Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Merisja » 24 sep 2011 09:28

paprikameisje2 schreef:overigens, begrijp ik de opmerking ook wel hoor! Zelf ben ik ook met de neus op de feiten gedrukt rondom marijn... Iemand zei tegen mij, wees blij dat je een zoon hebt die gezond is. Toen vertelde zelf van het verdrietr van haar zoontje wat ze nu voor altid moet missen, die overleden is door een stofwisselingsziekte.

Op dit moment roep ik vaak in de rondte, tel uw zegeningen!! Niet dat er dan geen ruimte mag zijn voor verdriet, maar... ehm.. vind het moeilijk onder woorden te brengen wat ik bedoel :oops:

Helemaal mee eens. Toen onze jongste geboren werd was ik na de bevalling best depressief. Net in die tijd verloren kennissen hun bijna tweejarige zoontje. Dat heeft bij mij toen echt als het ware de ogen geopend. Ik had twee prachtige kindjes, terwijl zijn hun enig kind net verloren hadden! Ik kan me dan best wel indenken dat iemand zegt 'Je hebt in ieder geval nog een kindje'. 't Is al zo'n rijke zegen in vergelijking met mensen die gewoon echt helemaal geen kinderen kunnen krijgen! Daarmee wordt het verdriet absoluut niet weggenomen, maar misschien helpt het soms wel om wat te relativeren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2011 09:48

Oh, wat wordt ze groot, Frederiek draaide net voor het eerst van haar buik op haar rug. Gelukkig had ik de camera al in de aanslag, dus het staat nog op de film ook :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 26 sep 2011 10:07

Leuke foto's weer zeg!

Hier ook links en rechts regelmatig opmerkingen over de komst van een tweede. Vind het nog steeds echt raar als mensen dat vragen, het is gewoon een privékwestie. Je weet nooit hoe mensen erin staan en wat er speelt. Mensen kunnen het er erg moeilijk mee hebben. Ik zou graag een tweede willen, maar mijn man wil het eigenlijk niet. In onze omgeving veel mensen die het shocking vinden als je dat zegt. Toch is het voor ons moeilijk, maar doordat mensen vaak al terugdeinzen bij het horen van niet willen, kan er moeilijk over gepraat worden. Er zijn ook in onze omgeving mensen die heel graag kindjes zouden willen, maar ze medisch gezien niet kunnen krijgen, met sommige van hen hebben we echt ruzie gekregen door eerlijk te zijn over ons dilemma. Heel pijnlijk vind ik dat! Ik gun het hen heel erg om kindjes te krijgen. Maar ze kunnen er niet mee omgaan dat mijn man het niet zo graag wil. Dat ik het wel graag wil en het voor ons soms best moeilijk is om hieruit te komen, doet er dan blijkbaar niet toe. En begrijp me goed, ik begrijp het echt wel, als je het zelf zo graag wilt en het lukt niet, dan is het moeilijk om te horen dat een ander stel op een hele andere manier het er moeilijk mee heeft, maar dat kun je toch ook anders uiten en je kunt toch proberen er begrip voor op te brengen, dat doen wij toch ook voor hen?!

Nou, genoeg er weer over, het zal altijd lastig blijven... En ik voel me heel gezegend met onze zoon en ik geniet ook heel erg van hem! Dus uiteindelijk hebben we niets te klagen! Ik blijf erom bidden dat God een oplossing geeft, en als dat is dat het bij een kindje blijft, dan zal Hij mij daar ook vrede over geven.

=D> voor Frederiek!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 26 sep 2011 14:07

lastig soms he, die mannen! :wink:
Herken wel het verschil onderling. 't Blijft lastig: nu nog niet? Oke, maar wanneer wel? Enz....
Sterkte pluk!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 sep 2011 14:27

Wat een verschil in mannen. Als het aan mijn man ligt, komt er een heel elftal. Zijn motto is 'hoe meer zielen,hoe meer vreugde'. En ik zie dat echt niet zitten.

En een kinderwens blijft toch altijd wel heel persoonlijk. Waar je wel voor uit moet kijken is dat je soms je eigen gevoelens ten aanzien van een kinderwens niet moet projecteren op de situatie van een ander. Een collega van mij werd helemaal woest toen ik zei dat ik 'zwanger zijn'niets aan vond. Ik was super blij dat wij een kindje mogen krijgen, maar die hele zwangerschap kan mij echt gestolen worden. Zij was boos, omdat zij dolgraag een kindje wil krijgen en het niet lukt.

