Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 19 jan 2012 11:09

Waarom geef je haar niet rond 19 uur bv en maak je haar later op de avond nog eens wakker voor fv met rijstebloem of iets dergelijks? Die laatste fles heb ik bij mijn kids best wel lang gegeven. Vooral dochterlief trok voordat ze 10 mnd was anders de nacht niet door.

Hier een klein mannetje dat er ook nog niet over peinst om de nacht door te slapen :( . Afgelopen week werd hij weer elke nacht wakker rond 2 uur. Ik kon dan met een speentje de voeding nog rekken tot 3.30/4.00 uur, maar echt niet langer. Ik baal er wel een beetje van, want moet alweer bijna aan het werk en ben eigenlijk nog continue moe. Iemand nog tips om hem de nacht door te laten slapen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jan 2012 11:37

ik denk dat je het toch even de tijd moet geven ajl. het is nier abnormaal dat ze op die leeftijd nog niet doorslapen. ik snap dat je dat erg graag wilt.. zeker als je het gewend bent bij je andere kinderen.. maar hij zal vast op een gegeven moment wel gaan doorslapen, denk niet dat er echte tips voor zijn?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 19 jan 2012 11:41

Frederiek is bijna 7 maanden, maar krijgt nog veel meer melk.
09.00 uur 210 cc melk
tussendoor meestal een banaan, kiwi, peer of appel, soms ook niet, soms maar 1 hapje
13.00 uur 210 cc melk
tussendoor een boterhammetje met boter, soms krijgt ze die tussen de middag, als ze dan wakker is, en wij eten brood.
17.00 uur 210 cc melk
als ze het volhoudt eet ze ook groenten mee met ons, beetje groenten met aardappel, vaak slaapt ze dan al.
En dan komt ze 's avonds altijd nog een keer voor een papfles. Meestal 240 cc pap. De tijd dat ze die krijgt verschilt. SOms om 19.00 uur al, soms pas om 22.00 uur. Ze komt dus ook altijd 's avonds, maar omdat ze dan pap krijgt, maakt het niet uit wie er is, en wie het geeft.

Bij Jurian was het ook heel anders, die kreeg om 6 uur 's avonds de laatste fles, en sliep dan gewoon tot de volgende morgen 9 uur ofzo. Frederiek heeft volgens mij gewoon veel meer nodig. Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat we binnenkort op 3 flessen zouden zitten. Wel heb ik vanmorgen pap gekocht voor de ochtend, eens proberen of ze dat wil. Maar daar gaat ook gewoon nog melk in, dus minder melk wordt het vermoedelijk voorlopig niet.


ajl, wat lastig he. Maar je kunt hem denk ik idd niet dwingen. Jurian sliep met 5,5 weken ook altijd door, Frederiek met 2 weken voor het eerst, maar ondertussen heeft ze toch wel regelmatig een fles gekregen 's nachts. Ze heeft zo snel honger. En als een fles dan helpt, dan heb ik dat toch liever dan dat we een uur aan rekken zijn. Zeker omdat ze daarna heerlijk doorslaapt tot 9 of 10 uur. Wissel je wel om met je man? In principe hebben wij de regel dat als hij werkt, ik eruit ga. In het weekend hij dus, als het nodig is. Als ik ook werk door de weeks, dan wisselen we gewoon af. Al komt het ook wel voor dat ik hem eruit stuur, maar hij weer in slaap valt, en ik dus alsnog maar gewoon ga. Dat kost me dan minder moeite dan hem eruit krijgen ;) Maar een beetje afwisselen vind ik wel prettig, als je allebei weer werkt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Lidia » 19 jan 2012 11:46

Waar zou Galateia zijn, of heb ik iets gemist?

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Dippie » 19 jan 2012 11:50

Nog even showen hoor! :-)
Papa's trots! Rompertje gehad van papa's Subaru vriend 8)

Afbeelding

Sinds vorige week vrijdag op zaterdag slaapt Vianne elke nacht al door! Gister sliep ze om 22.30 en vanmorgen kwam ze weer op 05.45. Echt heerlijk hoor! We zijn echt weer lekker bijgetankt! En natuurlijk hopen dat het zo blijft.. Sinds een paar dagen spuugt ze nu wel veel mee, dus overdag probeer ik zoveel mogelijk veodingen af te kolven en met de fles te geven met Nutriton erdoorheen. Gister hielp dat erg goed, niets gespuugd! En vanmorgen na de borst kwam er weer een hele golf :( Oei, dit moet volgens mij in het bvtopic :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 19 jan 2012 11:54

Wauw, wat een poppie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 19 jan 2012 12:42

MissF schreef:
ajl, wat lastig he. Maar je kunt hem denk ik idd niet dwingen. Jurian sliep met 5,5 weken ook altijd door, Frederiek met 2 weken voor het eerst, maar ondertussen heeft ze toch wel regelmatig een fles gekregen 's nachts. Ze heeft zo snel honger. En als een fles dan helpt, dan heb ik dat toch liever dan dat we een uur aan rekken zijn. Zeker omdat ze daarna heerlijk doorslaapt tot 9 of 10 uur. Wissel je wel om met je man? In principe hebben wij de regel dat als hij werkt, ik eruit ga. In het weekend hij dus, als het nodig is. Als ik ook werk door de weeks, dan wisselen we gewoon af. Al komt het ook wel voor dat ik hem eruit stuur, maar hij weer in slaap valt, en ik dus alsnog maar gewoon ga. Dat kost me dan minder moeite dan hem eruit krijgen ;) Maar een beetje afwisselen vind ik wel prettig, als je allebei weer werkt.


