Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sterretje » 28 aug 2013 11:13

AJS wilde vanaf 2,5 al oorbellen.. Ze moest van ons wachten tot ze 4 jaar zou zijn. Ze heeft ze dus nu;-)
RJB is nu 1,5. Hij slaapt iedere middag 2 uur. (wel even heerlijk, even je gang gaan want verder is hij nu wel een handenbindertje) Hij is overal en nergens mee bezig maar echt spelen doet hij niet.
AJS sliep tot 2 jr en 9 mnd iedere middag 2 uur. Maar op een gegeven moment sliep ze 's avonds pas om 21.00 of zo. Dus voor gekozen haar overdag op te houden en 's avonds 18.30 naar bed. Het was twee weken wennen (heel moe rond 16.00) maar toen ging het goed. Ik had haar liever overdag de hele dag en gewoon 's avonds in bed.

Hier over een week de sleutel van het nieuwe huis en over 5 weken er in. Het worden dus mega drukke weken (huis is casco (alleen al wel sanitair) dus wordt hard werken.. Zie er wat de kids betreft wel tegen op. Want ze zullen wel veel heen en weer geslingerd worden en dan daarna verhuizen... whe shall she!
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 aug 2013 19:04

Grappig al die verschillen :-) f slaapt gemiddeld 2uur elke middag, hij vraagt daar ook echt om. 'Mag ik slapen mama?' En 's avonds wil hij vaak 'lang slapen'. Hij is wel vroeg wakker meestal, en ligt vaak s avonds ook nog wel een uur wakker te zijn in bed. Maar volgens mij vindt hij dat prima, hij geeft dan geen kik. Denk dat hij dan zn dag verwerkt.
Hij klimt ook niet uit bed zelf. 'S morgens als hij wakker is doet hij wel zelf de deur open (kan vanuit bed) en roept dan 'floris is wakker, papaaaa, uit bed alsjeblieft?' :-)

Hier wordt het nog een leuke puzzel qua ruimte met nummer 2 op komst.
Wij hebben 2 slaapkamers, waarvan de onze denk ik ongeveer 12m2 is, maar daar gaat nog inbouwkast vanaf. En die van f is nog geen 2x2m2.
Wordt waarschijnlijk dus een heel creatieve oplossing verzinnen. Als iemand hel briljante tips heeft, welkom ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 aug 2013 19:56

Ja hoor, een hoogslaper voor Floris, en een ledikantje eronder voor de jongste. En op je eigen kamer, als dat mogelijk is, een ladenkast als commode (en hun kleding daar ook in, en in je eigen kledingkast). Of gewoon verschonen op de bank ;)
Jurian heeft regelmatig een logee op zijn kamer, hij heeft zelf een hoogslaper en tegenwoordig staat standaard het opklapbed opgemaakt en al eronder, gaat prima
Maarja, dan moet je wel een hoogslaper kwijt kunnen qua lengte/breedte.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 aug 2013 20:21

Inspiratie opdoen bij buren, Jannoek?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2013 20:30

hier ligt M ook nog in een ledikantje... bevalt me prima.!! haha....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 aug 2013 21:17

@missf ik denk dat een hoogslaper niet past, maar is wel de moeite van uitzoeken waard.

@lechat de buren hebben officieel maar 1 slaapkamer. Zij hebben er een bijgemaakt in de woonkamer. Zij hebben een stapelbedden in ledikant formaat, maar omdat F richting de meter gaat vind ik dat niet echt een optie... Dat zou wellicht ook wel gemaakt kunnen worden op peuterbed formaat maar dat is weer zo groot voor een baby...

Een ladekast op onze kamer past niet echt. F z'n combines nu bevat ook veel kastruimte, en dat hebben we ook wel nodig eigenlijk... Haha... Nog maar even over denken dus.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 21:24

En zou het een optie zijn als je zelf in de woonkamer slaapt met een bed wat je op kan klappen/wegbergen maar dat je je kleren wel in je slaapkamer houd?

Of is het mogelijk dat jullie zelf op de twee bij twee kamer gaat liggen in een klein tweepersoonsbed, kleding andere plek in huis en de grotere slaapkamer voor de kinderen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 aug 2013 21:55

Denk dat iets laten maken nog het minste geld kost. Ons bed past niet in de kleine kamer, zijn we ook iets te lang voor ;-)

Misschien gokken we ook nog wel op een peuterbed voor F en een wieg op onze kamer.. En dan op zoek naar een groter huis ;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 aug 2013 09:01

Jannoek, misschien dat wij wel een kleiner huis hebben.
De meiden hebben wel ieder een eigen kamertje,
En Ilona slaapt in een groot stapelbed, dus Fem kan in principe bij haar er bij.

