Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Rienuku » 19 feb 2009 16:04

marierose schreef:Afgelopen vrijdag op het allerlaatste moment met veel tegenzin toch maar het "antwoordstrookje" ingestuurd dat ik akkoord ga met salarisschaal 15 naar salarisschaal 10 anders volgt er ontslag... De bonden zijn er nog mee bezig dus misschien dat zij nog iets kunnen doen want het is een aardig stukkie naar beneden met salaris.. Samen met andere collega's heb ik onder protest getekend vooral ook omdat de bonden misschien nog iets voor elkaar kunnen krijgen. Want zoals de directeur van de thuiszorg hier wil binnen een jaar tijd het salaris naar beneden laten gaan en dat schijnt echt onbehoorlijk te zijn heb ik gehoord. Maar ja, ze hebben nu makkelijk spreken in deze tijd met veel ontslagen.. Maar ik blijf mijn werk met plezier doen hoewel ik als ik in salarisschaal 10 zit me niet meer zo in het zweet ga werken hoor want ik doe het dan ook rustiger aan. Want ik vind het gewoon super oneerlijk zoals directeuren van thuiszorgen met hun personeel omgaan en zelf gaan ze echt niet in salarisschaal naar beneden hoor!!! [-X Maar ja, niets aan te doen. We maken er maar wat van zullen we maar zeggen. En hopen dat de bonden nog iets voor ons kunnen doen. Zijn er meer mensen die dit meemaken of hebben meegemaakt? Anders veel sterkte er ook mee want het is verre van leuk!!! :?

Balen joh...

Aan de andere kant kunnen de directeuren er ook niks aan doen, want ze krijgen niet meer geld van de overheid...
Moet je eigenlijk bij die bureaucratische meneertjes en mevrouwtjes daar in den Haag zijn

Tegenwoordig moeten wij voor elk prikje en dingetje een uitvoeringverzoek bij de HA halen. en vervolgens een rekening oid gaan sturen, mensenkinderen wat een uitvinding!! :( niet dus...

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 20 feb 2009 20:13

Rienuku schreef:
marierose schreef:Afgelopen vrijdag op het allerlaatste moment met veel tegenzin toch maar het "antwoordstrookje" ingestuurd dat ik akkoord ga met salarisschaal 15 naar salarisschaal 10 anders volgt er ontslag... De bonden zijn er nog mee bezig dus misschien dat zij nog iets kunnen doen want het is een aardig stukkie naar beneden met salaris.. Samen met andere collega's heb ik onder protest getekend vooral ook omdat de bonden misschien nog iets voor elkaar kunnen krijgen. Want zoals de directeur van de thuiszorg hier wil binnen een jaar tijd het salaris naar beneden laten gaan en dat schijnt echt onbehoorlijk te zijn heb ik gehoord. Maar ja, ze hebben nu makkelijk spreken in deze tijd met veel ontslagen.. Maar ik blijf mijn werk met plezier doen hoewel ik als ik in salarisschaal 10 zit me niet meer zo in het zweet ga werken hoor want ik doe het dan ook rustiger aan. Want ik vind het gewoon super oneerlijk zoals directeuren van thuiszorgen met hun personeel omgaan en zelf gaan ze echt niet in salarisschaal naar beneden hoor!!! [-X Maar ja, niets aan te doen. We maken er maar wat van zullen we maar zeggen. En hopen dat de bonden nog iets voor ons kunnen doen. Zijn er meer mensen die dit meemaken of hebben meegemaakt? Anders veel sterkte er ook mee want het is verre van leuk!!! :?

Balen joh...

Aan de andere kant kunnen de directeuren er ook niks aan doen, want ze krijgen niet meer geld van de overheid...
Moet je eigenlijk bij die bureaucratische meneertjes en mevrouwtjes daar in den Haag zijn

Tegenwoordig moeten wij voor elk prikje en dingetje een uitvoeringverzoek bij de HA halen. en vervolgens een rekening oid gaan sturen, mensenkinderen wat een uitvinding!! :( niet dus...

Bedankt trouwens allemaal die erop hebben gereageerd. En wat Rienuku ook hierboven schreef heb ik al eens geprobeerd en ik kwam best ver met behulp van internet (van de regering--> secretariaat ervan of zoiets kreeg ik een aantal dagen later een berichtje dat ze het hadden gelezen en voor de rest stond er niet zoveel in de mail...) maar ja ik was samen met een anoniem iemand die dat deed hier in onze stad. Want dat merkte ik aan de reactie van een wethoudster van de gemeente hier maar ja, dan denk ik als je samen met nog een anoniem iemand bezig bent vlieg je er waarschijnlijk als 1 van de eersten eruit want er zitten zo'n 63 collega's in hetzelfde schuitje. En we zijn dan nu met 3 mensen die onder protest hebben getekend... We zien wel en we hebben gelukkig niets met kantoor te maken alleen onze mutatieformulieren moeten er heen en 1 keer in de maand een werkoverleg en is ook wel gezellig met collega's en voor de rest denk ik ze doen maar op kantoor. Beter het naar je zin hebben met wat minder salaris en ook in deze tijd vind je ook niet zo snel meer een andere baan... We maken er wat van zullen we maar zeggen. :) :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2009 22:58

