Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 14 jul 2014 20:07

http://www.youtube.com/watch?v=13jhKI0gems

Zo krijg je een idee van de egyptische ''beschaving'', wanneer men slechts denkt dat je joods bent...
Helemaal uitkijken!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 jul 2014 20:26

Laatst gewijzigd door Boerin op 14 jul 2014 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 jul 2014 20:45

Mealybug

Egypte is echt geen uitzondering op de regel voor Jodenhaat in de Arabische wereld.

Elke keer als Israel een beroep deed op "hulp" van Egypte, kwam het bedrogen uit.
Dat staat notabene gewoon in de Bijbel.
God waarschuwde hen zelfs dit niet te doen.
Jesaja 36:6 "Zie, gij vertrouwt op dien gebroken rietstaf, op Egypte; op denwelke zo iemand leunt, zo zal hij in zijne hand gaan en die doorboren; alzo is farao, de koning van Egypte, al dengenen die op hem vertrouwen".

Ezechiel 29:6 "En al de inwoners van Egypte zullen weten, dat Ik de HEERE ben, omdat zij den huize Israëls een rietstaf geweest zijn".

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jul 2014 07:46

Israël accepteert het Egyptische voorstel voor een wapenstilstand: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28305830
Hamas wees het eerder vandaag af.

Het lijkt me dat als Hamas dit voorstel af blijft wijzen, Israël een vrijere hand zal hebben om tegen Hamas op te treden. Het is ook opvallend dat het Egyptische voorstel niet ingaat op de eisen van Hamas. Het betekent dus voor Hamas de keuze tussen een vernederende wapenstilstand (ze hebben niets bereikt tot nu toe) of verhevigde Israëlische bombardementen en eventueel een grondaanval.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 jul 2014 10:14

elbert schreef:Het lijkt me dat als Hamas dit voorstel af blijft wijzen, Israël een vrijere hand zal hebben om tegen Hamas op te treden. Het is ook opvallend dat het Egyptische voorstel niet ingaat op de eisen van Hamas. Het betekent dus voor Hamas de keuze tussen een vernederende wapenstilstand (ze hebben niets bereikt tot nu toe) of verhevigde Israëlische bombardementen en eventueel een grondaanval.
Dat zou een logische en terechte conclusie zijn. Ik durf echter nu al te voorspellen dat "in het verleden behaalde resultaten" v.w.b. de wereldopinie inzake dit conflict, dit Israël "de garantie geeft voor de toekomst" dat zij het wederom gedaan zullen hebben. Let maar eens op.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 10:20

dalethvav

Daar hoef je geen voorspelling voor te doen.
Israel heeft het altijd al "gedaan" volgens de wereldopinie, dus ook nu weer.

Ook Egypte zal zich tegen Israel keren, dat kan ik dan weer voorspellen, want dat staat gewoon in de Bijbel.
Maar de "wereld" heeft niets van doen met Gods Woord, dat moge toch duidelijk zijn.
Gods Plan met Israel zal hoe dan ook vervuld worden, en geen machthebber in deze wereld zal dat tegen kunnen houden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jul 2014 10:39

dalethvav schreef:Dat zou een logische en terechte conclusie zijn. Ik durf echter nu al te voorspellen dat "in het verleden behaalde resultaten" v.w.b. de wereldopinie inzake dit conflict, dit Israël "de garantie geeft voor de toekomst" dat zij het wederom gedaan zullen hebben. Let maar eens op.
Dat denk ik ook, maar het is wel een verstandige zet van het Israëlische kabinet. Het geeft Israël meer legitimiteit in dit conflict. Nu duurt die legitimiteit in de ogen van de rest van de wereld meestal niet zo heel lang, maar het geeft in elk geval enige tijd voor Israël om militair op te treden.
Gezien de raketbarrage van vanmorgen is Hamas het in elk geval nog niet eens met een staakt het vuren (raketten tot aan Haifa toe).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 jul 2014 10:42

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 jul 2014 11:31

dalethvav schreef:Dat zou een logische en terechte conclusie zijn. Ik durf echter nu al te voorspellen dat "in het verleden behaalde resultaten" v.w.b. de wereldopinie inzake dit conflict, dit Israël "de garantie geeft voor de toekomst" dat zij het wederom gedaan zullen hebben. Let maar eens op.
elbert schreef:Dat denk ik ook, maar het is wel een verstandige zet van het Israëlische kabinet. Het geeft Israël meer legitimiteit in dit conflict. Nu duurt die legitimiteit in de ogen van de rest van de wereld meestal niet zo heel lang, maar het geeft in elk geval enige tijd voor Israël om militair op te treden.
Gezien de raketbarrage van vanmorgen is Hamas het in elk geval nog niet eens met een staakt het vuren (raketten tot aan Haifa toe).
Mee eensch.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 jul 2014 11:41

ineke-kitty schreef:Dat staat notabene gewoon in de Bijbel.

De Bijbel is geen receptenboek.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 jul 2014 11:44

ineke-kitty schreef:
Egypte is echt geen uitzondering op de regel voor Jodenhaat in de Arabische wereld.

En hoe zit dat met de nazaten van de Kenieten ? Die zijn toch een uitzondering neem ik aan ?

1 Sam. ; Intussen waarschuwde hij de Kenieten: ‘Maak dat u wegkomt! Blijf niet bij de Amalekieten, want dan moet ik u samen met hen uitroeien, terwijl u de Israëlieten tijdens hun uittocht uit Egypte juist goed behandeld hebt.’ De Kenieten gingen dus weg bij de Amalekieten.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 11:46

JeeWee: "de Bijbel is geen receptenboek"

Ik heb het ook niet over een of andere "Sonja Bakker" maar over Gods Woord, en de profetieën die uitgesproken zijn over Gods eigen volk.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 jul 2014 11:54

JeeWee schreef:De Bijbel is geen receptenboek.

Jawel hoor, de Bijbel IS het woord van God en het recept tot eeuwig leven is er zeker in te vinden

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 jul 2014 12:35

rotterdam

Wat hebben de Kenieten te maken met Egypte?

Richteren 1:16 " De kinderen des Keniets, Mozes' schoonvader, togen ook uit de Palmstad op met de kinderen van Juda naar de woestijn van Juda, die tegen het zuiden van Harad is; en zij gingen henen en woonden met het volk".

Echter Gods Engel bestraft Israel omdat zij niet de inwoners van het land geheel hebben verdreven. [ Richteren 2:1-3].

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jul 2014 13:15

Israël hervat de bombardementen volgens de Israëlische media.

Terug naar “Archief”