Hem gelijk 's nachts wat geven, is geen optie, want dan komt hij 4 uur later weer voor wat eten en dan zit hij echt ruim boven hetgeen hij op een dag binnen mag krijgen. Hij is nl. al wat aan de zware kant en natuurlijk is dat voor een baby niet zo erg, maar ik ben eigenlijk ook bang hem vet te mesten. Als ik hem rond 4 uur een halve fles geef, draait hij rond 7 uur gewoon weer met de andere kids mee in het schema.

Eigenlijk ben ik degene die er altijd 's nachts uitgaat. Manlief slaapt nogal slecht en komt moeilijk in slaap. Als hij er echt een half uur uit is geweest, slaapt hij de rest van de nacht niet meer. Dus ik met eigenlijk altijd de sjaak. Daarbij is het ook nog eens zo dat als hij slaapt, hij het ook niet hoort en nogal diep slaapt en om hem er dan voor wakker te maken, vind ik ook wat.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 19 jan 2012 13:01

Tjonge, wat lastig, ajl. Hier zit Frederiek ook wel eens ruim over wat eigenlijk mag, maar ik merk dat ze dan na een paar dagen weer stopt met zoveel drinken. Soms heeft ze het gewoon een paar dagen nodig. Maargoed, zij is helemaal niet zo zwaar, dus dan vind ik het toch makkelijker.

Hier nog een leuke link trouwens, over rare babynamen. En je kunt de naam van de kindje invoeren, zodat je kunt zien hoe vaak die in 2011 gegeven is :D

Frederiek is 7 keer gekozen in 2011, Frederique 61 keer en Jurian 18 keer :)

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/01_januari/11/opmerkelijk/rare-namen.xml
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 19 jan 2012 13:09

haha, grappige site.
de naam van R is 1 keer gekozen in 2011 en de naam van E geen enkele keer 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor AikonGirl » 19 jan 2012 13:38

Hm, de naam Femke is 434 keer gegeven in 2011.. Niet echt origineel.

Hier het schema van mijn dochter (9 maanden). Kan wel eens iets verschillen.

06.30 BV
07.30 Cracker
09.30 Fruit
11.00 BV

11.00 - 14:00 SLAPEN

14.00 BV + cracker
16.00 soepstengel oid
17.30 Groente (amper wat)
19.00 BV en gelijk naar bed.
22/23.00 BV

En meestal 's nachts nog een keertje wat drinken. Nu toevallig twee keer doorgeslapen.

ajl, lastig hoor.. Met BV kan je gelukkig niet te veel geven, anders was ze al lang overvoed geweest.
Heb geen tips. Ilona sliep al met 6 weken door, en nu met 9 maanden slaapt Fem nog steeds niet echt door.
Ik duw mijn man altijd uit bed, als ze wakker wordt 's nachts.
Hij haalt haar altijd op, en kan dan gelijk weer verder slapen.

Gebruikersavatar
Appel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Appel » 19 jan 2012 13:52

Wat een verschillen allemaal bij de baby's. Ik denk dat ik inderdaad maar ga proberen om wel om 19.00 bv te geven, en dan eventueel 's avonds laat nog een fles+. Ik hoop dat ze weer gaat doorslapen, want ik ben wel erg verwend geweest... Ze sliep vanaf een week of zes al door, en vanaf 3 maanden kreeg ze 4 BV'en op een dag. Erg luxe dus. Maar ja, nu gaat alles rond eten/drinken zo op de schop, dan moet je weer even een nieuw ritme zoeken, lijkt wel.

Lastig het Ajl, dat niet doorslapen. Heeft je zoon het niet te koud 's nachts? Daar werden ze bij mij ook wel eens wakker van. Als je dan voelde hoe koude handjes/ voetjes ze dan hadden, echt zielig... Verder niet echt tips helaas.

Leuk he die namenlijst. Ik hou wel van originele namen, dus ik heb die lijst (van andere jaren dan) goed bekeken, voor we onze keus maakten.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 19 jan 2012 14:02

Nee, koud heeft hij het niet. Ik moet er juist altijd aan denken om hem zo min mogelijk aan te trekken, omdat hij anders het zweet op zijn voorhoofd heeft staan.

Het is inderdaad lastig om met hem ritme te zoeken. Hij blijft gewoon honger houden. Overdag is het ook echt trekken naar een volgende fles, na 2,5 uur/3 uur lust hij wel weer een fles van 200cc. Als het aan hem ligt krijgt hijn rustig 8/9 flessen nog op een dag en dat kan gewoon niet. Ik kijk er echt naar uit dat hij bijvoeding mag krijgen en hoop dat dat voor hem vult.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 19 jan 2012 14:22

Heb je van die voeding voor hongerige baby's ajl? Dat schijnt ook nogal eens te helpen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 19 jan 2012 15:00

Zou die site met die namen echt kloppen?? Waar zouden ze dat op baseren? Bij geboorteaangifte geef je alleen doopnamen door. Pas hadden wij ook zo'n site gevonden waar je namen kon vinden en hoeveel ze gegeven waren in een jaar maar toen was er een naam die maar een paar keer gegeven was en toen kende wij er al meer dan dat die namen gegeven waren :shock:

Hier slaapt M ook nog niet door. Zal vast wel een keer komen! Komt nu vaak rond 3-4 uur nog.
@ ajl; lastig hoor dat je nog niet meer mag geven en dat hij zo'n honger blijft houden. Wat zeggen ze er op het CB van?

@ dippie; lieve foto!! Hopelijk blijft ze doorslapen voor je!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jan 2012 15:47

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/ dit is ook een leuke site om de namen te checken, daarmee zie je ook hoe verspreid het over nederland zit


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten

cron