Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 dec 2007 23:31

praktijk, ik ken er een heel stel die daar werken. Je hoeft het niet te zeggen hoor en anders mag het ook gerust pb, maar was er zomaar even nieuwsgierig naar ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 22 dec 2007 00:15

Ik heb geloof ik een probleem :o

We hebben op m'n werk een vrouw die veel aandacht vraagt, en dat meestal op de negatieve manier, constant bellen/je naroepen als je er langs loopt, etc. We mogen haar daar op aanspreken, dus dat is ze gewend om daar 'commentaar' op te krijgen, maar gisteravond had ik daar dienst, en deze vrouw belde constant! Werd er niet goed van, elk uur mag ze 1 sigaret, die ze van ons krijgt, maar ik had het enorm druk, we hadden iemand die heel ziek was, waar ik dus heel druk mee was, en dan belt zij er constant voor een sigaret, dus ik belde haar via de pieper op, of ze even kon wachten, want ik was druk ivm ziekte van mede-bewoners, ze zei dit wel te begrijpen, en had wel even geduld.
2 minuten later, belde ze weer, of ik drinken voor haar in wilde schenken, want het pak was te zwaar om het zelf in te schenken, ik heb haar gezegd dat ik er zo snel mogelijk aankwam, maar dat ik nog even bezig was, wat toch écht even moest gebeuren. Weer zei ze dat het goed was, dus ik kwam na ongeveer 10 minuten bij haar, gaf haar haar sigaret, en schonk drinken in, ondertussen vroeg ik haar of het een idee was om misschien een kan aan te schaffen, zodat ze het makkelijker zelf in kon schenken.
Opeens werd ze heel boos en begon half te schreeuwen: Ga zo door jij! nog even en ik dien een klacht tegen je in! Je behandelt me niet goed!
Ik heb haar even laten 'uitrazen', en heb haar toen uitgelegd dat we zieken op de afdeling hadden, en dat die op het moment heel veel aandacht vroegen, en dat het mede daardoor kwam dat ik zo laat was.
Ze zij het te begrijpen, dus ik ging weg, en heb haar er later niet weer over gehoord
Máár...nou kom ik vanmiddag op de afdeling, komt een collega naar me toe: Hey...kan ik jou even spreken? ', dus ik liep met haar mee, want ze wilde me persé onder 4 ogen spreken, en ze vertelde me dat die bewuste vrouw ook tegen haar had geklaagd over mij, en dat ze vond dat ik geen goede zorg gaf, en niet voor dit werk geschikt was....Ik sotnd met tranen in mn ogen :oops: ... m'n collega heeft me gelijk gezegd dat ze haar niet geloofden, en wel voor mij op zouden komen... maar hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan??
ze is ook namelijk best in staat om het over de hele afdeling rond te bazuinen...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 dec 2007 00:20

Dat is heel moeilijk. Je weet dat je hebt gedaan zoals het hoort/ moet en dat het zo goed is. Toch raakt het je als je hoort dat mensen klagen.

Ik vind het moeilijk om hier echt goed advies te geven. Ik denk dat het goed is om te gaan staan voor wat je gedaan hebt. Ga jezelf niet afvallen. Je collega staat ook achter je. Met die bewoonster zou ik ook verder gaan of er niets gebeurd is, wat in het begin best moeilijk kan wezen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 dec 2007 13:24

Ik draag geen uniform op me werk. Heb meestal wat oudere kleren aan, of goedkope. Word nog wel eens bij de kleren gegrepen en ga daar dus echt niet in dure kleding rondlopen. Of zit onder het eten :wink:. En loop op laarzen.

M'n kerstpakket bestond niet uit zo heel veel. Zat wat etenswaren in, niet echt mijn smaak. En verder 2 kortingsbonnen t.w.v. €50 voor vakantieparken.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 dec 2007 15:04

Wij hebben ook gen uniformen. En ik draag ook geen andere kleding als normaal. Het enige dat ik niet aandoe ik een rokje tijdens het werk. Heel af en toe eentje over de knie, maar liever helemaal niet. Wel let ik op of ik geen grote kettingen of oorbellen draag op mn werk. Verdr maakt het niks uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 22 dec 2007 16:28

Het is niet zo dat ik er in m'n oude vodden rondloop, sommige dingen heb ik ook wel thuis aan enzo. Ik heb het snel koud, maar op het werk is het warm en het is vaak behoorlijk zwaar dus heb ik daar minder kleding aan dan thuis. Hoef echt niet met een lekker gebreid vest te gaan werken. Heb vaak een truitje met lange mouwen aan en n vest. Meestal gaat het vest uit, vooral tijdens ADL.

