Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 okt 2008 21:48

jeps, bij elke droogbeurt, maar ook dat mag niet baten, wat mij betreft mag de onze bij het grofvuil :x
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 okt 2008 05:49

rosekapje schreef:jeps, bij elke droogbeurt, maar ook dat mag niet baten, wat mij betreft mag de onze bij het grofvuil :x

En als je het op extra droog zet?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 okt 2008 06:50

Ik heb geen nieuwe meer maar als ik 'm op kastdroog zet is 't altijd droog. Alleen met m'n dekbedovertrek niet maar dat kan komen doordat ik er altijd meer in doe.
Ik moet 't waterbakje ook elke keer legen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2008 06:55

Er zit ook nog een soort van roosterachtig iets in. Deze moet ook na elke beurt ff schoongemaakt worden (ff de sproeier er op en klaar is kees).

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 okt 2008 06:59

Dat doe ik hier echt niet elke keer! 'k Had alleen pas dat m'n bakje waar 't water in komt verstopt zat. Daardoor was het water onder in de droger gelopen en deed 'ie 't niet. Filter waar de pluisjes opkomen maak ik wel regelmatig schoon/pluisvrij.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 06 okt 2008 09:57

Dat had ik afgelopen week ook, dat het waterreservoir vol zat en er water naar onder gelekt zat, richting dat rooster. Ik dacht: hoe kan dat nou? Bleek dat reservoir vol te zitten, terwijl dat ding hoort te piepen als tie vol zit, zodat je 'm kan legen. Niet gebeurd dus, of ben ik zo doof :wink:
Bij mij doet ie t wel goed, alleen de dekbedden niet. Maar dat is zo'n grote homp voor dat ding, dat draait helemaal in elkaar. Logisch dat het niet droogt dus.
Wel balen Rosekapje, want dan moet je alles weer ophangen, erg irritant. :?
Kan ie misschien weer gerepareerd worden ofzo?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2008 10:27

Wij hebben een eeuwenoude droger, met slang naar buiten. Maar dat 'mandje' voorin de deur, moet wel bij elke droogbeurt helemaal leeggehaald worden. Misschien is het dat? En ik zet het idd op kastdroog. En dan niet teveel erin, dan is het prima droog.

Ik moet eigenlijk eens meer aan het huishouden doen. Meer stoffen. Mijn man kwam thuis, en zit meteen helemal voll, zijn neus, holtes, alles. Helemaal verkouden. Dus nu denken we toch dat het te stoffig in huis is. Al doe ik alles wel ongeveer 1 x per week, het zal toch meer moeten ofzo. Nouja, de komende 8 weken die ik nog moet werken heb ik toch best wel eens vrij. Daarna verlof, dus ik denk dat ik maar een poging ga wagen om het vaker te doen. Pff, heb er geen zin in. Laat maar komen, di nesteldrang :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2008 11:01

Mijn was staat lekker buiten in de zon. Ik wil eigenlijk de ramen gaan zemen binnen en buiten maar mijn man heeft zaterdag de raamtrekker weggelegd en hij weet niet meer waar :D
Ik heb al overal gezocht maar ja dan maar andere keer.
Bed heb ik al verschoond en boven alles goed gedaan. Vind het wel weer goed voor vandaag

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 okt 2008 11:17

Sjonge jonge. Was drogen in de zon? Hier is het alleen maar grijs, alsof het elk moment kan gaan regenen.

Vanmorgen alleen maar gras gemaaid en bed verschoond. Wij hebben geen droger en maar 1 wasrek. (Moet echt verandering in komen). Ik hang nu vaak de grote dingen (dekbedhoes ed) buiten, en als ze dan voor een groot deel droog zijn nog een paar uur binnen over de bank. Niet ideaal, maar het gaat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2008 11:23

Ik heb maar even een raamtrekker bij de buurvrouw gehaald. Voren is gedaan straks als de zon naar de voorkant gaat doe ik de rest.
Hier is de lucht helemaal blauw en de zon schijnt echt heerlijk. Ik heb het gewoon warm met mijn trui aan.
Zeeland he de meeste zonuren zeggen ze altijd :)

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 06 okt 2008 11:41

Iemand tips hoe ik matrassen kan reinigen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2008 11:54

Moeten die gereinigd worden dan? Pff, ik heb geen idee!
Ik ben druk bezig geweest met de kamer. Ondertussen ook maar even de kast en de piano omgeruild. Ik wil zo graag een dichte zithoek, maar zoals het stond kon het niet. Maar zoals het nu staat, ben ik er eigenlijk wel heel tevreden mee. Ik denk dat manlief het vanavond weer om wil draaien, nouja, dat zien we dan wel weer ;)
Ondertussen dus de vloer onder de piano en de kast gedaan (wow, wat was dat vies :D ). Er zitten nu alleen 2 diepe groeven in de vloer. Haha, ik ben een kluns daarin, ik ga gewoon schuiven en zie wel. Daar baalt mijn man wel eens van ;) Nouja, het is amper te zien, jammer dan. Maar het is iig weer schoon. Net als de ramen aan de binnenkant (buiten regent het hier ook!)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 okt 2008 11:58

ik weet niet, kan de hoes eraf?, dan kan die inde wasmachien, ik heb die van het ledikant en van het juniorbed wel eens buiten gezet emmer sop erover, toen afgesproeit met de tuinspuit, maar dan moet het heel mooi weer zijn anders droogt het niet

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 okt 2008 12:02

Ik ga regelmatig met de stofzuiger over het matras, en af en toe met een beetje water en azijn, gewoon op een doekje. Bij ons kan de hoes er wel af maar niet gewassen worden. Als je hem kunt wassen staat dit op het etiket op het matras wel aangegeven.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 okt 2008 12:39

Wij laten die matrassen om te zo veel tijd gewoon buiten luchten. Dat scheelt wel.

Ik heb mijn vriend zo ver dat we geen droger gaan kopen. Hoera :wink:

Terug naar “Archief”