Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor MissF » 22 sep 2011 14:40

Zo, wij krijgen weer een lang kind :) Net gewogen en gemeten, ze is nu 5860 gram en 63,5 cm. Lengte gaat weer snel naar het bovenste lijntje, terwijl het gewicht weer gemiddeld is. Zo ging het bij Jurian ook :D

Wat een lieve foto AG! Hoe oud is Femke nu?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 sep 2011 14:59

Lieve foto AG! Ik zal binnenkort ook even een foto maken en posten. Met z'n kort geknipte haar ;-)

@MissF grappig, die lange kids! Jullie zijn zelf allebei niet lang toch?
Floris was met 3 maanden 66,5 cm, ben benieuwd wat hij nu is, moet volgende week naar het cb.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 sep 2011 15:20

Ik snap nooit zo goed dat mensen zoiets durven vragen.
Kijk, stel dat je hele close vrienden/familie hebt dan heb je het er misschien over, maar dan nog niet op de manier van 'wanneer'.

Wij kregen de vraag ook wel eens. (inderdaad, nadat dochterlief 2 werd).
Vond het echt ergerlijk. Ik zei vaak gewoon 'tja, als we dat wisten liepen we nu niet bij de gynacoloog'.
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 sep 2011 15:53

@MissF Wat grappig wij zijn niet kort maar Nina is nog maar 62,5cm maar weegt wel 7540 :lol: Die zit met haar lengte in het midden en met gewicht net onder de bovengrens (en ze drinkt per dag maar 5x 150/5 niet eens de hoeveelheid die ze ''moet'' drinken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 sep 2011 16:57

Wow, wat een verschil he :D Terwijl jij toch wel een lange man hebt, en ik een kleintje ;)
Frederiek kreeg tot eergisteren 5 x 180 en 6 schepjes, maar sinds gister 4 x 210 met 7 schepjes. En ze blijft toch zo slank. Nouja, spekjes genoeg hoor, gelukkig, dat vind ik zo schattig :D

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 sep 2011 19:34

@ajl, Ik ben er echt wel open over, maar idd zoals Sterretje ook zegt met close familie en vrienden en dan alleen als het zo ter sprake komt. Dan maak ik er echt geen geheim van dat een tweede zeer welkom is. Maar ik ga echt niet tegen iedereen zeggen: 'hallo, wij willen graag een tweede, alleen het lukt niet' om dan maar vervelende vragen te voorkomen... Ik snap gewoon niet dat mensen dit zelf niet aanvoelen!! Maar ik moet er gewoon mee leren omgaan ;) Het zal elke keer ff pijn doen als mensen het vragen, maar 't zal wel wennen..hoop ik ;)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 sep 2011 19:50

@Lenny: Went niet, blijven vreemde vragen. Zeker als je erg graag een kindje wilt.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 sep 2011 20:02

Eens met Sterretje, en het drukt er bij mij alleen maar in dat Michael geen brusje heeft (nog), terwijl de meeste kindjes van zijn leeftijd er al 1 of 2 onder zich hebben zitten :cry:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 sep 2011 20:09

@ Sterretje, nee ik denk ook niet dat het gaat wennen. Maar hoop dat het wel lukt me minder aan te trekken van zulke vragen.

@ LauraC, ja confronterend is dat dan he. Van veel kindjes die in onze omgeving geboren zijn rond dezelfde tijd als onze dochter is de moeder nu weer zwanger, óf ze hebben zelfs al een tweede kleintje. Maar goed volgens mijn schoonzusje mag ik niet klagen want "je hebt er in ieder geval tenminste eentje"...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 sep 2011 07:04

Lenny schreef:Maar goed volgens mijn schoonzusje mag ik niet klagen want "je hebt er in ieder geval tenminste eentje"...

Wat een dooddoener. De wensvoor een tweede was bij mij haast groter dan de eerste want toen wist ik wat het was.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 sep 2011 07:38

Idd Schipje, jij zegt precies zoals ik het voel. Al was bij mij de wens voor een 2e er minder dan bij mijn man, maar sinds ze er is, heb ik het idee dat die tweede nog meer toevoegt dan een eerste. (zou dat dan bij een 3e nog meer zijn, vraag ik me wel eens af).
Sterkte meiden, die zo graag een 2e zouden willen! Het lijkt me heel moeilijk om daar zo mee bezig te zijn en het lukt niet 'zomaar'.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 23 sep 2011 07:54

Inderdaad, dat maakt niets uit of je al een kind hebt of niet.
Gelukkig ben ik van mezelf vrij nuchter en ik ben ontzettend blij met onze dochter en dankbaar dat we haar hebben. Maar als je iets terugzegt wat de vraagsteller aan het denken zet, doet diegene het misschien niet zo snel bij iemand, die er iets minder goed tegen kan. Dat is toch voor iedereen persoonlijk.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 sep 2011 09:16

@ missf Ik heb eigenlijk dat gevoel nu al dat een derde ontzettend veel toevoegd. Bij de tweede had ik dat tijdens de zwangerschap veel minder. Nu zie ik hoeveel plezier ze samen hebben, misschien ook wel omdat ze zoveel schelen en de tweede zich echt optrekt aan de eerste. Het lijkt mij gewoon ontzettend leuk om straks 3 van die ukken te hebben.

@ lenny Ik bedoelde ook niet dat je het van de daken hoeft te schreeuwen hoor. :wink: Ik zal het ook nooit vragen aan een kennis of bijna vreemde. Bij vriendinnen ben ik er wel open over en zij gelukkig ook. Bij 1 vriendin gaat het ook niet van een leien dakje en dan is het wel fijn dat je ervan weet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 sep 2011 10:31

overigens, begrijp ik de opmerking ook wel hoor! Zelf ben ik ook met de neus op de feiten gedrukt rondom marijn... Iemand zei tegen mij, wees blij dat je een zoon hebt die gezond is. Toen vertelde zelf van het verdrietr van haar zoontje wat ze nu voor altid moet missen, die overleden is door een stofwisselingsziekte.

Op dit moment roep ik vaak in de rondte, tel uw zegeningen!! Niet dat er dan geen ruimte mag zijn voor verdriet, maar... ehm.. vind het moeilijk onder woorden te brengen wat ik bedoel :oops:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 sep 2011 16:17

Het is de toon die de muziek maakt.........

Terug naar “Archief”