Ik heb een dekbed weleens naar de stomerij gebracht, maar dan miste ik een lekker wasmiddelgeurtje eraan en dit is veel goedkoper natuurlijk

Moderator: Moderafo's
vpk schreef:iemand ervaring met een donzen dekbed?
Ik word er helemaal naar van. Elke keer als ik ons bed verschoon kan ik ook meteen alles weer stoffen en zuigen omdat de hele slaapkamer dan vol met veertjes ligt! Die komen tegelijk met het dekbed ook uit de hoes zetten..![]()
Elke keer kloppen we 'em buiten uit maar dit helpt niets. De veertjes blijven eruit komen.
Of zou ik 'em dan ook eens in de wasmachine moeten doen??
Harm-J schreef:vpk schreef:iemand ervaring met een donzen dekbed?
Ik word er helemaal naar van. Elke keer als ik ons bed verschoon kan ik ook meteen alles weer stoffen en zuigen omdat de hele slaapkamer dan vol met veertjes ligt! Die komen tegelijk met het dekbed ook uit de hoes zetten..![]()
Elke keer kloppen we 'em buiten uit maar dit helpt niets. De veertjes blijven eruit komen.
Of zou ik 'em dan ook eens in de wasmachine moeten doen??
Niet aan beginnen, tenzij er een goede vlakverdeling in gestikt zit. Andere mogelijkheid is, wassen in een grote trommel waarin je het dekbed "ook" in kunt drogen. Heb je er geen goede vlak verdeling in zitten, (gestikt) dan houdt je een dekbed over met veren ballen, waarbij het je dagen buiten aan de lijn kost voor die weer een beetje droog is. Daarna moet je de veren ballen nog uit elkaar zien te krijgen.
Ja, het is mij overkomen.
*heeft nu een nieuw dekbed
*Annette* schreef:Wij hebben een keer een kussen gewassen met dons erin, daarna kon die de container in.
*Annet* schreef:ik zou een goedkope hoes kopen en die om het dekbed doen zodat je er je mooie hoes overheen kunt doen en niet meer met die veren troep zit.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 98 gasten