Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 30 aug 2013 07:29

Het is idd echt waar je je op instelt ja.
Mijn zus woont ook 3 hoog, zonder lift, wel met 3 slaapkamers, maar met een mini balkonnetje. Nu hebben ze een kleintje, en ik zou het niet kunnen, elke dag die vreselijk lange trap op en af met zo'n baby, kinderwagen die je eerst naar beneden moet takelen. Maar zij zijn stadsmensen en weten niet beter, iedereen in hun omgeving doet het zo.
Terwijl wij in een heerlijk huis woonden toen Jurian geboren werd, maar met alleen een balkon van 2 x 4. Na 3 maanden hebben we ons huis al te koop gezet omdat ik echt niet in zag hoe ik hem daar had moeten laten spelen. En dat terwijl we op 1 minuut loopafstand van de Rijn en de uiterwaarden zaten.
En toch ben ik elke dag blij met onze tuin, als ik dan 's morgens vroeg mijn wasje buiten hang, en de kids spelen om 8 uur al buiten, heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 aug 2013 07:35

haha.. zelfs hier worden die vragen gesteld. Stel dat jullie nog een kindje er bij krijgen? Gaan jullie dan uitbouwen? :lol: 3 slaapkamers en een vrij grote bergzolder. Best een grote tuin (we hebben een hoekhuis).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 aug 2013 12:51

LeChat schreef:Ach, Jannoek, wij hebben een (bescheiden) eensgezinswoning met een tuintje van ong. 3 bij 5 m. en dan zeggen sommige mensen al 'Maar als je hier met kinderen zou wonen, waar moeten die dan spelen?' 8) 't Is maar net wat voor eisen je stelt hè...

Ha, helemaal waar! Mensen hier zeggen ook dat ze niet weten waar ik 3 kids laat ;-)
Voor M, die naar het kleine kamertje moest verhuizen toen de meiden kwamen, hebben we een Thuka systeem hoogslaper gekocht. Dat past precies, hij staat echt klem tussen de muren, maar hij kan nu wel lekker onder het bed spelen, anders had hij misshien maar 60 cm in de breedte gehad om zijn speelgoed neer te zetten. Nu heeft hij in principe de hele kamer, op 4 palen na.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 aug 2013 20:08

hier is het ook proppen hoor, maar het went en ik weet niet beter, we werken hier ook met hoogslapers en stapelbedden, het is niet anders

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 aug 2013 21:13

hebben jullie kinderen ook gehad dat ze bijna niks aten. Onze zoon van 1.5 jaar die eet 2x per dag brood. Tenminste dat zou hij moeten doen, maar meer dan de helft spuugt hij weer uit of gooit hij op de grond. Ook avond eten is drama, waardoor hij naar wij denken 's nachts huilend wakker wordt, omdat hij honger heeft (we geven overigens geen eten 's nachts).

Wie herkent dit? En wat deden jullie er aan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 aug 2013 21:40

johannes1 schreef:hebben jullie kinderen ook gehad dat ze bijna niks aten. Onze zoon van 1.5 jaar die eet 2x per dag brood. Tenminste dat zou hij moeten doen, maar meer dan de helft spuugt hij weer uit of gooit hij op de grond. Ook avond eten is drama, waardoor hij naar wij denken 's nachts huilend wakker wordt, omdat hij honger heeft (we geven overigens geen eten 's nachts).

Mijn dochter van bijna 18 maanden doet precies hetzelfde. Ik geef haar ook geen eten 's nachts. Naar mijn idee is het een machts-spelletje, omdat zij heel graag bepaald wat er gebeurt en als het haar niet aanstaat....
Omdat ik nog 2 andere kids heb, heb ik besloten niet al teveel aan haar toe te geven, want dat schept dan toch een precedent naar de andere kinderen toe. Dus...ik bepaal wat ze eet, zij bepaalt hoeveel en als ze echt honger heeft, dan gaat ze wel eten ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 aug 2013 22:18

johannes1 schreef:hebben jullie kinderen ook gehad dat ze bijna niks aten. Onze zoon van 1.5 jaar die eet 2x per dag brood. Tenminste dat zou hij moeten doen, maar meer dan de helft spuugt hij weer uit of gooit hij op de grond. Ook avond eten is drama, waardoor hij naar wij denken 's nachts huilend wakker wordt, omdat hij honger heeft (we geven overigens geen eten 's nachts).

Een en al herkenning. Hij eet nog steeds slecht en weegt amper 12 kilo met zijn drie jaar. Hij is 90 cm. Mini en mager.... Hij krijgt s nachts alleen water, overdag bieden we alles aan brood, warm en weer brood, tussendoor fruit, gelukkig mag hij dath eel graag eten, dus dat maakt het probleem wat kleiner.

