan de vruchten zult gij ze kennen, staat er, en niet: 'Aan het al dan niet aanwezig zijn van vruchten zult gij uw oordeel vellen.'

Wij kunnen toch niet in de binnenkamer van iemand meekijken en luisteren?

Mag ik dan ongestoord Lord of the Rings en Harry Potter kijken zonder dat ik door jou met Smytegeld belaagd word?

edit: verdraaid, ik moet nodig eens op mijn eigen spelling gaan letten.

Inderdaad. Je schrijft namelijk 'Smytegelt'. met een 't' aan het eind dus.

En men heeft elkander wel te vermanen als een ander zich bezig houdt met kwade zaken die zijn of haar ziel kunnen schaden.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 08 jan 2005 22:06

Mag ik dan ongestoord Lord of the Rings en Harry Potter kijken zonder dat ik door jou met Smytegeld belaagd word?

Beste Optimatus, hoe kun jij genieten van dingen (zeker Harry Potter) die kinderen al vroeg belangstellend maken voor het spirituele uit het rijk van de duisternis?
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Raptor

Berichtdoor Raptor » 10 jan 2005 09:19

Happy One schreef:

Beste Optimatus, hoe kun jij genieten van dingen (zeker Harry Potter) die kinderen al vroeg belangstellend maken voor het spirituele uit het rijk van de duisternis?

Mijns inziens zegt dit meer over de verantwoordelijken gesteld over die kinderen dan over de films zelf...
En Optimatus, als iemand God kan dienen met het lezen van bepaalde lectuur, het bekijken van bepaalde films of het beluisteren van bepaalde muziek etc., en hij/zij kan het voor zichzelf tegenover God verantwoorden, dan is het in die zin (voor diegene) toegestaan in mijn ogen.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 10 jan 2005 09:33

Optimatus schreef:Mag ik dan ongestoord Lord of the Rings en Harry Potter kijken zonder dat ik door jou met Smytegeld belaagd word?

Optimatus,
Jij hoeft voor ons geen verantwoording af te leggen hoor, dat moet je wel tegenover God doen. Als jij denkt dat deze films Hem niet grieven, vooral kijken dan.
Ik kijk ze niet.

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 10 jan 2005 10:20

frekje, jas en loeszje,

Als je ervan uit mag gaan dat het reageren op het forum identiek is aan de manier van schrijven van de brief kan ik me heel goed indenken dat er geen antwoord komt op de brief.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 jan 2005 11:33

Absoluut schreef:frekje, jas en loeszje,

Als je ervan uit mag gaan dat het reageren op het forum identiek is aan de manier van schrijven van de brief kan ik me heel goed indenken dat er geen antwoord komt op de brief.

Absoluut een verkeerde veronderstelling!

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 10 jan 2005 11:57

Ow, jij heet Jas? :roll:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 jan 2005 12:09

Nee,

maar veronderstellen dat iemand op het forum net zo is als wanneer hij een brief schrijft is een verkeerde veronderstelling, absoluut!

En dat wilde ik maar even zeggen

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jan 2005 13:17

Happy One schreef:

Laat me raden: jij hebt de boeken noch de films onder ogen gehad.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 13:19

Optimatus schreef:
Happy One schreef:

Laat me raden: jij hebt de boeken noch de films onder ogen gehad.

OFFTOPIC

Het gaat altijd maar weer over die vervloekte films. :frown:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 jan 2005 13:23

Wil je je aub niet zo aanstellen over films?

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 13:26

Sabra schreef:Wil je je aub niet zo aanstellen over films?

Je mag er best over discussieren, maar doe het dan wel in een topic die daarvoor bestemd is.

Terug naar “Archief”