Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 14 jan 2011 11:20

Ik weet het niet... heb naar aanleiding van een gesprek eerder deze week er niet een super goed gevoel bij.
Heb in elk geval alles op een rijtje gezet, dat wil ik doorlopen, en dan ook sturen naar de HR afdeling... Dus ben benieuwd :)

@Schipje; heb jij als KV positieve/negatieve ervaringen met Aerosleep? Mij lijkt het wel een prettig idee, maar de stichting wiegedood is niet per se positief of negatief. De winkel waar wij ons bedje kochten was de verkoopster niet heel positief, zij vond het vooral duur...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jan 2011 11:24

@Jannoek dan is het wel heel spannend suc6 in elk geval!

@Aerosleep hebben wij wel voor gekozen omdat het ons een veilig gevoel geeft en ik heb er ervaring mee vanuit de thuiszorg (hebben een half jaar voor een baby gezorgd die alleen op haar buikje sliep en ook een aerosleep matras had)
Het geeft geen garantie in onze kinderwagen zit ook standaard een aeroslaap matras volgens mij.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jan 2011 11:44

liefie schreef:@Jannoek dan is het wel heel spannend suc6 in elk geval!

@Aerosleep hebben wij wel voor gekozen omdat het ons een veilig gevoel geeft en ik heb er ervaring mee vanuit de thuiszorg (hebben een half jaar voor een baby gezorgd die alleen op haar buikje sliep en ook een aerosleep matras had)
Het geeft geen garantie in onze kinderwagen zit ook standaard een aeroslaap matras volgens mij.

@ liefie: antw. op je andere vraag: ik heb veel aan babymassage gehad. Sowiezo de cursus was heel interessant. Eerst babymassage, dan Tummy-Tubben, dan de baby's tussen je benen liggen en vaak in slaap vallen en dan zelf half uurtje theorie over verschillende onderwerpen. Na de cursus masseerde ik Anna Sofie ongeveer 3 keer per week. En als ze niet veel ontlasting had of buikpijn o.i.d. masseerde ik het weg en kreeg ze poepluiers. Verder leer je masseren voor de prikken die je kindje krijgt. Dat werkt ook goed. Je masseert even de armpjes of beentjes voor de naald erin komt.

@ Jannoek: sterkte met overleggen!
Aerosleep: wij hebben het ook gedaan. Gewoon uit veiligheidsoverwegingen, het voelde goed en dan kon ik voor mijn gevoel nooit verwijten maken aan mijzelf. Daarbij is het hygienisch met ook op stof e.d. Bij Anna Sofie ligt hij nog steeds in bed. Niet in het wiegje. Daarin hadden we de babysleep. Is ook een aanrader. Ik vond het niet goed dat Anna Sofie alleen op haar rug lag. Ik heb een aantal baby's gezien die daar een plat achterhoofd van overhielden en ik vind een helmpje niet echt mooi. Het kindje kan tot een maand of drie in de babysleep liggen. Het zijn net 2 driehoekjes die aan elkaar zitten. In het midden ligt de baby. Je kunt dan op beide zijden de baby laten liggen. Anna Sofie lag links, op de rug, rechts enz.
Zodra ze gaan rollen mag het niet meer. Toen is ze in de safetysleep gegaan.
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jan 2011 11:49

Mij lijkt zo iets voor mezelf ook een prettig idee, maar je leest niet echt per se positieve verhalen daarover...

Ook vraag ik me nog af hoeveel effect van de aerosleep over blijft als er een hoeslaken om heen gaat? 8-[

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jan 2011 12:07

@Sterretje Lijkt me erg leuk om te doen ga eens rondkijken of dat hier in de buurt is.

