Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 06 okt 2008 14:29

Moeten die gereinigd worden dan? Pff, ik heb geen idee!

Doordat je 's nachts transpireert worden de matrassen best een beetje geel. Dat wil er graag weer af hebben. Stofzuigen doe ik inderdaad al wel. Ik hoorde eens dat je er soda op moet gooien, tijdje erop laten liggen en dan eraf stofzuigen. Vinden jullie daarvan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2008 14:40

Ja, er zit ook best wat in! en als je op google kijkt, staat er dan niet ergens iets?

Hier is alles weer zo'n beetje netjes. Zelfs de keukenkastjes van binnen. Fijn hoor :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 okt 2008 15:35

is het nu niet onderhand lastig te bukken MissF ? Lijkt me lastig zo'n buik die in de weg zit :?

hier kom ik de nacht uit.. ben om 13.30 al m'n bed uit gegaan, bedden verschoond, gestofzuigd en gedweild. Verder nog 2 wasjes gedraaid en nu vind ik het wel weer best!

Heb ontzettend last van m'n schouder :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2008 15:55

kwebbel schreef:is het nu niet onderhand lastig te bukken MissF ? Lijkt me lastig zo'n buik die in de weg zit :?

hier kom ik de nacht uit.. ben om 13.30 al m'n bed uit gegaan, bedden verschoond, gestofzuigd en gedweild. Verder nog 2 wasjes gedraaid en nu vind ik het wel weer best!

Heb ontzettend last van m'n schouder :?

Ja, het gaat allemaal minder makkelijk, maar ik ga maar gewoon door, ik kan ook niet stil gaan zitten :) Al denk ik dat ik nu al weet wat de ceasar therapeut zal gaan zeggen: door je knieen als je iets van de vloer pakt, niet aan ‚‚n arm een zware tas sjouwen, dat soort dingen. Nouja, dan pas ik me wel een beetje aan.
Ik moet alleen nog stofzuigen hier, maar ik heb even geen zin meer.
Wat naar van je schouder Kwebbel!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 okt 2008 16:45

Stil zitten vind ik ook vvervelend :shock:
ja erg vervelend van m'n schouder, want ik voelde het al vorige week toen ik 's ochtends naar m'n werk fietste. Bij het ademhalen deed het pijn, erg raar.
Nu steekt ie en is het ontzettend koud. Wellicht een spiertje verrekt ofzo. Ga nu met tijgerbalsem smeren en een kruikje erop.
Ik hou niet van de dokter (ik moet al voor de griepprik... :? griep kan in mijn geval fataal zijn met m'n astma..) dus dat moet ik al doen. Verder heb ik het niet op pillen, alleen de naam al :shock:
Dus nog even aanmodderen dan maar :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 okt 2008 17:48

marjo.. dat soda werkte niet... hir geprobeert, maar zonder resultaat het schijnt te werken tegen de zweetgeuren, dus niet tegen vlekken.

ikkan hier deh oezen er wel af doen, maar die dingen kan je niet in een wasmachine hebben, die zijn veel te groot en zwaar.

sommige matrassen kan je ook ff met de mattenklopper erop, wij kunnen het niet, dat staat er op, dat dat niet mag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2008 21:01

marjo schreef:
Moeten die gereinigd worden dan? Pff, ik heb geen idee!

Doordat je 's nachts transpireert worden de matrassen best een beetje geel. Dat wil er graag weer af hebben. Stofzuigen doe ik inderdaad al wel. Ik hoorde eens dat je er soda op moet gooien, tijdje erop laten liggen en dan eraf stofzuigen. Vinden jullie daarvan?

heb je dan geen molton onder je hoeslaken? of gaat dat er ook gewoon doorheen?

Hier heb ik er geen last van.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2008 10:47

Wij hebben daar ook geen last van dat matrassen geel worden maar wij hebben er dikke molton lakens op dat scheelt echt heel erg veel.
Alleen mijn man heeft een hele vette hoofdhuid zijn kussen moet ik echt om de paar weken uitwassen omdat het echt vies wordt.
Terwijl hij altijd s'avonds doucht en er zit nog een extra sloop rond zijn kussen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 okt 2008 11:43

liefie schreef:en er zit nog een extra sloop rond zijn kussen.
Doen jullie dan niet bij iedereen 2 slopen om het kussen? Dat heb ik van huis uit meegekregen, mijn moeder doet dat ook altijd, of je nou een 'zweter' bent of niet: eerst een witte sloop en daarover eentje die bij het dekbed past (of niet :mrgreen:)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2008 11:57

hehe, hier ook hoor. :mrgreen:

Alleen bij gezondheidskussens niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 okt 2008 12:24

hier niet.. kussens liggen voor de sier! :lol:

hier ookg een last van gele matrassen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2008 12:40

LeChat schreef:
liefie schreef:en er zit nog een extra sloop rond zijn kussen.
Doen jullie dan niet bij iedereen 2 slopen om het kussen? Dat heb ik van huis uit meegekregen, mijn moeder doet dat ook altijd, of je nou een 'zweter' bent of niet: eerst een witte sloop en daarover eentje die bij het dekbed past (of niet :mrgreen:)

Zeker wel maar bij hem zitten er dus 3 rond :D

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 07 okt 2008 13:26

Eerst deed ik ook altijd 2 slopen om de kussens (van thuis geleerd ja;)
Maar nu niet altijd meer, want als ik zie dat ze een beetje viezig worden, ga ik gewoon nieuwe halen bij Ikea ofzo. Kost daar niks. Ik koop nooit dure kussens, die van Ikea vind ik prima.
Gewoon van die synthetische. Kussens met dons erin zijn echt vreselijk. Loodzwaar en als je er 5 min. op ligt, lig je voor je gevoel op een plank :shock:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2008 13:53

kwebbel schreef:Stil zitten vind ik ook vvervelend :shock:
ja erg vervelend van m'n schouder, want ik voelde het al vorige week toen ik 's ochtends naar m'n werk fietste. Bij het ademhalen deed het pijn, erg raar.
Nu steekt ie en is het ontzettend koud. Wellicht een spiertje verrekt ofzo. Ga nu met tijgerbalsem smeren en een kruikje erop.
Ik hou niet van de dokter (ik moet al voor de griepprik... :? griep kan in mijn geval fataal zijn met m'n astma..) dus dat moet ik al doen. Verder heb ik het niet op pillen, alleen de naam al :shock:
Dus nog even aanmodderen dan maar :wink:

Ik smeer er altijd middelgan op, is beetje hetzelfde als tijgerbalsem. Vorige week had ik last van mijn nek. Twee nachten met middelgan op geslapen, en twas over. Wat een bevrijding. Ik hoop dat het al beter gaat!

Hier ook twee slopen, vind ik toch wat frisser eerlijk gezegd. Doe ook jaren met mijn kussen. Ik moet wel een goede hebben, want ik heb snel last van mijn nek, dus dan doe je er ook langer mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2008 14:44

Dat van die twee slopen doet mijn moeder ook idd.
Ik niet, ik vind het niet nodig. Ik heb een kussen van 4 euro, ligt perfect! Koop ik wel een nieuwe, alstie echt vies is.
Ons matras is sowieso nog prima creme. Maar zou ook raar zijn, na een jaar. En over een jaar of wat moeten we toch sowieso een nieuwe, omdat deze toch wel erg goedkoop was, en ik hem wel erg vaak moet draaien om elke keer weer lekker te liggen. Dus als we eens geld uit willen geven, of als zelfs draaien niet meer helpt, kopen we toch een nieuwe.

Terug naar “Archief”