Ik ben nu even fulltime verzorgende :mrgreen: mijn man heeft een flinke snee in zijn vinger en dat is vanmorgen gehecht :shock:
Nu was hij aan douchen riep hij mij ik kan mijn ene arm niet wassen en ik kan geen zeep op mijn washand doen :D

Morgen weer een drukke dag moet s'ochtends en s'avonds werken maar mijn werk wordt leuker en leuker.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 22 feb 2009 06:29

*gaap* nog eventjes wakker blijven en nog 1 nachtje...
PaSaP Hoogh!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 feb 2009 12:26

ik had gisteren een gesprek met m'n begeleider, het schijnt dat ik dingen doe die ik (nog) niet mag.. tsjaa ik word wel voor verantwoordelijke neergezet op een andere afdeling (een groep) van 10 mensen. Ik moet daar m'n ding gezet, pillen uitzetten, delen etc. Maar ik had een aantal vragen gesteld waar ze van vonden dat ik mij daar niet mee mocht bemoeien. Tss..... *zucht* wat is leerling zijn toch moeilijk!! Ik kan het ook maar moeilijk uit handen geven.. iemand tips ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2009 13:54

Pfff moeilijk kwebbel maar ik denk meer dat ze vanuit duidelijk maken wat jij wel en niet mag en ik denk dat je moet weigeren om de verantwoording te dragen voor een hele afdeling (ik zeg niet dat je dat niet kan hoor maar ze verwachten wel dat je alles doet maar gaan dan wel zeuren dat je dingen doet die je niet mag)
Kun je niet aan je werkbegeleidster vragen of zij duidelijk op papier kan zetten wat je wel en niet mag?

Ik ben helemaal happy want in september begin ik weer met de opleding (eerder kan niet in Goes) Maar nu kwam vrijdag mijn lievelings collega naar mij toe (is ook de planner) dat ze weer volledig in de zorg gaat werken en of zei mij mag begeleiden (JA SUPER graag :D )
EN het leukste is nog dat wij samen gaan proberen de zorg in zeeland op te zetten wij zitten nu alleen nog maar in Brabant.
Echt leuk als ze zoveel vertrouwen in je hebben.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 feb 2009 15:09

Kwebbel het is denk ik erg belangrijk dat jij precies weet wat je wel en niet mag doen. Vervolgens heel duidelijk afspreken wat je dus wel doet en wat niet, dan kan je daar vervolgens niet op aangevallen worden. Als je in de praktijk dan eigenlijk dingen moet doen, die je nog niet mag, kan je gewoon aangeven dat je afgesproken hebt met je werkbegeleidster dat je dat niet mag doen en dat iemand anders dat moet oplossen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2009 21:21

Waarom duurt het zo lang voor je aan de beurt bent in het ziekenhuis? Mijn man heeft al heel lang last van zijn knie, het wordt steeds erger. Als hij 5 minuten loopt gaat het al bijna niet meer. Fysio gehad, al paar jaar geleden, zonder resultaat. Van het najaar werd het erger, foto laten maken, volgens huisarts was het artrose. Weer periode fysio gehad, volgens hem was het wat anders. Van de week heeft hij een MRI gehad en nu zit er een scheur in de achterhoorn van de binnenmeniscus :roll: Naar de orthopeed voor een afspraak en hij kan pas 9 april terecht. Hij zei al: daar zal mijn baas niet blij mee zijn want hij zit nu thuis in de ziektewet. Dan komt hij zeker op een wachtlijst voor een evt. operatie? Dan nog revalideren misschien?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2009 22:38

kun je niet in een ander ziekenhuis eerder terrecht?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 feb 2009 11:11

Heb je geen zorgverzekeraar met wachtlijstbemiddeling?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 feb 2009 12:19

ja daar gaan we nu wel achteraan, want ik verwacht dat ie anders knetter wordt :?
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 feb 2009 12:55

esli schreef:Kwebbel het is denk ik erg belangrijk dat jij precies weet wat je wel en niet mag doen. Vervolgens heel duidelijk afspreken wat je dus wel doet en wat niet, dan kan je daar vervolgens niet op aangevallen worden. Als je in de praktijk dan eigenlijk dingen moet doen, die je nog niet mag, kan je gewoon aangeven dat je afgesproken hebt met je werkbegeleidster dat je dat niet mag doen en dat iemand anders dat moet oplossen.
ik zou eigen een beschrijving van m'n taken moeten hebben. Dat zou een hoop gezeur schelen denk ik! Ik had bijv. aangegeven of iets niet in de baxter kon (zakjes van de apotheek zeg maar) en dat had ik niet mogen zeggen want het is niet mijn afdeling ](*,) t was alleen een voorstel!! En die collega had dan tegen m'n begeleider gezegd dat ze er niet van gediend was enzo, en dat ze het zelf ook allang had gezien... gelukkig weten ze wel dat ik in een leerproces zit maar het blijft vervelend om het zeker (achter je rug om) te horen!!