@Jannoek je moet er speciale hoeslakens voor kopen zijn 15 euro per stuk dacht ik en je hoeft er maar 2 aan te schaffen ze zijn super snel droog en ze mogen niet in de droger.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2011 12:36

Wat gaaf dat jullie mannen je kindje voelen :D Dat vond ik toen zo tof!
Een aerosleep, dat ken ik niet eens :oops:

Ik ben vanmorgen bij mijn hoogzwangere vriendin geweest. Ik ben vandaag 17 weken, zij 37. En onze buiken schelen amper :shock: Zij is zo mooi zwanger! En een onwijs schattig babykamertje, met zilver/grijs en groen. Echt super om al dat kleine spul te zien.
Ben meteen maar naar de Liefwinkel gecrosst die daar in de buurt zit en een aquablauw shirtje met 'lief' erop gekocht. Als het kindje geboren is nog een leuk jongens- of meisjes broekje en sokjes. Zij is helemaal Lief fan, dus dat vindt ze vast leuk :D
En voor haar, voor tijdens de babyshower flesje douchefris en bodylotion van Lief mama.
Dan krijg ik wel de kriebels hoor, als ik dat allemaal zie, en ben ik zo zenuwachtig voor haar :D

Ik heb gister ook met mijn teamleidster om tafel gezeten. Ik ga 4 weken van tevoren met verlof en blijf tot begin oktober weg. Ik plan de laatste 2 a 3 weken voor mijn verlof alleen maar vroege diensten in, dus niet zo onregelmatig meer. En na mijn verlof mag ik zelfs zeggen hoeveel uur ik tijdelijk wil. Bij Jurian mocht ik echt niet minder dan 24 uur terugkomen, op de groep dan, maar nu zei ze: als je het dan fijner vindt om te starten met 20 uur, dan mag dat ook.
Maar vaak gaat een tweede bevalling toch makkelijker dan de eerste, en bij Jurian had ik toen hij 17 weken was echt onwijze zin om te werken, en gingen die 3 dagen ook prima. Dus dat zal nu met een week of 15 a 16 ook wel te doen zijn. En anders kan ik dus altijd nog een paar weken 16 of 20 uur doen. Fijn idee :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 14 jan 2011 14:15

kBen ook benieuwd hoe het met Elvira is!

Hier is alles nog rustig.
Vanmorgen erg vroeg wakker, terwijl ik maar een paar uurtjes geslapen had. In de vroege morgen maar even m'n boek uitgelezen, ontbeten nadat m'n man ook wakker was, en daarna weer even gaan slapen. TGing toen beter, maar het gevolg is dat ik de hele ochtend (wel met plaspauzes :)) wel redelijk geslapen heb, voel me nu stukken beter.
Net nog even een doekje door de woonkamer gehaald, pff daar raak ik al buiten adem van en ik wilde eigenlijk de keuken ook nog doen, nou ja, we zien wel.

Hier nog een plaatje van de lamp op de babykamer, waar ik helemaal weg van ben...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jan 2011 14:30

Succes EM, wanneer ben je uitgerekend?

Hier is het nog steeds stil bij m'n schoonzus, morgen is ze jarig en ze hoopt dan op een leuk kadootje. :wink:
Zij wonen niet in nederland en het schijnt dat ze daar met 7 a 10 dagen over tijd je al gaan inleiden.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 14 jan 2011 14:36

Dank...

Ben de 27e uitgerekend, dus het kan met een beetje pech nog bijna 4 weken duren....., maar het kan ook morgen. TWord wel spannend allemaal nu!

Evelien, suc6 met de spanning......het duurt niet lang meer ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jan 2011 14:40

@Jannoek, De aerosleep is zeker aan te raden als een kindje op de buik slaapt! Maar in principe laat je een kindje niet op de buik slapen, dat is gevaarlijk. Groot nadeel van de aerosleep is dat het niet erg warm is. De eerste dagen kunnen baby's er echt problemen mee hebben omdat de warmte van de kruik(en) veel te veel verloren gaan. In mijn team vinden we het eigenlijk onnodig en lastig met de warmte, behalve dus als je een kindje hebt wat alleen op de buik wil slapen, maar dat is uitzonderlijk, en dan kun je het altijd nog kopen. Als je er een fijn gevoel bij hebt en je het niet te duur vind zou ik het voor je eigen rust gewoon kopen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jan 2011 14:47

