Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 16:38

Ik vind het ip niet erg als er mensen langs komen, maar als iedereen in de buurt woont, blijven ze ongeveer een uurtje. Onze vrienden en familie wonen 1,5-3 uur enkele reis bij ons vandaan. Die komen geen uurtje, maar een avond of een gedeelte van de middag en blijven eten. Koken doen ze vaak niet, want dan komen ze uit hun werk ofzo. En veel vrienden hebben geen kinderen, dus denken daar ook niet over na.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2011 17:11

@Ajl Veel vrienden en familie wonen ook meer dan een uur hier vandaan :wink: Maar wij hebben echt niks te ''klagen'' gehad want ook de vrienden zonder kinderen (sommige nog niet eens samenwonend/getrouwd kookten en hielpen ons waar nodig) maar dat is jammer genoeg niet overal zo.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 okt 2011 18:11

Het is te begrijpen hoor Ajl, dat je aan een kraamfeest denkt. Wij hebben de naaste familie wel tijdens de kraamdagen gehad en de rest komt op het kraamfeest. En ik ben er maar wat blij mee. Dochterlief vraagt namelijk alle aandacht en energie van mij, daarnaast heb ik ook nog last van die keizersnee.

Hoe snel vallen jullie trouwens af na de bevalling? Ik was 19 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en na de bevalling 13 kilo kwijt. Nu ben ik in 1 week tijd weer 5 kilo afgevallen. Naar mijn idee gaat dat wel heel snel. Nog 1 kilo en ik zit weer op m'n oude gewicht. Niet dat ik dat erg vind, maar als die aantal kilo's maar niet doorzetten, dan wordt het wel een beetje teveel van het goede. Zou het door de bv komen?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 okt 2011 18:27

Bij de oudste was ik 25 kg aangekomen; het kindje woog 'maar' 6 pond, maar al die 25 kilo's waren er binnen de kraamtijd af. Moet je nagaan hoeveel vocht ik bij me droeg! Als het geen vocht is, vind ik wel dat je behoorlijk snel afvalt, NdW. Goed in de gaten houden of je niet een eind onder je normale gewicht doorschiet kan geen kwaad denk ik, want dat lijkt me niet echt heel erg goed.
Bij mij was het trouwens wel zo dat ik in de (bv-)periode erna juist weer wat kilo's aankwam en dat ging ook zo bij de andere kinderen, dus uiteindelijk kwam ik elke keer hoger uit dan voor de zwangerschap, terwijl alle keren de meeste kilo's van de zwangerschap er in de kraamtijd af zijn geweest :roll: .

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 okt 2011 18:32

@ajl: Ik vind een kraamfeest ook absoluut niet gek in jullie situatie, hoor!

Het grootste gedeelte van onze familie woont op 1 a 1,5 uur afstand, maar zij blijven hooguit 1,5 uur en helpen een handje mee als dat zo uit komt. Ik vond het heerlijk om in de kraamtijd bezoek te krijgen (wel gedoseerd, dus met vooraf een belletje of het uitkomt), maar als je genoeg aan jezelf en je gezin hebt, met als uitzondering je (schoon)ouders (als je die nog hebt natuurlijk), is het je goed recht om het bezoek op een andere manier te regelen!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 okt 2011 18:39

AjL: voor jezelf kiezen!! dus een kraamfeest als je dat graag wilt.
@NdW: ik was 8 dagen na geboorte AJS de 9 kilo weer kwijt en 6 maand later nog weer 4 (door borstvoeding)
Het is niet erg om af te vallen. Maar blijf er inderdaad op letten of het niet te veel wordt en of het niet te veel van je energie vergt. En het ligt er ook nog aan of je 60, 80 of 120 kilo weegt :wink:
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 okt 2011 18:43

Jannoek schreef:Is Maurits al genoemd?

We blijven bezig, haha!

@sterretje vind je dan dat een meisjesnaam wel per defenitie dubbel moet zijn?

Maurits vind ik ook leuk.
en ja, meisjesnaam willen we zeker dubbel.
Dus voor het uitlenen nog wat 'enkele' tips:

Kaylene, Eleonora, Noor, Elisabeth, Megan, Regan, Emma, Kaithlyn, Sofia, Christianna, Helena enz...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 19:01

@ sterretje voor namen zou ik als ik jou was in de zaterdageditie van het NRC kijken. Daar staan heel veel vaak dubbele namen in.

@ NDW afvallen gaat bij mij niet makkelijk. IN de kraamweek val ik ongeveer 6 kilo af. De maand erna ongeveer 4 en daarna niets meer. En dan maakt het niet uit of ik bv geef of niet. Het stagneert gewoon. De resterende 5-7 kg moet gewoon via lijnen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 okt 2011 19:28

ajl schreef:@ sterretje voor namen zou ik als ik jou was in de zaterdageditie van het NRC kijken. Daar staan heel veel vaak dubbele namen in.

Meidennamen niet meer nodig;-) Die hebben we al.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 19:32

Als je van de namen Maurits en Quintijn houdt, is de zaterdageditie van de NRC ook zeker een aanbeveling :wink:

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 07 okt 2011 13:16

Hier gingen de kilo's ook redelijk snel. Was ongeveer 10kg aangekomen en die waren er meteen na de bevalling alweer af. Levi was dan ook bijna 9 pond :lol: , dus dan gaat het hard. Daarna viel ik door de bv ook behoorlijk af. Alleen naarmate de voedingen minderden, kwam ik ook weer gewoon behoorlijk aan :? . De tijd dat ik niet op mijn gewicht hoefde te letten, was daarna voorgoed voorbij helaas ](*,) . Maar bij jou gaat het wel erg snel NdW. Hou het in de gaten inderdaad, veel volle producten eten en alles met roomboter etc. Voor verdere tips kun je kijken op www.borstvoeding.com, er zijn heel veel vrouwen die met dit probleem kampen tijdens de borstvoedingsperiode.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2011 18:15

De kilo's gaan hier bedroevend langzaam. Ik was er volgens mij 19 of 20 aangekomen, de dag nadat ze was geboren stond ik op de weegschaal, 4 kilo eraf :shock: Nadat we op vakantie zijn geweest begon ik met lijnen, toen zaten er nog steeds 11 of 12 aan. En dat nadat ik borstvoeding heb gegeven. En nu gaat het ook erg langzaam. Pas 200 gram in 2 weken :( Maargoed, ik blijf gewoon doorgaan, want wil ze perse weer kwijt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 07 okt 2011 18:19

Bij mij gingen de kilo's er pas af toen ik stopte met bv. En net als bij miss F was is 20 kilo aangekomen, en in de kraamtijd was er misschien 6 kilo af.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 okt 2011 20:20

Balen is dat missf :? ! Ik kan mij er ook niets bij voorstellen dat iemand binnen een paar weken zijn gewone kleding weer aankan na een bevalling. Ik draag altijd eerst nog positiekleding en heb voor de tijd erna 3 jurken die mij nu al de keel uithangen. Ik weiger gewoon nieuwe kleding te kopen in een grotere maat, maar kon de vorige keren pas na ruim een half jaar mijn kleding weer aan. En stoppen met de bv hielp ook niet om de kilo's kwijt te raken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2011 20:57

Ik heb al sinds vorige week m'n eigen kleding weer aan. Heerlijk is dat. M'n zwangerschapsbroeken die zakten van m'n billen af. Dus nu gewoon lekker m'n eigen kleding weer aan.

Hier gaan maandag de geboortekaartjes de deur uit.

Terug naar “Archief”