Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Lidia » 08 okt 2011 09:58

Tja, dat is zo verschillend per persoon. Ik viel af in het begin van de zwangerschap, kwam totaal maar 8 kg. aan en viel er 14 af, dus uiteindelijk was ik door de hele zwangerschap nog 6 kg. onder mijn oude gewicht. Helaas zaten die er binnen de kortste keren wel weer aan, want van bv viel ik dus echt niet af.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2011 17:59

Even een vraagje: wanneer gingen jullie weer zondags naar de kerk? Ik mis het nu wel (heel) de zondagdiensten. Gewoon even lekker naar de dienst, zingen enzo. Ik voel me zelf goed genoeg om naar de kerk te gaan maar zit met het voeden. Hoe deden jullie dat?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 okt 2011 18:16

Toen ze 1,5 weken was. En nog voor dat de dienst begon kreeg ik een smsje van mijn man: kom maar naar huis, ze heeft nu al honger :mrgreen:
Dus ben ik voor de dienst begonnen was alweer naar huis gegaan. De week erna gewoon weer geprobeerd, toen hield ze het wel een uurtje zonder mama vol :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 08 okt 2011 18:35

'n Beetje proberen te plannen dat je nog voedt net voordat je weggaat. En ik kolfde meestal wat zodat manlief eventueel wat kon geven voor de rauwste honger.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 okt 2011 18:53

Ik ben voor het eerst naar de kerk gegaan toen J. een week of 4 was. Heb toen gezorgd dat ik wat afgekolfde voeding had. Dit kreeg hij toen in een flesje, ging prima. En toen ik thuis was kolfde ik gewoon na. en verder gewoon de volgende voeding weer live.
Vanaf 4 weken hebben wij geoefend met flesje af en toe, zodat hij ook uit het flesje goed kon drinken als ik er niet was.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 okt 2011 21:21

Ik ging na 5 weken weer naar de kerk. Sinds een paar weken gaan we weer samen en nemen we zoonlief mee naar de crèche.

Wat bezoek betreft: Wij hadden op het kaartje staan dat we bezoek graag in de kraamtijd wilden of op ons kraamfeest.
Ik vond dat echt top. Niet weeeeekenlang steeds 's avonds visite.
Maar ik was ook wel super trots en blij dat er in het begin mensen kwamen :).

Misschien dat ik het als we thuis waren geweest wel te druk had gevonden, maar in 't ziekenhuis was het prima.
Sowieso is het denk ik wel anders als je in het ziekenhuis ligt, daar kwamen eigenlijk alleen een paar heel goede vrienden en onze ouders + broertje en zusjes. Ook mijn opa en oma zijn geweest, zodat ze bij ons thuis niet trap hoefden te lopen, omdat mijn oma slecht ter been is. Mensen komen toch niet zo snel is mijn idee als je in het ziekenhuis ligt.
Wij hebben echt wekenlang familie en vrienden gehad die voor ons kookten. Heerlijk was dat!
Als vrienden van ons een kindje krijgen ga ik echt aanbieden om te koken. Wij hadden daar zelf echt geen puf voor, terwijl gezond eten zeker in zo'n tijd wel heel belangrijk is ;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 okt 2011 05:35

Hier met drie weken weer naar de kerk.
We hadden Femke gewoon meegenomen, en ik voedde haar gewoon in de kerk.
Doe ik nu nog trouwens. Gewoon een hydrofiele doek er over.
Kinderwagen staat naast me.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 10 okt 2011 07:12

Ik ging precies 2 weken later weer naar de kerk. Zo'n kind kan toch wel even zonder drinken? Bij ons duurt de dienst 1.5 uur, dus alles bij elkaar ben je ongeveer 2 uur weg. Nou, dat moet kunnen, toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 okt 2011 07:58

Dan moet het ook maar net uitkomen met je voedingstijden. Ik voedde meestal rond 10.00, en de kerk begint om 11.15 uur. Dan zit je toch krap in de tijd als je om de 3 uur voed. Later voeden had ook geen zin, want dan heb je een krijsend kind en eerder voeden lukt ook niet. Ik ging meestal na een week of 3/4 weer voor het eerst naar de kerk. Eerder was ik er zelf ook niet aan toe.

