Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor em_ma » 10 jun 2009 11:38

Dan ga ik het gewoon proberen. Ik heb een zomer en winterdekbed, dus die kan ik al van elkaar af halen en het is een 1-persoons dekbed. Mn trommel is niet heel groot, maar denk wel dat het gaat passen.
Ik heb een dekbed weleens naar de stomerij gebracht, maar dan miste ik een lekker wasmiddelgeurtje eraan en dit is veel goedkoper natuurlijk :D
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2009 11:39

ik heb hier enorm veel dekbedden en heb ze pas met het mooie weer allemaal gewassen in de machine. Heb toen ook wat kussens gewassen (maar 1 heb ik weg moeten gooien, dat was een gezondheidskussen die was helemaal uit elkaar gevallen en stonk enorm).

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 jun 2009 13:24

iemand ervaring met een donzen dekbed?
Ik word er helemaal naar van. Elke keer als ik ons bed verschoon kan ik ook meteen alles weer stoffen en zuigen omdat de hele slaapkamer dan vol met veertjes ligt! Die komen tegelijk met het dekbed ook uit de hoes zetten.. :roll:
Elke keer kloppen we 'em buiten uit maar dit helpt niets. De veertjes blijven eruit komen.
Of zou ik 'em dan ook eens in de wasmachine moeten doen??
En de kussens hebben het ook wel, maar daar heb ik standaard een extra sloop met rits omheen die ik er niet elke keer afhaal, dus dan blijven ze daar wel inzitten.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2009 20:44

ik heb geen ervaring met donzen kussens e.d. maar wij kunnen er allebei niet tegen i.v.m allergieën.
Heb zelf een Allure dekbed en dat bevalt prima. Heerlijk dik (zelfs alleen een zomer zonder dat die andere er aan vast zit) en toch luchtig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 10 jun 2009 23:41

vpk schreef:iemand ervaring met een donzen dekbed?
Ik word er helemaal naar van. Elke keer als ik ons bed verschoon kan ik ook meteen alles weer stoffen en zuigen omdat de hele slaapkamer dan vol met veertjes ligt! Die komen tegelijk met het dekbed ook uit de hoes zetten.. :roll:
Elke keer kloppen we 'em buiten uit maar dit helpt niets. De veertjes blijven eruit komen.

Niet aan beginnen, tenzij er een goede vlakverdeling in gestikt zit. Andere mogelijkheid is, wassen in een grote trommel waarin je het dekbed "ook" in kunt drogen. Heb je er geen goede vlak verdeling in zitten, (gestikt) dan houdt je een dekbed over met veren ballen, waarbij het je dagen buiten aan de lijn kost voor die weer een beetje droog is. Daarna moet je de veren ballen nog uit elkaar zien te krijgen.

Ja, het is mij overkomen. :lol:

*heeft nu een nieuw dekbed
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 jun 2009 07:04

Harm-J schreef:
vpk schreef:iemand ervaring met een donzen dekbed?

Niet aan beginnen, tenzij er een goede vlakverdeling in gestikt zit. Andere mogelijkheid is, wassen in een grote trommel waarin je het dekbed "ook" in kunt drogen. Heb je er geen goede vlak verdeling in zitten, (gestikt) dan houdt je een dekbed over met veren ballen, waarbij het je dagen buiten aan de lijn kost voor die weer een beetje droog is. Daarna moet je de veren ballen nog uit elkaar zien te krijgen.

Ja, het is mij overkomen. :lol:

*heeft nu een nieuw dekbed

hmm, oké..
Er zit op zich wel een goede vlakverdeling ingestikt want het zijn allemaal kleine vierkantjes zeg maar.
Maar ik weet niet of ik het wel durf dan. 't ding was behoorlijk prijzig en hebben m nog geen jaar..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2009 08:12

Op mijn werk moeten de dekbedden nogal eens gewassen worden omdat ze nat geworden zijn. We wassen alle dekbedden in de wasmachine en drogen ze in de droger met een tennisbal erbij, dan wordt de inhoud van het dekbed weer goed verdeeld.
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2009 08:33

ik zou een goedkope hoes kopen en die om het dekbed doen zodat je er je mooie hoes overheen kunt doen en niet meer met die veren troep zit.
ja, dat is mijn mening dan he.....

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 11 jun 2009 09:11

Inderdaad Annet dat zou verstandiger wezen. Ik zou een dekbed met dons niet wassen!
Wij hebben een keer een kussen gewassen met dons erin, daarna kon die de container in.
Wat de toekomst brengen moge........

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 jun 2009 13:03

*Annette* schreef:Wij hebben een keer een kussen gewassen met dons erin, daarna kon die de container in.

das ook zund.. volgens mij stond op het label van onze kussens wel dat ze in de wasmachine kunnen.. maar zolang het niet echt nodig is omdat ze vuil zijn, probeer ik het dus ook maar niet alleen om van de veren af te komen..

*Annet* schreef:ik zou een goedkope hoes kopen en die om het dekbed doen zodat je er je mooie hoes overheen kunt doen en niet meer met die veren troep zit.

Dat is wel een goed idee ja! Maar zou het dan ook niet erg warm/zweterig worden onder het dekbed?
Maar is wel de moeite waard om eens te proberen.
*gaat op jacht naar goedkope dekbedovertrek :mrgreen: *
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jun 2009 14:45

ikzelf ben gauw warm, zweet ook gauw dus ik zou het zelf niet doen maar t is natuurlijk niet mijn dekbed :wink:

ga zo de luxaflex afstoffen en dweilen overigens
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 jun 2009 16:50

Luxaflex afstoffen: lijkt me echt afschuwelijk werk! Succes!

Ik heb zonet lekker het hele huis gezogen en gedweild! Was ook weer 's hard nodig...:D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jun 2009 18:01

is het ook, heb het nog steeds niet gedaan :oops: dweilen ga ik zo doen, ik heb eerst ff wat rommel aan de kant gedaan, met manlief afgewassen en gedroogd en wat dvd's uitgezocht welke weg kan en niet (pfff wat kan een mens een rommel hebben :shock: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2009 19:10

Lijkt mij ook een rot werk en persoonlijk vind ik ze ook niet echt mooi.
Ik zit op ons nieuwe meubelstuk te wachten een zwarte piano die komt hier een half jaar in de kamer staan tot dat onze vrienden trouwen dan kan hij in hun huis.
Ben benieuwd hoe het staat :D
Dus vandaag heel de huiskamer een grote beurt gegeven gelukkig kwam ik geen stof van de verbouwing meer tegen (witte stof)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 jun 2009 20:59

Ik heb gisteren voor het eerst mijn raam gezeemd in de keuken. Heerlijk, wat een opluchting na al dat stof. Het rook gelijk een stukje frisser. (helaas zal het dit weekend weer onder de puinstof zitten)

Terug naar “Archief”