Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor cornelia77 » 15 okt 2010 20:08

mamavansophie schreef:
Een bakfiets heb ik geen ervaring mee. Lijkt me dat ze zoveel plaats innemen in je schuur???

Bij ons staat hij vastgeketend in de tuin...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 okt 2010 20:43

ik heb een gazelle bloom! ik heb matteo voorop en Manoël achterop! Milan kan niet meer met me mee op de fiets :lol: die zit bij Tobias achterop

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 okt 2010 20:44

M&M weer! samen in de box! Manoël is vandaag al weer 2 maand!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 okt 2010 09:47

Wat een knapperds 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 okt 2010 19:26

Heb een nieuwe jas voor manoël gekocht! we zijn vandaag naar de dierentuin geweest (van half 11-5) en toen we er heen liepen was het zooooooo koud.. en hij lag alleen onder een lakentje en een deken... dus maar even een jasje gekocht eerst :mrgreen: het was koud, maar verder erg gezellig en totaal niet druk! we hadden gratis kaartjes via kruidvat! Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 okt 2010 20:45

Leuke foto's, tj!
Het was vandaag idd erg koud. Timon heeft voor het eerst z'n winterjas aan, en hij vindt het helemaal leuk. 'Dat is een winterjas, hé mama', moet hij me iedere keer vertellen als hij hem aankrijgt :mrgreen: Gisteren nog een muts, sjaal en handschoenen voor hem gekocht en een stapel maillots voor Sylke, dus wij zijn helemaal winterproof :wink:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 16 okt 2010 21:04

@ TJ, leuke foto's weer :D :D

@ Schipje, schroom je niet hoor! Ik ben ook niet meer anders gewend, tenslotte.... maar toen sophie kleiner was, was het wel eens heeel lastig. Als kleine baby kon ze nog in de draagzak (babybjorn) maar met een maand of 5 trok ik dat niet meer met mijn rug. En tja, op schoot was ze nog te klein voor en met de fietskar de winkel (bijv supermarkt) in, dat gaat niet. Dus totdat ze groot genoeg was om op schoot mee te gaan, kon ik dus nooit naar de winkels toe, of ik moest oppas hebben. Dat was wel eens lastig of frusterend, als je echt dringend iets nodig had bijvoorbeeld... En 2 kindjes kort op elkaar zou voor ons bijvoorbeeld ook niet te doen zijn, ook al heb ik die wens best wel eens gehad...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2010 12:30

TJ: leuke foto's en fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben ondanks de kou.

mamavansophie, als we toch vragen mogen stellen :) :wink:: kun je haar verder wel zelf met alles helpen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 okt 2010 18:55

Ooh wat een mooierd is Manoel toch!

Jurian had gisteravond een aanval van pseudokroep, hij was al verkouden, maar het hoesten werd steeds raarder, tot hij echt een zeehonden hoest had, en wakker werd om 22.00 uur en amper adem meer kreeg. Wij gingen toch op bed nog een filmpje kijken, dus hem tegen een groot kussen tussen ons in gezet. Hij was helemaal niet in paniek ofzo, en heeft er een flink feest van gemaakt. We hebben nog geprobeerd of hij tussen ons in zou slapen, omdat ik bang was dat ik het anders niet zou horen als hij weer geen adem kreeg, maar hij bleef maar over ons heen kruipen, dan weer even liggen, en springen, dansen, weer even liggen Toen heb ik hem toch maar naar zijn eigen bedje gebracht ;) Hij sliep zo. En dat tot half 12 vanmorgen :shock:
Nu hoorde ik hem net weer raar hoesten, dus ik ben bang dat het vanavond weer raak is. Maar gelukkig weet ik nu dat het wel meevalt, en hij het zelf niet zo'n ramp vindt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 okt 2010 07:07

MissF schreef:Hij sliep zo. En dat tot half 12 vanmorgen :shock:

:shock: :shock: Wij zijn al blij als ze 7.00 uur halen. Ongelofelijk....ik heb dat tijdstip zelfs nog nooit gered.

Hoe is het afgelopen nacht gegaan missf?

Leuke foto's TJ!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 okt 2010 07:26

En zomaar van de ene op de andere dag is zoonlief zindelijk. Vrijdag zijn we naar een gezin met twee Nigeriaanse kindjes geweest, waarvan eentje van zijn leeftijd. Nou, dat meisje is al sinds haar baby-tijd in Nederland en rent de trap op en neer, gaat zelf naar de wc, etc. Dat heeft zoonlief bestudeerd. Op vrijdagmiddag en zaterdag wilde hij NIETS van de wc weten. En gisteren was de knop om. Hij kan zelf naar boven en naar beneden lopen (hij weigerde dat echt). Hij gaat helemaal zelf naar de wc, doet zelfs zelf het licht aan en uit en hij wilde vanmorgen geen luier om. We hebben de schonen broeken maar wel vast klaargelegd binnen handbereik 8)

Maar zo gaat het nou elke keer. Hij ziet heel veel dingen bij kindjes om hem heen, maar het doet hem niets. Maar als het donkere kindjes zijn, dan landt het pas echt bij hem. Zo bijvoorbeeld ook met zingen. Vond hij wel leuk, beetje dansen en soms een kreet, maar pas toen mijn man hem een keer had meegenomen naar de kinderclub waar hij vrijwilliger is en waar bijna alleen maar donkere kindjes komen die dan zingen en dansen, vindt hij het ook interessant om woorden te zingen...

Cool 8)

:yahoooo:

Vraagje aan de mama's: kindlief is enorm verkouden. Al weken, het lijkt steeds net over en dan weer een nieuwe vlaag. Wij denken gewoon steeds een ander virus, want sinds hij naar de psz gaat is het raak. Maar nu heeft hij ook steeds afwisselend hele dunne poep. Kan dat komen door al dat snot? Kan er een verband bestaan, of is dat niet iets wat jullie merken bij je kids?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2010 07:49

Wat goed dat hij zindelijk is joh! Apart he, dat zoiets echt opeens komt. Opeens de knop om. Ik weet niet of dunne poep erbij hoort. Jurian is ook doorlopend verkouden ongeveer als hij naar het kdv gaat, maar dunne poep heeft hij niet.

Vannacht heeft Jurian gelukkig doorgeslapen :D Geen aanval meer gehad. En nu slaapt hij nog. Tjonge, wij zijn wel echt verwend :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2010 07:56

fijn dat het met jurian nu beter gaat! heerlijk dat hij zo lang slaapt!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2010 07:57

Grappig dat hij ineens zindelijk is! ik kan me wel voorstellen dat hij vaak verkouden is nu hij naar de psz gaat.. dat had Milan toen ook meteen vaak! of de dunne poep er bij hoort.. geen idee.. ik herken het niet

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2010 07:58

Haai schreef:Leuke foto's, tj!
Het was vandaag idd erg koud. Timon heeft voor het eerst z'n winterjas aan, en hij vindt het helemaal leuk. 'Dat is een winterjas, hé mama', moet hij me iedere keer vertellen als hij hem aankrijgt :mrgreen: Gisteren nog een muts, sjaal en handschoenen voor hem gekocht en een stapel maillots voor Sylke, dus wij zijn helemaal winterproof :wink:

Matteo had gisterochtend zn winterjas even aan.. maar hij vond het maar niks.. de jas is veel te sjaar (zwaar) zei hij :lol: :mrgreen: en het was voor hem ook nog te warm om de winterjas aan te hebben, dus alleen Tobias en Milan hebben de winterjas aan

Terug naar “Archief”