Dank je!
Volgens m'n moeder sliep ik altijd op mn buik (nog steeds overig, alleen nu lukt het even niet :mrgreen: )

Net gesprek gehad, viel me alles mee! Alleen thuis werken zit er waarschijnlijk niet in... maar daar krijg ik nog definitief uitsluitsel over ;-)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jan 2011 15:13

@ Jannoek: fijn dat het meeviel!
Voor de aerosleep zijn er inderdaad speciale hoesjes. Gewone hoes haalt de functie weg.
Als je er 2 hebt is genoeg. Ze drogen snel.

@ Schipje: klopt, maar als je kindje eerst in de wieg ligt (zoals bij Jannoek) is het geen probleem.
En.. je kunt altijd nog de eerste paar weken als het kindje toch nog niet echt draait en in een babysleep ligt het nog niet om de matras doen.
Time flies when you have none!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 jan 2011 15:52

Sterretje, werkte die safetysleep bij jouw dochter? Hier ook gebruikt (ivm afplatting die er al was), maar ze wurmde zich gewoon op dr rug ](*,) . En ehh, een helmpje is toch ook niet bedoeld omdat t helmpje zo mooi is... Ik vind de spreidbeugel ook niet mooi, maar tis wel ergens goed voor, vind het een beetje een vreemde redenering als ik eerlijk ben.

Aerosleep: hier ook niet gebruikt. Het is ook maar de vraag of het wel zinvol is, aangezien ze niet weten of de lucht die het doorlaat (daar is het voor bedoeld) wel 'verse' lucht is of dat de baby daardoor mogelijk steeds dezelfde lucht in- en uitademt.

Jannoek, fijn dat het gesprek meeviel.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jan 2011 15:57

Fijn Jannoek dat het gesprek goed verliep!
Weer een hele opluchting :D

MissF: ik hoop dat alles mag gaan zoals jij het verwacht kwa bevalling en herstellen want anders valt het je denk ik vies tegen als het uiteindelijk toch zwaarder blijkt te zijn als bij Jurian.
Zal wel fijn zijn voor je dat ze op je werk toch wat makkelijker zijn met de uren als vorige keer.
Leuk hoor dat je vriendin ook zwanger is, maar die mag al bijna bevallen dan, spannend!

Wat leuk Liefie en Jannoek dat allebei jullie mannen nu ook de kindjes hebben gevoeld.
Ze zeggen dat het door dat soort dingen voor mannen ook vaak wat echter word wat er allemaal gaat gebeuren, dat ze papa worden.

Em: nou meid, je hebt wel last van de laastste loodjes, jammer hoor.
Hopelijk ga je snel bevallen en dan ben je het vrachtje in elk geval kwijt.
Sterkte hoor met de laatste weekjes!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 14 jan 2011 16:41

Tuinfluiter schreef:Em: nou meid, je hebt wel last van de laastste loodjes, jammer hoor.
Hopelijk ga je snel bevallen en dan ben je het vrachtje in elk geval kwijt.
Sterkte hoor met de laatste weekjes!

Dank je! Tja, dat slechte slapen sloopt nogal, en dat maakt het soms wel lastig, maar goed, het is vol te houden, doordat ik weet dat het voor een goed doel is. En dat maakt een hoop goed!

Ik moet zeggen dat ik me nu wel beter kan inleven in al mijn patienten die vaak erg slecht slapen, dus daar is het dan wel weer goed voor, tot mijn zwangerschap wist ik zelf eigenlijk amper wat het was... ik sliep altijd als een blok.

@ liefie en jannoek: leuk dat jullie mannen het ook hebben gevoeld! Dat maakt het een stuk concreter (was bij mijn man tenminste zo!).

Terug naar “Archief”