Nog 1 week werken. Ik heb ( na weer een zondag vol weeën) maar de beslissing genomen om volgende week een weekje vakantie op te nemen en daarna mijn verlof in te laten gaan. De verloskundige had vrijdag ook al gezegd dat dat toch een teken was dat ik te druk was. Nu nog als een gek aan het werk om alles af te krijgen. Zal je net zien, ga ik eerder met verlof, wordt alles rustig en loop ik 2 weken over tijd :lol:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 10 okt 2011 09:12

Ik ging met 1,5 wk weer naar de kerk, miste het ook wel erg. Van te voren voeden en toen ik thuis kwam weer voeden. Had wel een flesje achter de hand. Ging prima. Met 2 mnd gingen we weer samen, Nieke naar de creche.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 okt 2011 09:33

Hier ook de meeste keren weer na 1,5 wk. Bij de jongens voedde ik kort van tevoren en direct uit de kerk weer, maar de meiden konden het wat langer doen zonder mama. Kolven en in de fles geven lukte hier eigenlijk alleen bij de tweeling, maar gelukkig was manlief er altijd heel goed in om baby's zoet te houden en vond hij dat ook nooit een probleem :wink: ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 okt 2011 10:31

Ik ben denk ik na 1,5 week weer naar de kerk ging stapte op mijn fiets en dacht echt o ja heb ook nog hechtingen :o :D Maar gelukkig nergens last van gehad.
Voeden deed ik net voor ik weg ging en dan hield Nina het wel 2 uurtjes uit en anders hadden we altijd gekolfde melk in de koelkast staan.

Hier kunnen wij niet samen naar de kerk meer want er is geen crèche ( en die gaat niet komen ook een veel te grote gemeente) Wel erg jammer maar niks aan te doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2011 10:36

Ik hoop a.s. zondag te gaan. Wij hebben de luxe dat je kunt kiezen. Om 9:15 of om 11:30. Ik zou in de kerk best kunnen voeden maar ik zie dat nog niet echt zitten. Iedereen die dan met z'n neus boven op zitten te kijken. We hebben wel een creche. Samen naar de kerk gaan doen we pas als de bv echt lekker loopt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 okt 2011 11:33

over de kilo's: sinds de bevalling 11,5 kg afgevallen. ben nu lichter dan dat ik na mijn 1e dochter ooit ben geweest! zelfs m'n eigen rokken zakken van m'n heupen/billen.. denk ook dat het komt doordat ik in het begin van de zwangerschap 5kg was afgevallen. maar vind het niet erg, hoop dat het zo blijft! al ben ik bang van niet want merk nu al wel weer dat ik (door de bv?) de hele dag wel kan eten..

over de kerk: ben vorige week zondag voor het eerst weer geweest. R was toen 2wk en 2dg. als het aan mij lag had ik het die week ervoor al geprobeerd maar dat mocht niet van m'n man en m'n schoonmoeder :mrgreen: . Vind het ook altijd lastig met de voedingstijden, omdat ze nog niet echt regelmaat heeft dat ze op vaste tijden komt. dus probeer het ook een beetje zo om haar voor dat ik ga iets te geven (en als ze dan niet wil kolven anders stroomt het over in de kerk) en dan als ik terugkom, en een flesje voor achter de hand. gelukkig wel een creche, dus wanneer er meer regelmaat in de voedingen zit dan mag ze daar heen samen met haar zus.

@ ajl: je neemt vakantie omdat je te druk bent en dan ga je thuis als een gek aan het werk [-X :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2011 12:04

Maar Liefie, met een grote gemeente is het toch juist heel handig om een creche op te starten?
Wij hebben een kleine gemeente, en er komen maximaal 5 kinderen op de creche, waarvan 2 dus van mij. En dan zijn er nog 3 van 3 jaar, en als die 4 zijn gaan ze waarschijnlijk af en toe mee naar de kerk. Dan blijven dus die van mij over, als er ondertussen geen eentje bijkomt. Ik denk dat als dat zo gaat zijn dat ik ze niet meer breng. Het voelt een beetje vreemd om dan anderen op mijn kinderen te laten passen. En sowieso moet ik nu als moeder vaak oppassen, eens in de 6 weken ofzo, en dat vind ik eigenlijk teveel. Ik vind het niet echt leuk eigenlijk. Dan blijven we liever om beurten thuis. Maar hopelijk komen er opeens heeeel veel baby's bij, dat zou wel leuk zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”