@ missf knap hoor van Frederiek! En ook erg snel! Ik verbaas mij er altijd op dit forum over hoe snel baby's kunnen zijn. Ik herken dat helemaal niet bij mijn kids.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 27 sep 2011 11:50

Sterkte Pluk, dat lijkt me idd ook niet makkelijk... Probeer je niet teveel aan te trekken van de reacties van anderen, het is namelijk een persoonlijk iets dus ieder mag daar weer anders over denken. Als ze een ander maar in hun waarde laten. Moet zeggen dat het bij mijn man ook een stuk minder leeft als bij mij hoor. Maar we zijn supergelukkig en dankbaar met/voor onze dochter, laat daar vooral geen twijfel over bestaan!!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 27 sep 2011 20:29

Iets heel anders...
Als jullie kinderen tussen de middag op school eten, wat geef je ze dan mee? Onze kinderen eten af en toe op school. Ze krijgen dan gewoon brood mee, soms een plakje worst, stukje komkommer ofzo erbij. Maar het valt me, als overblijfmoeder, op dat bijna alle kinderen ook snoep in hun broodtrommel hebben. Ik zou het bijna ook gaan doen, omdat ik het best zielig vindt als iedereen lekker snoep eet, en mijn kinderen hebben dat niet. Maar thuis eet je toch ook geen snoep aan tafel/direct na het eten? Of ben ik gewoon een zeurpiet?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2011 20:35

Ligt er denk ik aan hoe vaak en waarom je kind overblift. Op mijn mans school bleef iedereen altijd over, dus dan echt geen snoep e.d.
Bij ons bleef niemand over, heel soms maar. Wij bleven eens per jaar over omdat mijn moeder dan een hele dag naar mijn opa en oma kon, die ver weg woonden. Dan was het feest voor ons, en bij dat feest hoorde een trommeltje met broodjes maar ook met een snoepje erbij.

Jurian zal waarschijnlijk nooit over hoeven te blijven. Op zijn toekomstige school doet niemand het, erg veel niet werkende moeders vermoed ik. Maar als hij dan onverwacht wel een keer over zal moeten blijven, dan zal ik hem ook wel wat lekkers toestoppen denk ik. Maar absoluut niet als het elke week zou zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 sep 2011 20:47

Ik zou geen snoep in die trommel doen, ik vind dat echt overbodige onzin. Maar ik heb ook wel makkelijk praten. Mijn zoon ging gisteren bij een vriendinnetje spelen en had de volgende conversatie met haar vader - die zeer verbaasd was:

vader: "S., wat wil je drinken?"
S.: "Water!"

vader: "Zo, lust je er een lekker snoepje bij?"
S.: "Nee, mijn buik zit al vol."
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 sep 2011 20:48

Hier komt er ook echt geen snoep in de broodtrommels hoor, als het zover is. Er zijn toch ook zat leuke en lekkere maar wel gezonde dingen te verzinnen?
We kregen pas van de psz nog een briefje, er kregen steeds meer kinderen koek en snoep mee en dat willen ze liever niet. Timon vindt het gelukkig helemaal leuk om een appeltje mee te nemen, want die gaat de juf voor hem schillen :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 sep 2011 21:38

hier ook geen snoep hoor, ik hoor ook geen klachten.

zoonlief is alweer een maand hij lacht en kwettert zo lief
Afbeelding
dochter 2 doed hem in bad
Afbeelding
dochter 1 ook natuurlijk
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 sep 2011 00:30

Wauw gempa, mooie fotos en mooie kinders!
Hoe oud zijn je kinderen?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 sep 2011 08:14

AikonGirl schreef:Wauw gempa, mooie fotos en mooie kinders!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 sep 2011 08:20

Wat een mooie kids, gempa!

Hier eten ze sporadisch over, zo'n 3x per schooljaar, en ik geef dan geen snoep mee in de broodtrommel. Idd iets gezonds: een worteltje, stuk komkommer, een tomaatje of gewoon fruit, net wat ik in huis heb.

Voor tijdens de kleine pauze krijgen ze trouwens ook vrijwel altijd zoiets mee, maar ik begrijp van dochterlief dat steeds meer kinderen snoep meenemen. Nou, dat krijgen ze thuis ook niet ('s morgens tenminste), dus ik zie niet in waarom ik dat wel naar school mee zou geven :wink: .

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 sep 2011 08:24

AikonGirl schreef:Wauw gempa, mooie fotos en mooie kinders!
Hoe oud zijn je kinderen?

:oops: dank je
de meiden zijn 10 en 12
en ik heb nog 2 mannetjes van 7 en 5

Terug naar “Archief”