Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 27 feb 2008 15:37

Helaas enkel beschikbaar in het engels:

Hamas-run children's TV program aired recently encouraging hatred of Denmark, the West and Israel. The show's star, a rabbit named Assud, threatens to "bite and eat" the Danish if they republish cartoons of Islam's founder, Mohammed.
"If they repeat it we will kill them," Assud explains to the young viewers. "I will bite them and eat them!"

The program focuses on the call to boycott Danish and Israeli products. "Denmark and the West are targeted because of the Mohammad cartoons in a Danish newspaper," Palestinian Media Watch Director Itamar Marcus points out in a recent dispatch. "Israel is targeted because it exists."
Saraa, the young TV hostess of the program, describes the publication of the Muhammad cartoons as "the West's attack against [Mohammed]." The program then features children phoning into the program to condemn the "cowardly infidels" and vow to fight them.
"The children's show, Tomorrow's Pioneers, has used its previous animal character co-hosts, the Mickey Mouse lookalike Farfur and the bee Nahul, to champion violence, promote hatred of Israel and preach about world Islamic supremacy," Marcus said. "To further reinforce its anti-Israel message, Hamas has killed off both characters and blamed Israel."

The following is PMW's transcript of the broadcast of Feb. 22, 2008 on Hamas's Al-Aqsa TV:

Saraa: Did you see the West's attack against the Messenger [Muhammed]?
What do you have to say about this?
Amaani, 10 year old girl by phone: I say to the cowardly infidels...
Assud: Criminals.
Amaani: Criminals.
Assud: Do you boycott Israeli and Danish products?
Amaani: Yes
Assud: You don't eat them at all?
Amaan: I don't eat them at all.
Assud: Great! Keep it up!
Saraa: We will all boycott Danish products, and Israeli products first.

* * * * * *

Saraa: What can we do for the Messenger?
Inaas, 10 year old girl by phone: We can fight them because
they cursed Allah's Messenger.
Saraa: 'Tomorrow's Pioneers' army will redeem the Messenger,
with their possessions and their blood, Assud,
and will not let them repeat this attack.
Assud: If they repeat it we will kill them, by Allah.
Saraa: In His will.
Assud: I will bite them and eat them!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 feb 2008 20:16

Schandalig om kinderen dit soort propaganda voor te schotelen. Zo worden kinderen vergiftigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 27 feb 2008 20:45

Zie dan het stuk over Assud dat dalethvav eerder plaatste: http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_e ... index.html
Laatst gewijzigd door goshen op 27 feb 2008 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 28 feb 2008 13:18

Off topic verwijderd.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 feb 2008 14:19

Ach Zionisten en Joden die de derde tempel willen bouwen zullen hun kinderen vast ook wel met die ideeën vergiftigen.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 feb 2008 14:23

rafaell schreef:Ach Zionisten en Joden die de derde tempel willen bouwen zullen hun kinderen vast ook wel met die ideeën vergiftigen.
Daar gaan we weer.... hebben ze ook een televisieprogramma met een 'grappige' paashaas die moslimkindertjes wil opeten? Als je een vergelijkbaar iets tegenkomt meld je dan bij mij, krijg je gratis 2 bioscoopbonnen van me toegestuurd 8)

Het spijt me maar iedere keer reageert er weer een slimmerik met een joods of christelijk 'voorbeeld' op de genoemde walgelijke kinderprogramma's :|

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2008 14:44

goshen schreef:
rafaell schreef:Ach Zionisten en Joden die de derde tempel willen bouwen zullen hun kinderen vast ook wel met die ideeën vergiftigen.
Daar gaan we weer.... hebben ze ook een televisieprogramma met een 'grappige' paashaas die moslimkindertjes wil opeten? Als je een vergelijkbaar iets tegenkomt meld je dan bij mij, krijg je gratis 2 bioscoopbonnen van me toegestuurd 8)

Het spijt me maar iedere keer reageert er weer een slimmerik met een joods of christelijk 'voorbeeld' op de genoemde walgelijke kinderprogramma's :|
Nee, want de meeste Joden zal dat aan hun bips oxideren. Wat alleen niet wil zeggen dat ze hun kinderen niet vergiftigen met hun ideeën..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 feb 2008 14:50

Raido schreef:Nee, want de meeste Joden zal dat aan hun bips oxideren. Wat alleen niet wil zeggen dat ze hun kinderen niet vergiftigen met hun ideeën..
Geef eens een voorbeeld van de manier waarop men de kinderen "vergiftigt"? Dan kunnen we verder praten want zo kan ik me er niets bij voorstellen (behalve dan dat je het anti-joodse programma van de palestijnen probeert te bagetalliseren).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2008 15:19

Ongetwijfeld. Echter, dat is geen legitimatie voor wie dan ook en omgekeerd. "Zij doen lelijk, dus doen wij het ook" is niet bepaald een sterke legitimatie.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 28 feb 2008 15:41

goshen schreef:Het spijt me maar iedere keer reageert er weer een slimmerik met een joods of christelijk 'voorbeeld' op de genoemde walgelijke kinderprogramma's :|

Het spijt me, maar iedere keer weer reageer je met denigrerende berichten naar Palestijnen en moslims toe.

Ik vind het dan ook van een bepaalde hypocrisie getuigen als je zegt dat soortgelijke gevallen er niet zijn. In iedere religieuze hoek zijn bepaalde extremisten/fundamentalisten te vinden, die er zieke ideëen op nahouden. Het zou je dan ook sieren eens een blik te werpen in de andere kampen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 feb 2008 15:47

CaptainCaveman schreef:
Ik vind het dan ook van een bepaalde hypocrisie getuigen als je zegt dat soortgelijke gevallen er niet zijn. In iedere religieuze hoek zijn bepaalde extremisten/fundamentalisten te vinden, die er zieke ideëen op nahouden. Het zou je dan ook sieren eens een blik te werpen in de andere kampen.

Het verschil is dat de Israelische overheid zal proberen te voorkomen dat extremistische Joden en misschien ook wel doorgeslagen christenen de Moskeeen eigenhandig proberen op te blazen. (chas ve chalila). En ik hoop van ganse harte dat ze het kunnen blijven voorkomen want wie zit er nu te wachten op een Derde Wereldoorlog? Ik niet.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 feb 2008 15:47

CaptainCaveman schreef:Het spijt me, maar iedere keer weer reageer je met denigrerende berichten naar Palestijnen en moslims toe.

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik vraag om voorbeelden om mezelf van het tegendeel te overtuigen. Die voorbeelden heb ik nog niet gehad, ja met "Jesus camp" maar daarvan heb ik na het lezen van het artikel op wiki gezegd dat het niet mijn stijl is maar dat het wel binnen mijn grenzen valt. Dat kan ik niet zeggen van een joden-etende paashaas.

Ik vind jou eerder een hypocriet door te zoeken naar vergelijkbare gevallen binnen de joodse of christelijke hoek ipv je afkeuring te geven.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 feb 2008 15:51

Het hopen op de herbouw van de Tempel lijkt mij niks mis mee. Er is wel wat mis mee als men God een handje wil helpen, door ze (moskeeen) op te blazen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2008 15:58

Volledig mee eens. Het vernietigen van andermans geloofshuizen is niet te rechtvaardigen, tenzij er aantoonbaar bedreiging van uitgaat - een moskee waar wapens worden gemaakt, lijkt me een terecht doelwit van een bulldozer.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 28 feb 2008 16:12

het indoctrineren in een moskee van mensen zodat ze zich als zelfmoord terrorist opblazen past neem ik aan ook binnen het kader van de wapen productie...?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Terug naar “Archief”