Verder draag ik altijd rokken, dusja die heb ik ook aan als ik werk. Vaak is dit spijker en op de knie.
Wat de toekomst brengen moge........

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 dec 2007 17:18

@ meissie 88

Wat vervelend voor je, ik heb zo´n soortgelijke situatie ook mee gemaakt, je voelt je zo rot dan. Je hebt er alles aan gedaan wat je kon en toch is iemand niet tevreden. Probeer je zelf te blijven en vertrouwen te hebben in je zelf, want je hebt alles gedaan wat je kon doen. Ook je collega staat achter je.
Misschien is het handig om de situatie uit te leggen aan je andere collega´s zodat ze het van jou horen en niet vanuit de bewoner.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 dec 2007 15:09

ai dat is idd heel lastig! Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, wel hoor ik het van andere collega's, dat bewoners zeggen: "Jouw collega (naam) zegt dat en dat."
Ik probeer het op dat moment niet goed te praten want ik weet niet wat er gebeurd is.
Wel had een collega een vrouw uit de rolstoel getild en op bed gezet (zonder lift) wat dus streng verboden is!! Een andere collega sprak haar er op aan, waar de bewoner bij stond (niet zo'n geschikt moment dus). Later haalde ik de vrouw uit bed (met lift) en vroeg ze of het wel mocht (zonder lift uit bed halen).
Ik zei eerlijk dat het niet mocht, maar als de collega het echt wil, en als zij (de bewoner) er vertrouwen in heeft, dat het dan haar eigen verantwoording is.

De bewoner is zelf al een paar keer gevallen, en is dus best wel bang als er nieuwe collega's komen, of als collega's laten zien of merken dat ze moeite hebben met een bepaalde transfer.
Best lastig allemaal :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 dec 2007 10:04

@meissie 88.

Die vrouw spoort niet. Je moet je er niet verdrietig door laten maken. Jij hebt je best gedaan en hard gewerkt, dus dan heb je het gewoon goed gedaan. En je collega's kennen haar ook, dus ze weten hoe zij kan doen. En ze kennen jou, dus zij weten ook wel dat je het wel goed doet....

Sterkte!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 dec 2007 21:38

Dank jullie wel wel voor jullie reacties :)
Die vrouw heb ik nog niet echt weer gesproken, is gewoon geen tijd voor :? maar als ik d'r tegen kom in de gang, groet ik haar 'normaal', en zij mompelt wat terug, ik merk wel dat ze wat 'stug' is, maar ik heb zoiets van: volgens mij is het het beste dat ik gewoon doe alsof er niks is gebeurd, en evt, als er een moment voor is, haar vraag waarom ze zo boos werd, of dat ik het gewoon laat rusten!
Majah we zullen wel zien :) jullie in ieder geval bedankt!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 dec 2007 22:00

@ meissie 88 Ik denk zeker dat dit het beste is wat je nu doet, tuurlijk is het erg vervelend, maar blijf er zeker niet mee zitten, ga lekker door en gewoon doen of dat er niks gebeurd is, is soms wel moeilijk. succes he!

Ben ma uit de nacht gekomen, heerlijk lekker rustig gehad. Daar kom je echt van bij :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2008 04:29

Zo, ik ben vannacht de nacht in gegaan. Voor 3 nachten. Voor het eerst 3 achter elkaar in mn leventje. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden :)
Het scheelde dat oudjaarsavond ervoor was, dan heb je toch je ritme al wat omgedraaid.

Al zijn nachtdiensten hier op dit moment onzin. Ik zit hier op de crisisgroep met 5 jongeren die allemaal lekker liggen te slapen, zoals elke nacht. Verderop zit mn collega, die er voor 2 jongeren van de andere groepen is, die ook lekker slapen. Maarja, het moet he, met zn tweeen aanwezig zijn. Maar het is meer jezelf wakker houden dan echt werken.

maargoed, ik ben weer lekker gevorderd met school, en das ook wel handig :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jan 2008 06:31

Ik ga vandaag voor het eerst werken! best spannend moet ik zeggen!!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 jan 2008 08:55

ik ga morgen met mijn nieuwe baan beginnen! heb heerlijke diensten van 07.30 tot 12.00 of van 19.00 tot 23.00 en soms moet ik een hele dienst draaien.
Heb er echt super veel zin in ik ga zo even mijn dienstkleding uitzoeken!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jan 2008 09:04

heel veel succes met jullie eerste werkdagen op je nieuwe werk

Terug naar “Archief”