Ik zou idd vermijden om er een spel van te maken, drama en eten is niet een goede combinatie. Een fles lekkere zoete pap voro het naar bed gaan een idee? Van die bambixtoestanden? Wij gaven M toen de tijd nog wel eens om een uur of tien een papfles, maar jah.... toen was hij nog meer mini en klein dus had hij het ook echt nodig om te groeien of om uberhoud een beetje normaal te kunnen functioneren de volgende dag

Je kids zijn nog wel eens bezig ofniet? of is het deze ook die koemelkallergie heeft?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 aug 2013 22:50

ik zou kijken of hij nog een fles pap wil voor hij naar bed gaat.
of alternatiefen aanbieden ipv brood, mijn oudste(14 jaar) lust nog steeds slecht brood, wat at ze wel, pap, soep met brood, ontbijtdrank, smoothies, andere ontbijtgranen.
anders meerdere keren kleine hoeveelheden aanbieden

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 aug 2013 06:40

Dank voor alle tips.

@Johannes vervelend probleem! Wij hebben hier geen eetprobleem, f lust alles, maar best vaak dat hij 's avonds niet wil eten. Ik ga dat niet dwingen ook, als hij honger heeft eet hij wel is mijn idee, en ik heb geen zin in gezeur aan tafel. Dat is denk ik wel anders als je het idee hebt dat je zoon er s nachts wakker van wordt, dan is misschien de papflestip van anderen wel een goed idee.
Succes ermee iig!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 31 aug 2013 07:49

@ johannes; lastig hoor! Kan me voorstellen dat jullie er geen gewoonte van willen maken om 's nachts eten te gaan geven... Hier hadden wij een hele goede eter maar nu is hij 1,5 jaar en eet hij zeer weinig. Ik mag blij zijn als hij 1 boterham op een dag binnen krijgt. Ik heb de strijd opgegeven (want dat werd het) 's Morgens een papfles en na het avondeten krijgt hij niks meer. Hopelijk gaat het snel weer over!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 aug 2013 12:30

Wij doen het net zoals LauraC. Hier ook een mannetje dat zijn warme eten weigert ( 21 mnd). Op dit moment laat ik het zo, maar rond de 3 jaar gaan wij de strijd aan. Dan is het begrip er en moet hij een aantal happen proberen. Met eten gooien of weer uitspugen wordt wel afgestraft met een zit op de trap. De anderen mogen dit nl ook niet.
Papflessen geven op die leeftijd doen wij sowieso niet meer. Dan zijn ze mijns inziens oud genoeg om van een bord te eten of uit een beker te drinken.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 aug 2013 16:12

paprikameisje2 schreef:Je kids zijn nog wel eens bezig ofniet? of is het deze ook die koemelkallergie heeft?

En dan moet je nagaan dat ik er pas 1 heb :wink:

Ik ga het in ieder geval proberen een papfles of zoiets dergelijks.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 aug 2013 16:13

gempa schreef:ik zou kijken of hij nog een fles pap wil voor hij naar bed gaat.
of alternatiefen aanbieden ipv brood, mijn oudste(14 jaar) lust nog steeds slecht brood, wat at ze wel, pap, soep met brood, ontbijtdrank, smoothies, andere ontbijtgranen.
anders meerdere keren kleine hoeveelheden aanbieden

Nou hij is eigenlijk normaal altijd gek van brood. Alleen de laatste 2 weken is het begonnen dat hij het weer uitspuugt of weggooit. Ik denk eigenlijk dat het een soort spelletje is zoals LauraC al zei.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 aug 2013 16:14

juffiejuf schreef:@ johannes; lastig hoor! Kan me voorstellen dat jullie er geen gewoonte van willen maken om 's nachts eten te gaan geven... Hier hadden wij een hele goede eter maar nu is hij 1,5 jaar en eet hij zeer weinig. Ik mag blij zijn als hij 1 boterham op een dag binnen krijgt. Ik heb de strijd opgegeven (want dat werd het) 's Morgens een papfles en na het avondeten krijgt hij niks meer. Hopelijk gaat het snel weer over!

Ja hier hetzelfde. Hij at soms na zijn eigen bordje nog van ons bordje mee, maar nu sinds 2 weken is dit begonnen. Al is vandaag wel alles tot nu toe goed gegaan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 aug 2013 17:03

En dan moet je nagaan dat ik er pas 1 heb :wink:

Ik ga het in ieder geval proberen een papfles of zoiets dergelijks.

Oke..... mn geheugen dacht dat je er nog eem had.... sorry..........

Terug naar “Archief”