Nou ik had ook ineens iets raars.
Afgelopen zomer was ik op proef overgegaan van Diane op Microgynon 20.
Na 2 maanden kwam de acné op mijn rug en schouders weer terug.
Huisarts gebeld: mocht zonder problemen weer terug naar de Diane.
Kom ik vandaag bij de apotheek om mijn doosje pillen weer te halen, legt ze ineens twee doosjes microgynon voor me neer. Ik verbaasd natuurlijk, zegt ze: ja dat van de diane is een achterhaald idee, dus die schrijven de huisartsen niet meer voor als acnémedicijn omdat uit onderzoek is gebleken dat de Microgynon net zo goed werkt.
Nouja, zo makkelijk liet ik me natuurlijk niet omver praten.
Dus ik uitgelegd wat er afgelopen zomer was gebeurd. Hmm, dat vonden ze toch wel vreemd, maar ze namen het gelukkig wel heel serieus.
Uit hetzelfde onderzoek is ook gebleken dat je bij de Diane een verhoogde kans op trombose hebt als je ouder bent dan 18.
Dus ze mocht de Diane wel voor 3 maanden meegeven, met goedkeuring van de huisarts. Ik mocht ook nogmaals de Microgynon proberen.
Daar zouden zij heel blij mee zijn, omdat ze het interessant vinden om uit te zoeken of het in de praktijk ook echt zo werkt.
Nu ben ik dus weer aan de Microgynon. Heb beloofd het in ieder geval weer 3 maanden te proberen. Het is toch winter, dus acné op m'n rug en schouders is dan niet zo'n ramp want zo bloot ga ik niet gekleed nu
Dus ik ben benieuwd!
Zijn er meer dames die hiermee te maken hebben gekregen?
Of apothekers(assistentes)?
De Microgynon kost me €4 per half jaar, dus dat scheelt niet zoveel.
De rest gaat trouwens toch van het eigen risico af