Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Memmem » 16 jun 2010 20:26

Als de kinderen hier heel erge luieruitslag hadden ga ik altijd even naar de dokter. Dan krijgen wij een zalfje die perfect werkt, beter dan sudo en zinkzalf.

Bedankt voor alle felicitaties, Markus vond het geweldig dat hij op refoweb werdt gefeliciteerd.
Markus heeft de hele dag genoten, was dolblij met alle kado's die hij kreeg en als iemand niets meebracht zei hij: Geeft niets, ik heb al zoveel gekregen :8>

Ppm, onze oudste is inderdaad 9 jaar alweer.

Als iedereen mij de namen en geboortedatums van de kinderen pbt wil ik wel een lijstje maken en in de eerste posting droppen.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 16 jun 2010 21:16

Gefelicteerd, alle jarigen!
Leuk dat Markus (en de anderen) vrij waren! Hier vinden ze dat tenminste extra leuk, een jarige en dan ook nog thuis zijn als er visite komt..

Ons mannetje begint ook behoorlijk te kletsen. Zo gezellig is dat! Hij is overdag alleen bij me thuis en loopt de hele dag achter me aan te kletsen. Vanmiddag komt hij naar me toe. Zegt ie : "Zul' we dopje (dropje) doen? Lust jij dat?" En dan een big smile! t'Is een enorme snoeperd en hij weet dat hij dat echt niet de hele dag door mag. Dus probeerde hij mij maar te paaien! En zeg dan maar eens nee! :lol:
Hij is nu net twee en kan de hele dag 'nee' roepen. Als ik het negeer of er in zijn ogen niet genoeg aandacht aan schenk, dan wordt hij boos en schreeuwt héél hard 'nee', om mij te overtuigen dat hij echt niet wil en boos is! En als ik er dan om lach, dan barst ie bijna (figuurlijk dan hè.) Ha, ik vind dat toch zo komisch af en toe..
Vanavond wou hij niet eten, dus ik met de rest aan tafel (manlief was er niet). Gewoon begonnen en iedereen eten opgeschept. En maar over de rand van de bank heen gluren wat wij deden. We negeerden hem en gingen gewoon eten. Op den duur ging hij aandacht trekken en toen dat ook niet hielp, klom hij zelf in de kinderstoel en ging zelf bidden. Dan denk ik, misschien is dit de beste manier wel, maar daar heb ik iedere keer geen zin in. 'k Moest de anderen er nogal op wijzen dat ze hem moesten negeren en dan vonden ze erg moeilijk! De meiden hier liggen dan echt in een deuk, wat hij allemaal uit de kast haalt om aandacht te trekken..
(maar t'is en blijft een héél lief mannetje.. :D )

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jun 2010 21:54

Jantine76, ik vind het knap hoe je het aanpakt! Wat een figuurtje zeg! :lol:

Memmem: goed idee, ga ik gelijk doen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 jun 2010 10:19

Alle kids: GEFELICITEERD!

Hier vanmorgen flink gegerijnsd.

Anna Sofie was het zat in de box. Normaliter gaat ze dan 'ikke uit, ikke uit' roepen.
Maar vanmorgen: 'opuimen, opuimen' en dan de hele tijd die twee woorden zingen en alles al opruimen.
Ikzelf zing namelijk altijd het liedje 'opruimen, opruimen' en dan moet ze van mij de box opruimen (met behulp van mij) en dan mag ze er uit.
Madam begon dus vandaag zelf al ff;-)

Nu een vriendinnetje van haar te spelen. 3 weken jonger -kind van mijn vriendin, dus erg leuk!-
Partners in crime :mrgreen:
Time flies when you have none!

elsb

Berichtdoor elsb » 17 jun 2010 12:56

Iedereen bedankt voor de felicitaties voor Matthias! Hij is afgelopen dinsdag 1 jaar geworden!
Zoals de meeste kindjes die 1 jaar worden snapte ook hij er niets van natuurlijk, maar het was een leuke dag!

Volgende week staat hem (en ons) weer een ziekenhuisopname en operatie te wachten. Dit keer wordt hij geholpen aan een dubbele liesbreuk en aan z'n niet ingedaalde balletjes!
Gelukkig is deze operatie niet zo groot en heftig als de vorige aan z'n hoofd, maar toch is het wel weer een ingreep. En sinds een paar weken is hij wat eenkennig geworden en heeft hij de dingen behoorlijk goed in de gaten. Ik ben benieuwd hoe dat volgende week gaat, ik zie er best wel weer tegenop.

Ik merk wel dat z'n ontwikkeling nu weer vooruit gaat, dat stond destijds rond de operatie aan z'n hoofd stil. Gisteren lag hij op z'n buik op de grond en trok hij zich vooruit met z'n handjes, tis nog niet echt kruipen, maar hij kan zich verplaatsen. En we zijn nu aant oefenen om uit zichzelf te gaan zitten. Ook heeft hij sinds 2 weken z'n eerste tandje...eindelijk!! En waar....niet zoals de meeste kindjes midden-onder, maar een boven hoektandje!! Hij doet alles net even anders dan normaal zeg maar.

