Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 14 jan 2011 16:51

@Em mooie lamp! Is het kamertje helemaal af? Ben wel benieuwd naar foto's :wink:

Aerosleep geeft ons een goed gevoel en we kregen een mooie aanbieding met matras en 2 hoeslakens.
Wij hebben ook op onze buik geslapen dus grote kans dat ons kindje dan ook beter slaapt. Vind het zelf niet eng maar weet dat er veel mensen huiverig voor zijn.

Sinds vandaag voel ik het kindje echt super goed schoppen en echt heel veel keer op een dag. Mijn man is ook helemaal trots dat hij het gevoeld heeft erg leuk!

Kreeg net een mail met de vakantie planning voor dit jaar en zag dat mijn verlof 6 weken van te voren in gaat terwijl ik tot 4 weken van te voren wil werken dus gelijk de manager gemaild dat het niet klopt maar hij heeft het zo gezet stel ik kan het niet volhouden tot 4 weken van te voren dat ik dan al niet meer ingepland sta maar als ik het wel volhou is het ook geen probleem.
Ben echt benieuwd hoe het gaat lopen allemaal

@Jannoek jammer dat je niet thuis kan werken maar minder werken is wel mogelijk?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 jan 2011 16:52

2 van onze kinderen sliepen altijd op hun buik, die wilden niet eens inslapen op hun rug :(
als ze dan eenmaal lekker lagen te slapen, draaide ik ze wel eens terug op hun rug,
maar dan werden ze al snel weer wakker dus gewoon laten slapen op hun buik en iedere keer even kijken of ze nog goed lagen :wink:
Ze draaiden zelfs ingebakerd op hun buik 8) :lol: heel gevaarlijk volgens het buro, maar wat doe je eraan?
of een huilend kind of een slapend kind :?: :!:

Wij hadden trouwens geen speciaal matras.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 17:38

liefie schreef:Wij hebben ook op onze buik geslapen dus grote kans dat ons kindje dan ook beter slaapt. Vind het zelf niet eng maar weet dat er veel mensen huiverig voor zijn.

Vroeger werd geadviseerd om kinderen op hun buik te laten slapen. Sinds het advies rugslapen luidt is wiegendood met 2/3e verminderd! Lijkt mij dus wel iets om goed over na te denken.

Het is trouwens niet gevaarlijk als een kindje ZELF op zijn buik kan draaien, J.A. Het kindje is dan blijkbaar ook sterk genoeg om zijn hoofdje weg te draaien uit het matras, daar mag je dan vanuit gaan. Dit staat ook op de site van stichting wiegendood.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jan 2011 17:46

Op de rug liggen vind ik ook gevaarlijk kindje van vrienden gaf vaak slijm op (toen ze een paar maanden oud was) en dan stikte ze er bijna in op haar rug want ze draaide haar hoofdje niet eens om.
Terwijl ze op het consultatie bureau zeggen dat elk kindje het hoofdje omdraait.
Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt is voor iedereen verschillend. En als je kindje niet anders slaapt dan op de buik dan doe je dat vanzelf wel.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jan 2011 18:14

@ parkiet: als het nodig is, is het nodig. Snap ik hoor, maar om proberen te voorkomen...
in het begin draaide ze zich niet. Maar vrienden die het ding van ons leenden hadden het ook hoor dat kun kindje net zo lang draaide tot het op de rug lag.
Time flies when you have none!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 jan 2011 18:55

Schipje schreef:
liefie schreef:Wij hebben ook op onze buik geslapen dus grote kans dat ons kindje dan ook beter slaapt. Vind het zelf niet eng maar weet dat er veel mensen huiverig voor zijn.

Vroeger werd geadviseerd om kinderen op hun buik te laten slapen. Sinds het advies rugslapen luidt is wiegendood met 2/3e verminderd! Lijkt mij dus wel iets om goed over na te denken.

Het is trouwens niet gevaarlijk als een kindje ZELF op zijn buik kan draaien, J.A. Het kindje is dan blijkbaar ook sterk genoeg om zijn hoofdje weg te draaien uit het matras, daar mag je dan vanuit gaan. Dit staat ook op de site van stichting wiegendood.

@ Schipje: dat weet ik! maar onze kinderen tilden de 1ste dag hun hoofdje al goed op, maar toch vond ik het een beetje :-k Ik legde de andere kinderen wel vaak tussen 2 opgerolde luiers in, en dan bleven ze wel redelijk goed liggen op hun zij, dat vond ik dan ook wel weer veiliger 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2011 19:12

@Tuinfluiter, bij Jurian heb ik me ook voorgesteld dat het 2 uurtjes zou duren en thuis zou zijn, het werden er veel meer, en ook niet thuis, met ingrijpen en al. En toch vond ik het niet zo heftig als het nu te boek staat. Bij mij helpt het juist als ik bedenk dat het allemaal wel mee zal vallen. Op dat moment zelf zie ik het wel weer, maar ik maak me er nu gewoon maar niet druk om :D

Wat een gave lamp!
En Em, al bijna uitgerekend, spannend hoor!

En over hoe het kindje slaapt, ik check Jurian nu nog 3 x per avond :oops: Gewoon om hem even lief te zien liggen, en om te kijken oftie nog wel ademt. Niet als ik werk ofzo, en een ander hoeft het ook niet te checken voor mij, maar als ik zelf thuis ben vind ik dat zo fijn :D Dus dat zal bij kindje2 vast ook geburen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2011 19:14

Oja, en wat ik begreep toen Jurian net geboren was, was dat juist op een aankleedkussen laten slapen gevaarlijk is, dat ding ademt helemaal niet. Dan kun je het kindje nog beter tussen je in leggen met de kussens van beiden een eind uit de buurt. Het is mij toen erg afgeraden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 19:20

MissF schreef:Oja, en wat ik begreep toen Jurian net geboren was, was dat juist op een aankleedkussen laten slapen gevaarlijk is, dat ding ademt helemaal niet. Dan kun je het kindje nog beter tussen je in leggen met de kussens van beiden een eind uit de buurt. Het is mij toen erg afgeraden.