Wij slapen op een (goede!) slaapbank, die in de kamer staat.
Het is ook een gewone mooie leren bank, dus als je t niet weet, dan zie je t niet.
Kostte wel wat, maar slapen er nu al twee jaar goed op.

Baby komt eerst in een hangwiegje vlak bij ons, en later dus de kamer van Fem of bij Ilona er bij.
Voorlopig gaat t nog goed zo, al kijken sommige buren wel vreemd.
Maarja, die wonen in hun eentje in een eengezinswoning, weet niet wast vreemder is. ;)

Ander huis staat trouwens wel op de planning hoor, maar we wonen niet in een flatgebouw en hebben een aardig tuintje, dus woon hier ook wel prima.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 aug 2013 09:23

Ik zou inderdaad kijken naar een zelfgemaakt/ontworpen bedje zodat F boven kan liggen en de jongste eronder. Oudste van ons lag tot voor kort in een peuterbedje, ze is 6,5 jaar. Zou nu nog steeds passen, maar ze krijgen een nieuw bed dus wel meteen een 2meter stapelbed besteld.

Peuterbedje heeft een matrasmaat van 1,50 volgens mij.

Of wat AG heeft, in de woonkamer slapen op een goede slaapbank...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 29 aug 2013 09:29

@ jannoek; zie pb

@ sterretje; heel herkenbaar wat je schrijft over RJB. Lastig hé dat ze met van alles bezig zijn maar niet echt spelen. Hier heb ik M. gisteren voor het eerst zichzelf zien vermaken (ik had een keukentje van mp gehaald) Ik denk dat het ook de leeftijd is en dat het vanzelf wel komt. Pfff, zal best pittig zijn als jullie gaan verhuizen en het huis nog casco is. Wel leuk om alles naar jullie eigen ideeën in te richten.

@ liefie; leuke foto!!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 29 aug 2013 12:31

@ Jannoek, lastig probleem, misschien idd iets op maat laten maken? Wij zijn inmiddels verhuisd een paar maanden geleden van een flat naar een eengezinswoning, en hebben ineens bergen ruimte (al staat dat ook zo vol ;)). Maar slaapkamers goenoeg i.e.g. Daar hebben we gelukkig niet over na hoeven denken.

@ Sterretje: sterkte met verhuizen, wij hebben het in 2 weken tijd gedaan en dat was best afzien...., maar daarna is het wel heel fijn.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 aug 2013 19:26

Hier kijken buren ook raar op ag. Wonen op tweede verdieping zonder lift. En niet alleen buren overigens. Vrienden van ons die niet in de stad wonen snappen er ook geen snars van. Die vonden het raar dat we hier bleven wonen met één kind. Standaard vraag nu is dan ook 'maar hoe gaan jullie dat dan doen straks met twee kids?' Dat weten we dus nog niet maar komt vast goed :-)

We hadden nog een zolder kamer, maar die is pas tot kantoor verbouwd... anders hadden we daar wat mee kunnen doen. Ach ja, komt vast wel goed :-)

Doordat we niet denken hier nog jaren te blijven wonen vind ik investeren in andere slaapmogelijkheden etc niet echt een optie.. hoewel we hier nog heerlijk wonen.. fantastische locatie, prachtig uitzicht..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 aug 2013 20:19

@ jannoek Wij hadden de oudste twee ook op een hele kleine kamer toen J geboren werd. Die kamer was wel wat groter dan het kamertje van F, maar was ongeveer 2x3/ Wij hadden een eenpersoonsbed aan de achterzijde in de breedte staan en in de lengte stond een ledikantje.
Je zou eventueel ook kunnen kiezen voor een meegroeibed in eerste instantie. Die gaat tot 1m80 volgens mij, maar kan in delen worden vergroot.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 aug 2013 21:22

Ach, Jannoek, wij hebben een (bescheiden) eensgezinswoning met een tuintje van ong. 3 bij 5 m. en dan zeggen sommige mensen al 'Maar als je hier met kinderen zou wonen, waar moeten die dan spelen?' 8) 't Is maar net wat voor eisen je stelt hè...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”