Iedereen gefeliciteerd met de jarige kids!
VPK: jouw dochter wordt toch morgen 1 jaar? Alvast gefeliciteerd en maak er een leuke dag van!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 jun 2010 12:59

spannend, elsb! Knuffel voor jullie allemaal!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jun 2010 18:23

Wat een jarigen weer! Nog gefeliciteerd allemaal!
Wij zijn hier helemaal trots omdat Michael ophield met spelen om 'piepie' te gaan doen =D> En daarna zag ik dat hij ana het drukken was, of tenminste, in de houding ging staan om te beginnen, en toen ik vroeg of hij dat soms ook op het potje wilde doen zij hij 'ja'. Dus vandaag een paar plasjes en 1 poepje op het potje :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 jun 2010 18:48

Schipje schreef:
Jeepeecee, smeren en smeren is twee! Mijn schoonzus vond het ook niet werken, toen bleek dat ze heel dun aanbracht en de creme nog inklopte ook. Bij Lenthe werkt het heel goed maar ik doe dan ook een heel asociale klodder erop smeren :wink: werkt per direct. Je moet het echt dichtplamuren zodat er geen poep of plas de beschadigde huid kan raken.

idd, ik had nog geen maizena in huis dus heb ik het idd heeel dik met sudo gedaan en nu lijkt het al wat minder vurig.
Afbeelding

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 17 jun 2010 20:29

@ LauraC: zo had ik het niet bedoeld, excuus dat het zo overkwam :D :wink:

Fijn dat Michael al zo probeerd, hopelijk zet hij door, dat zou fijn zijn :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jun 2010 20:41

J.A. schreef:@ LauraC: zo had ik het niet bedoeld, excuus dat het zo overkwam :D :wink:

Fijn dat Michael al zo probeerd, hopelijk zet hij door, dat zou fijn zijn :wink:

Ben je gek, geen excuus nodig ;) Zo leer ik weer wat! Ik gebruik zelf overigens een creme die Metanium heet maar weet niet of je die in NL kunt krijgen.
Zeg net vanmiddag tegen manlief dat ik die luiers wel nog even lekker vindt voor als we in de auto op vakantie gaan straks....maar ja, als hij nou op het potje wil. Vanavond had hij het voor elkaar om zijn pyama, die al expres achterstevoren aanzit, uit te trekken en zijn luier uit te doen en jawel....weer in zijn bed te plassen. We gaan dus weer wat anders verzinnen :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 jun 2010 12:08

dank je, elsb! emmabeth was gisteren jarig.
ze vond het helemaal prachtig, al die aandacht en die cadeautjes.
nu is ze helemaal uitgeput en heeft bijna de hele ochtend geslapen, en ligt er nu al weer in :wink:

wat goed van michael, dat hij op het potje gaat!

indd. sudocreme met klodders tegelijk helpthier ook goed! het is hier momenteel een ware strijd om mevr. een schone pamper voor te krijgen, ik red het bijna niet in m'n 1tje :? . draaien, wegkruipen en keihard krijsen...vreselijk is het..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 jun 2010 12:19

O, dat herken ik van onze kinderen, dat gedraai, gewoel en geschop tijdens het verschonen! Ben benieuwd of de jongste (nu 6 maanden) daar binnenkort ook mee begint! Hier smeer ik ook klodders sudocreme tegen kapotte billetjes en meestal helpt dat wel gelukkig.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 jun 2010 12:28

jeepeecee schreef:Hannah heeft in middels haar 1e tandje en heeft luieruitslag(ondank alle deskundige die zeggen dat het er niets mee te maken heeft)
nu smeer ik er sudo op, maar zijn hier nog alternatieven voor? heb namelijk niet echt het idee dat het opschiet zo ](*,)
ze poept zich ook helemaal suf :wink: :-&

Zeggen ze dat dat er niets mee te maken heeft? Hier hetzelfde als bij jullie hoor. Afgelopen weekend soms wel 6 op één dag, terwijl de tandjes al door waren. Ik vermoed dat nummer drie nu ook door gaat komen, dus misshcien daarvan... :-k
Ik smeer ook sudocreme en doe er ook wel eens maizena op. heb het idee dat sudocreme soms pijn doet bij haar. Tot nu toe blijven de billen wel rood en zijn er wat open plekjes. Wel minder extreem dan vorig weekend, maar echt hersteld is het dus nog niet.

Lammetje, aan de lucht laten drogen begin ik momenteel maar niet aan :mrgreen:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jun 2010 13:56

Oei.. volgens mij ben ik helemaal vergeten Matthias te feliciteren.. Dus alsnog: Matthias: van harte!!

Emmabeth, jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier op het moment ook erg open billen. Ik heb madam net al in haar blote kontje laten kruipen, vond ze helemaal leuk :wink: Nu een dikke laag sudocrem erop, en hopen dat het helpt. Anders ga ik maar even zinkzalf halen, werkt vaak ook wel goed.
Sylke begint trouwens nu al met 'nee' zeggen :mrgreen: Timon zegt echt overal 'nee' op (net even getest: zelfs als ik vraag of hij een snoepje wil is het 'nee' :lol: ) en toen Sylke dat vanmorgen hoorde begon ze ook met 'nai'.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 jun 2010 08:27

vpk schreef:momenteel een ware strijd om mevr. een schone pamper voor te krijgen, ik red het bijna niet in m'n 1tje :? . draaien, wegkruipen en keihard krijsen...vreselijk is het..

vpk, van harte met Emmabeth haar eerste verjaardag!

Ik heb denk dat ik met dank aan mijn moeder DE tip heb gevonden om kinderen stil te laten liggen tijdens luier verschonen! zon10 geef ze een flesje/tuitbeker sap of water! Het werkt hier heel goed, misschien bij jou kind ook.

Terug naar “Archief”