Is idd waar, is puur plastic.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jan 2011 22:42

wat een boel verhalen...

mooie lamp em!! heel veel suc6 met de laatste loodjes en straks als het zover is.

zat ook aan elvira te denken, erg benieuwd hoe het met haar gaat!

tummy tub hebben wij 2x gebruikt, vond het helemaal niks. kon haar gewoon niet goed vasthouden ofzo.. en er werd gezegd dat ze al zou blijven drijven met een pink in haar mond, nou dat ging hier dus niet op. Vind die standaard die jij hebt gekocht wel erg gaaf liefie! hier ging madam al snel in het grote bad met een klein laagje water, vond ze helemaal super.

baby bij ons in bed slapen vind ik niets. Hebben we ook nooit gedaan. slaap zelf dan niet rustig.. en ons bed staat midden in de kamer dus dan zou ze tussen ons in moeten. nou, mijn man gaat soms al half over mij heen liggen zonder dat hij het door heeft in zijn slaap, dus bij een baby zou ik dat niet durven!
Nu gaat ze overigens wel eens tussen ons in, maar niet echt meer om te slapen, daar heeft ze dan echt geen zin in :wink:

wij hebben ook een aerosleep in het ledikantje, het geeft mij wel een prettig gevoel. de hoeslakentjes stop ik trouwens gerust in de droger, maar ze komen inderdaad al bijna droog uit de wasmachine.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jan 2011 14:13

In de tijd dat ik werd geboren mocht je ook al niet op je buik slapen, maar ik was eigenwijs ;-)

Gisteren waren hier vrienden, we mogen hun aerosleep lenen voor de wieg. Die gebruiken zij met een kindje van 7 maanden toch niet meer ;-) Scheelt weer :-) Zeker in de tijd dat een kindje in een wieg ligt, (en niet zelf hun hoofdje weg kunnen draaien) lijkt het me een prettig gevoel om een aerosleep te gebruiken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jan 2011 17:00

@Jannoek dat is wel heel fijn dat je de aerosleep mag gebruiken.

Onze kleine is ook wel een grappenmaker hoor. Net gingen we met de angelsound luisteren en hoorden het hartje echt super goed zegt mijn man ik pak de laptop even dan neem ik het weer even op (doen we om de paar weken) Verwisseld hij het stekkertje en sluit hem aan op de laptop en gaat weer luisteren is het hartje gewoon bijna niet meer te horen alleen de trappen die hij geeft voel ik en hoort mijn man via de angelsound :mrgreen:
Na een min of 10 zijn we gestopt misschien dat het straks nog lukt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jan 2011 18:08

hij of zij heeft zich lekker verstopt dus ;-)

Ik heb vandaag zo'n beetje de hele dag geslapen... Super moe en super hoofdpijn, nu al twee dagen... hoop dat ik me morgen weer helemaal fit voel, want met die hoofdpijn is geen pretje.
Had het in 't begin ook steeds, maar toen was ik er ook verkouden bij.. nu niet.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jan 2011 18:17

liefie schreef:@Jannoek dat is wel heel fijn dat je de aerosleep mag gebruiken.

Onze kleine is ook wel een grappenmaker hoor. Net gingen we met de angelsound luisteren en hoorden het hartje echt super goed zegt mijn man ik pak de laptop even dan neem ik het weer even op (doen we om de paar weken) Verwisseld hij het stekkertje en sluit hem aan op de laptop en gaat weer luisteren is het hartje gewoon bijna niet meer te horen alleen de trappen die hij geeft voel ik en hoort mijn man via de angelsound :mrgreen:
Na een min of 10 zijn we gestopt misschien dat het straks nog lukt.

Liefie, wat ik nu ga zeggen doe ik heel voorzichtig want ik heb het alleen maar van 'horen zeggen' en ik wil jullie grote geluk met de angelsound niet bederven. Maar.... er zijn verloskundigen die fel tegen de angelsound zijn omdat het schijnt te zijn dat het kindje dat heel onprettig vind, ik geloof dat dan die geluidsgolven worden bedoelt. Misschien is het wel grote onzin hoor! Maar stel dat het toch waar is, dan vind ik dat ook wel heel zielig voor al die kindjes! En je had het 10 min. geprobeert, ik zou voor de zekerheid dan maar heel kort proberen denk ik :-k .

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jan 2011 18:19

Vervelend Jannoek! Hopelijk ben je morgen weer een stuk fitter.
Ik ben ook weer verkouden en giga hoofdpijn maar volgens mij heb ik voorhoofdsholte ontsteking :(
Paracetamol helpt ook niet dus die neem ik niet meer hopelijk is het morgen een stuk beter.

@Schipje een angelsound is wel met geluidsgolven maar op een heel laag niveau.
Volgens onze verloskundige kan het absoluut geen kwaad. Ze raden het alleen vaak af in het vroege stadium van een zwangerschap omdat mensen vaak het hartje niet kunnen vinden en dan erg onzeker worden. Maar dat was hier ook niet aan de orde want met 10 weken en 4 dagen hoorden we het al duidelijk.
Laatst gewijzigd door liefie op 16 jan 2011 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”