De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 09 dec 2008 20:12

Memmem schreef:
Sabra schreef: Daarnaast kan ik maar weinig vrouwen in de bijbel noemen die veel kinderen hebben gebaard.

Dat is mij ook wel eens opgevallen, alleen zijn de kinderen die in de bijbel genoemd worden jongentjes en je maakt mij niet wijs dat ze geen meisjes hebben gebaard.

Het schijnt dat het maximaal aantal kinderen per vrouw in de bijbel 6 was. Mannen hadden namelijk vaak ook 'bijwijven'.
AfbeeldingAfbeelding

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 09 dec 2008 20:24

Ik denk dat mijn vaardigheden later het beste tot ontplooiing kunnen komen binnen de maatschappij in de vorm van een carrière in plaats van het moederschap.

Voor mij zijn voorbehoedsmiddelen dus echt een uitkomst, mocht ik eventueel met een man huwen.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 11 dec 2008 17:28

Meer mensen die de microgynon niet meer vergoedt krijgen? stediril wordt het nu geloof ik...
heb er maar voor gekozen om te betalen...weet ik in elk geval wat ik heb...ook al zou het hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek...
PaSaP Hoogh!!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 dec 2008 17:55

Nou ik had ook ineens iets raars.
Afgelopen zomer was ik op proef overgegaan van Diane op Microgynon 20.
Na 2 maanden kwam de acné op mijn rug en schouders weer terug.
Huisarts gebeld: mocht zonder problemen weer terug naar de Diane.

Kom ik vandaag bij de apotheek om mijn doosje pillen weer te halen, legt ze ineens twee doosjes microgynon voor me neer. Ik verbaasd natuurlijk, zegt ze: ja dat van de diane is een achterhaald idee, dus die schrijven de huisartsen niet meer voor als acnémedicijn omdat uit onderzoek is gebleken dat de Microgynon net zo goed werkt.

Nouja, zo makkelijk liet ik me natuurlijk niet omver praten.
Dus ik uitgelegd wat er afgelopen zomer was gebeurd. Hmm, dat vonden ze toch wel vreemd, maar ze namen het gelukkig wel heel serieus.
Uit hetzelfde onderzoek is ook gebleken dat je bij de Diane een verhoogde kans op trombose hebt als je ouder bent dan 18.
Dus ze mocht de Diane wel voor 3 maanden meegeven, met goedkeuring van de huisarts. Ik mocht ook nogmaals de Microgynon proberen.
Daar zouden zij heel blij mee zijn, omdat ze het interessant vinden om uit te zoeken of het in de praktijk ook echt zo werkt.
Nu ben ik dus weer aan de Microgynon. Heb beloofd het in ieder geval weer 3 maanden te proberen. Het is toch winter, dus acné op m'n rug en schouders is dan niet zo'n ramp want zo bloot ga ik niet gekleed nu ;)

Dus ik ben benieuwd!
Zijn er meer dames die hiermee te maken hebben gekregen?
Of apothekers(assistentes)?

De Microgynon kost me €4 per half jaar, dus dat scheelt niet zoveel.
De rest gaat trouwens toch van het eigen risico af :P
pobody's nerfect

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 12 dec 2008 11:15

Als doktersassistente heb ik daar idd ook mee te maken. De artsen bij ons schrijven ook geen Diane 35 meer voor. Om dezelfde reden. Ook zijn er nogal wat vrouwen die de Diane slikten omdat die wel vergoed wordt en anderen niet. (tenzij je aanvullend verzekerd bent)

Weet nog niet zoveel over de resultaten, heb er nog niet veel over teruggehoord.
AfbeeldingAfbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 jan 2009 13:58

Heel leuk, zit ik vanmorgen is ff de weken te tellen....begint mn stopweek op mn trouwdag! :shock:

Hoe kan ik mn stopweek later laten beginnen??
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 jan 2009 14:23

Hoi 88alries88,
je hebt het over stopweek, dus ik neem aan dat je al aan de pil bent. Meestal zitten er een aantal dagen tussen het moment dat je stopweek begint en het moment dat je menstruatie begint. Je zult dus niet ongesteld worden op je trouwdag (of enkele dagen daarna)!
Andere mogelijkheid is de pil door te slikken: stel dat je op vrijdag de laatste pil van de strip neemt, dan begin je zaterdag gewoon met een nieuwe strip... op die manier stel je de stopweek (+ menstruatie) 3 weken uit.
Komt allemaal wel goed dus! :wink: :D
liefs, elvira

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jan 2009 15:07

88alries88 schreef:Heel leuk, zit ik vanmorgen is ff de weken te tellen....begint mn stopweek op mn trouwdag! :shock:

Hoe kan ik mn stopweek later laten beginnen??

Had ik ook. Mijn stopweek begon op donderdag en vrijdags trouwden we. De maandag erop werd ik pas ongesteld.

Wat ik zou aanraden is om een paar maanden van te voren de pil een maand door te slikken en niet de maand van je trouwen. Ik wordt over het algemeen niet vrolijker van het doorslikken van de pil...doorbraakbloedingen, hoofdpijn,vocht vasthouden etc. Dat kan je beter een paar maanden eerder hebben dan op je trouwdag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 15:25

je kunt hem toch gewoon doorslikken? Dat kan zelfs altijd. Dan zou ik het wel een paar maanden ervoor ook al doen, zodat je lijf er wel een beetje aan went. Maar je kunt hem in principe ook altijd doorslikken, en dat zou niet uit moeten maken. al kun je dan doorbraakbloedingen krijgen. Maar ik heb er zelf nooit last van gehad. En het is wel een veilig idee op je bruiloft ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2009 18:31

ik slik de pil ook gewoon door.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jan 2009 18:43

Als je langer doorslikt wordt de kans op doorbraakbloedingen wel groter. Ik heb wel het idee dat ik steeds langer kan doorslikken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2009 18:56

die doorbraakbloedingen zijn minder heftiger dan m'n menstruatie. Dus dan slik ik hem liever door dan dat ik op m'n trouwdag menstrueer.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 jan 2009 22:42

Evelien: gaat het nu trouwens wat beter met het slikken van de pil?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2009 08:23

ja, nu gelukkig wel. In het begin vergat ik de pil nog weleens (wat vast nog weleens voor gaat komen). Maar nu gaat het goed.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jan 2009 08:45

Lkkr vaag, volgens mij ben ik 2 pillen vergeten deze maand... :? Kheb er opeens 2 over terwijl ik vandaag de laatste moest nemen. En ik ben ook opeens eerder ongesteld. Maar ik slik hem dan wel gewoon door deze keer, dan komt het precies goed uit! :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”