liefie schreef:Pfff moeilijk kwebbel maar ik denk meer dat ze vanuit duidelijk maken wat jij wel en niet mag en ik denk dat je moet weigeren om de verantwoording te dragen voor een hele afdeling (ik zeg niet dat je dat niet kan hoor maar ze verwachten wel dat je alles doet maar gaan dan wel zeuren dat je dingen doet die je niet mag)
nou dat is het punt juist. Ik stond op een groep van 10 mensen (niet eens m'n eigen waar ik altijd werk!) en ik was alleen in de zorg van 7.30 t/m 16.00 uur. Iedereen verzorgd, ontbijten, toiletronde (gelukkig had ik een keukenassistente maar toch.... zij mag ook niet alles), en ik had alles tot op de puntjes in orde, zelfs een medicatiefout er uit gehaald wat niemand had gezien.
Moest ik de volgende dag op kantoor komen bij de teamleider want ik had de vuilniszakken niet opgeruimd........ Ik werd echt heel boos en ik zei dat ik alleen stond! Er was ook familie die dag gekomen en ik had excuus aangeboden omdat ik het bed nog niet had opgemaakt. Ze konden het begrijpen! Nou dan vind ik niet dat die collega moet z**ken dat ik niet heb opgeruimd! Ze mogen blij zijn dat ik het heb gered in m'n eentje t HELE weekend...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 feb 2009 13:24

Wat naar allemaal Kwebbel :?
Kan me voorstellen dat je er heel erg van baalt!
En taak-beschrijving is miss wel zo handig! Dat gaan ze bij ons op 't werk ook doen, omdat helpenden vaak onderscaht worden, of juist te veel doen, en daar willen ze nu dus een eind aan maken, om veel geneuzel te voorkomen, of op te lossen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 feb 2009 06:58

Iemand ervaring met vriendschappen op de werkvloer?
Ik kan met alle collega's goed opschieten en kan ook met iedereen goed praten, maar ik heb wel een collega die ik eigenlijk ook een beetje als een vriendin beschouw. We gaan nogal eens samen winkelen, naar een musical, etc.
Ik heb echter wel eens het gevoel dat dat niet altijd door andere collega's gewaardeerd wordt.
Ik begeleid deze collega-vriendin ook in haar opleiding, die ze naast het werken doet, dus we hebben sowieso al behoorlijk veel contact op het werk zelf. Dit gaat echt super, ik durf haar gewoon feedback te geven, weet ook dat ik haar toch alles kan zeggen. De vriendschap staat de begeleiding dus niet in de weg.
Bovendien word ik (o.a. door haar) nogal eens gevraagd om een extra taak op me te nemen, wat ik graag doe, omdat ik me dan tenminste nog een béétje nuttig voel... 8) Dit wordt me niet altijd in dank afgenomen; meerdere collega's hebben mij al gezegd, dat ze het niet eerlijk vinden dat ik altijd gevraagd word. Weinig begrip voor mijn situatie dus. Ik kan me goed voorstellen dat dat niet altijd leuk is voor andere collega's, dus ik probeer mezelf maar in extra taken te beperken en pas me dus maar aan, terwijl de locatiemanager me juist heeft voorgesteld om zulke taken op me te nemen. Tegenwoordig doe ik soms maar extra taken zonder dat de rest ervan af weet, zodat ik in ieder geval geen commentaar krijg...
En ja, de collega die in het begin het meeste commentaar had, heeft zelf inmiddels ook gewoon een vriendin op het werk (die werkt er nog niet zolang).
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 feb 2009 15:33

Lastig Daphne,
Ik herken de situatie niet persoonlijk maar wel van een collega die ook een goede vriendin begeleide in de opleiding. Wat voor opleiding doet je vriendin?
Persoonlijk denk ik dat er ook een heel stukje jaloezie bij komt kijken van je collega´s.
Gooi het anders eens in de groep van dit en dat moet er gedaan worden wie wil dat doen,
misschien anderen er bij betrekken zodat je niet alles naar je toe trekt wat je collega´s waarschijnlijk denken? Ik vind het namelijk persoonlijk niet goed dat je wel extra taken doet en dit dan maar niet zegt. Ik vind zelf dat dit gewoon bekend kan zijn, als er nu iemand achter komt is het steeds moeilijker uitleggen denk ik terwijl je het wel goed bedoeld.
Het lijkt me erg moeilijk, ik heb zelf een goede kennis als stagiare gehad op afdeling en gelijk gezegd dat ik haar niet wilde begeleiden. Maar dat is meer een persoonlijke grens die ik aangegeven heb. Ik zou zelf nooit vriendinnen enz, die nog in de opleiding zijn willen begeleiden, om het idee van´vriendjes politiek´ tegen te gaan.

Terug naar “Archief”